شهر و جامعهعناوین اخبار

سرفاصله زمانی عبور قطار در ایستگاه های مترو به ۱۵ دقیقه رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی در بازدید صبحگاهی خود از ایستگاه مترو میدان آزادی اظهار کرد: پیش ازاین قول داده بودیم که سرفاصله ایستگاه های مترو از نیم ساعت به بیست دقیقه برسد که این قول عملی شد، قول بعدی ما این بود که از اول آذرماه سرفاصله زمانی ایستگاه ها از بیست دقیقه به ۱۵ دقیقه برسد که این قول نیز از اکنون اجرا می شود و شهروندان می توانند با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه از قطار شهری استفاده کنند.

وی ادامه داد: قول مهم تر ما این است که تا پایان سال جاری یا اول سال آینده شاهد افتتاح کامل خط یک باشیم و قطار شهری بتواند تا صفه که پایان خط یک هست حرکت کند، امیدواریم تمام ابزار و لوازم مورد نیاز فراهم شود تا این قول سوم هم عملی شود تا مردم اصفهان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه هزینه های قطار شهری بسیار بالاست، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد مسافر مترو پایین است در همین راستا اگر خط یک تکمیل و خط ۲ و ۳ قطار شهری نیز راه اندازی شود از همین مسیر هر روز می توانیم نزدیک به ۲۰۰ هزار مسافر را جابه جا کنیم در صورتی که این آمار هم اکنون بین ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر است.

وی اضافه کرد: هرچه مسافر کمتر باشد هزینه های مترو بالاتر خواهد بود به طوری که اکنون برای نگهداری مترو و حقوق کارکنان ماهیانه نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه می شود که این موضوع بار سنگینی را بر دوش سازمان قطار شهری اصفهان گذاشته است.

نوروزی تصریح کرد: امیدواریم مسیرها و ایستگاههای باقی مانده در زمان مقرر افتتاح شود تا روز به روز به تعداد مسافران مترو افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که راه اندازی قطار شهری هم موجب کاهش آلودگی هوا می شود و هم اشتغال زایی می کند بنابراین می طلبد که دولت هم در این رابطه حمایت های بیشتری داشته باشد، البته در حال حاضر این حمایت ها اتفاق افتاده است اما اگر به آنها سرعت بخشیده شود و وضعیت موجود بهبودی پیدا کند به یقین رفاه عمومی در ارتباط با حمل و نقل شهری برای همه شهروندان فراهم می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا