حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دانشجویان پلیس با جرایم میراث فرهنگی آشنا می شوند //کشف مواد مخدر و تصاف مرگ بار در استان اصفهان

سردار” امیر رحمت الهی” در نشست هم اندیشی با فرمانده انتظامی استان اصفهان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: اصفهان همه ساله پذیرای بیشترین جمعیت گردشگران داخلی و خارجی است که می بایست تمهیدات ویژه ای برای امنیت این گردشگران در دستور کار قرار گیرد.

وی موضوع امنیت و حفاظت از گردشگران خارجی را بسیار مهم دانست و افزود: گردشگران خارجی به عنوان سفیران و مبلغان حسن رفتار، کردار و امنیت ما در کشور خود هستند و با توجه به تبلیغات سوئی که در زمینه نا امنی در کشور ایران مطرح می شود آنها می توانند مشوق خوبی برای سفر دوستان و هموطنانشان به میهن ما باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که یک گردشگر از کشور ایران راضی به کشورش بازگردد با تبلیغ خود می تواند حداقل پنج نفر دیگر را تشویق به سفر به کشور ما نماید و این موضوع می تواند به توسعه و رونق گردشگری کشور کمک کند.

سردار رحمت الهی با اشاره به بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر خارجی در هفت ماهه امسال از اماکن تاریخی استان اصفهان گفت: مطمئناً امنیت در توسعه و جذب گردشگری استان نقش بسیار زیادی داشته و بایستی با تعاملات اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان امنیت گردشگران از مرکز تا دورترین نقاط ، حتی روستاها و آبادی هایی که محل تردد و حضور گردشگران هستند تقویت شود.

فرمانده یگان حفاظت از اجرای طرح های ویژه حفاظت از مناطق بوم گردی خبر داد و گفت: گردشگری در مناطق بوم گردی می تواند به عنوان یک صنعت گره گشا برای حل معضل بیکاری جوانان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد اشتغال مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، بهره گیری از علوم و فنون جدید مراقبت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی را جزء برنامه های این فرماندهی برشمرد و اظهار داشت: به منظور دست یابی به اهداف این یگان و مطابق با بند ۸ قانون شورای امنیت کشور کتاب “مدیریت انتظامی جرایم علیه میراث فرهنگی” با قواعد و متون آموزشی تدوین و در سرفصل درس دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا قرار گرفته تا دانشجویان پلیس با جرایم میراث فرهنگی آگاهی بیشتری پیدا کنند و در حفاظت و نگهداری از اماکن تاریخی اهتمام جدی داشته باشند.

گفتنی است در این نشست، سردار “معصوم بیگی” فرمانده انتظامی استان و “فریدون الهیاری” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تقدیر و تشکر از برپایی این نشست بر تعاملات و ارتباطات بیشتر به منظور تسهیل در اجرای ماموریت ها و ارتقای امنیت گردشگران به منظور توسعه و رونق صنعت گردشگری کشور تاکید کردند.#

پرونده سارقان داخل خودرو با ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه بسته شد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق حرفه ای و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در جنوب شهر اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود:با بررسی کارآگاهان مشخص شد دو سارق با موتور سیکلت سرقتی اقدام به سرقت از داخل خودرو و صندوق عقب خودرو های پارک شده در کنار خیابان می کنند که با انجام یکسری اقدامات تخصصی هر دو سارق شناسایی و دستگیرشدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این سارقان در بازجوئی های پلیس به سرقت ۵۰۰ میلیون ریال اموال از خودروی شهروندان اعتراف کردند بیان داشت : سارقان خودرو های مورد سرقت خود را که اکثرا فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر بودند را شناسایی و از آنها سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه دو سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند ،به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز نمایند. وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.

محموله میلیاردی کالای قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله دوربین چشمی و دستگاه DVR به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده فائو که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این تریلر مقدار ۳۲۲ کارتن دوربین چشمی و دستگاه DVR کشف شد که بر اساس نظر کارشناسان ارزش کالای مکشوفه پنج میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

حوادث رانندگی در جاده های اصفهان ۳ کشته و ۷ مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها _ اصفهان _ براثر وقوع سه حادثه رانندگی که در جاده های استان رخ داد، سه نفر جان خود را از دست داده و هفت نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.


سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه “خور _ جندق” از برخورد یک دستگاه سواری سمند با کامیون کاویان در محور خور مطلع و بلافاصله به منظور بررسی موضوع به محل اعزام شدند که در این حادثه متاسفانه یکی از سرنشینان خودروی سمند فوت و سه نفر از سرنشینان آن مجروح شدند.

وی با بیان اینکه بررسی های صورت گرفته حاکی از مقصر بودن سواری سمند است، گفت: انحراف به چپ ناگهانی خودرو باعث وقوع این حادثه شده است.

سرهنگ کریمی عنوان داشت: همچنین ساعت ۱۸ شب گذشته یک دستگاه موتورسیکلت به دلیل تغییر مسیر ناگهانی در محور آزادگان به صورت رخ به رخ با کامیون بنز برخورد کرد که در این حادثه راکب موتورسیکلت در دم فوت و سرنشین آن مجروح شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع یک تصادف فوتی دیگر در ساعت یک و ۵۰ دقیقه بامداد امروز در محور چوپانان به انارک خبر داد و گفت: در این حادثه یک دستگاه سواری پژو با کامیون بنز برخورد کرد که در نتیجه راننده پژو در دم فوت و سه نفر از سرنشینان آن نیز مجروح شدند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه خور _ جندق انحراف به چپ غیر مجازخودروی سواری پژو را علت این حادثه عنوان کردند،گفت: انحراف به چپ غیر مجاز در راه های دوطرفه یکی از عمده ترین دلایل تصادفات فوتی در جاده های استان است که در این خصوص به رانندگان توصیه می کنیم درهنگام رانندگی از عجله و شتاب پرهیزکنند.#

سوداگران مرگ با ۱۰ کیلو تریاک در سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف مقدار ۱۰ کیلو گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و ماموران انتظامی شهرستان سمیرم مطلع شدند سوداگران مرگ در حال انتقال مقداری مواد افیونی از جنوب کشور به استان اصفهان می باشند که وارد عمل شدند.

وی با اشاره به شناسایی و متوقف کردن خودروی پراید قاچاقچیان افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰ کیلو گرم تریاک که زیر کاپوت و موتور خودرو جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ براتی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد افیونی و سوداگران مرگ مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهند داد.

تخطی از سرعت مطمئنه مرگ راننده پژو را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “شهرضا-دهاقان” و فوت راننده و مجروحیت دو سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری ۴۰۵ در محور “شهرضا-دهاقان” بلافاصله تیم بررسی تصادفات جاده ای به محل اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده خودرو در دم فوت فوت و دو سرنشین آن مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

 

سرهنگ درستکار در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا