شهر و جامعهعناوین اخبار

آمادگی شهرداری اصفهان برای توسعه کارآفرینی در شهر/ تعریف کارآفرینی در گفتمان شهری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در اولین جلسه ستاد توسعه کارآفرینی شهر اصفهان اظهارکرد: برنامه های من برای مدیریت شهر در ۷ محور تدوین شده که دومین محور آن کسب کار و کارآفرینی بود البته در همه شوراها نیز بر ارتقاء کیفیت و شهروندسازی تاکید داشتیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری، مدیریت کالبد نیست بلکه مدیریت بر محتواست، افزود: بر اساس ادبیات خود محتوا را شهروندسازی بیان کردم چون شهرسازی کالبدی است و باید به سراغ فرمول ها رفت اما شهروند سازی به ارتقا کیفیت فعالیت ها بر می گردد.

شهردار اصفهان به مصوبه شورا در خصوص تشکیل ستاد کارآفرینی در شهر اصفهان گفت: این مصوبه یکی از بهترین مصوبه شورا بوده است چراکه با برنامه های شهرداری در یک راستاست و از سویی نیاز فوری شهر است.

نوروزی با اشاره به ظرفیت های اصفهان برای کارآفرینی خاطرنشان کرد: در این ستاد باید راهکارهای شکوفایی خلاقیت بیان شود البته مقتضیات ذاتی اصفهان خلاقیت است که میدان امام(ره)، چهارباغ، پل های اصفهان نمونه هایی از خلاقیت اصفهانی ها هستند بنابراین باید در این راستا راهکارهای شکوفایی خلاقیت را پیدا کنیم.

وی به ظرفیت شهرهای خواهر خوانده برای توسعه کارآفرینی و خلاقیت اشاره کرد و ادامه داد: وقتی می گوییم اصفهان شهر جهانی است و هر روز با شهرهای دیگر جهان گفتگو داریم باید از این ظرفیت و پتانسیل عظیم استفاده کنیم.

شهردار اصفهان عنوان کرد: شهرداری آمادگی دارد تا شعار کارآفرینی جنبه عملی پیدا کند و در حد شعار باقی نماند.

نوروزی با بیان اینکه تفکیک ها به درستی انجام نشده است، اظهارکرد: به طور مثال از کسب و کارهای کوچک چند رشته در دانشگاهها وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید مسائل کارآفرینی را به یک گفتمان در شهر تعریف کنیم که در این راستا می تواند از ظرفیت شهرداری در تلویزیون استفاده کرد.

شهردار اصفهان عنوان کرد: باید مشخص شود کارآفرینی چیست و چه زیرساخت هایی را نیاز دارد، آیا کارآفرینی ایجاد اشتغال است و یا انتقال مشاغل.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای این مهم نیاز به فعالیت های فرهنگی دقیق داریم که لازم است در این راستا جلسه ای با حضور اتاق بازرگانی و دانشگاهها برگزار شود تا با ابعاد کارآفرینی آشنا و بیان واحدی در این زمینه ایجاد شود.

وی اظهارکرد: بر این اساس نیاز به برنامه های فرهنگی داریم بنابراین باید برنامه تلویزیونی برای دستگاههای مرجع تدارک دیده شود تا به درک واحدی از کارآفرینی برسیم و بتوانیم شعار خود را عملی کنیم.

شهردار اصفهان توضیح داد: البته باید مشخص شود برای این مهم به چه مصوباتی نیاز است و قوانین چقدر به ما اجازه می دهد که در این راستا فعالیت کنیم.

نوروزی تاکید کرد: باید تشریفات در این رابطه حذف شود البته نباید ترک تشریفات دستاویزی باشد برای رسیدن به مسائلی که به ضرر شهر و مردم است.

وی تاکیدکرد: اگر برای رسیدن به هدف مهم کارآفرینی نیاز به مصوبه هست باید لایحه و طرح آن ارائه شود تا بتوانیم این شعار را اجرایی کنیم.

شهردار اصفهان اظهارکرد: معتقدیم باید کارآفرینی را توسعه دهیم و به سمت فناوریهای نوین حرکت کنیم چرا که فناوریهای نوین جلوی توسعه سخت افزارهای مخرب رو می گیرد.

نوروزی ضمن تشکر از شورای شهر برای تشکیل این ستاد و کمک به اجرای برنامه ها گفت: امیدواریم تشکیل این ستاد به توسعه کارآفرینی در شهر اصفهان کمک کند.

وی بیان کرد: در گذشته تراکم فروشی را محکوم می کردم اما شرایط مالی به گونه ای است باید ابتدا جایگزین تراکم فروشی را مشخص کنیم و در کنار حمایت از فعالیت هایی همچون کارآفرینی، این موضوع را تعدیل نماییم تا به صفر برسد.

شهردار اصفهان عنوان کرد: وظیفه ما تنها تکمیل پروژه های نیمه تمام نیست و باید پروژه های جدیدی کلنگ زنی شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم با کمک اهالی علم و تجربه می توان موفق شد، اصفهان ظرفیت های علمی و دانشگاهی بالایی دارد بنابراین می توان از افراد توانمند استفاده کرد تا زودتر به نتیجه برسیم.

وی توضیح داد که باید ارتباط با شهرهای خواهرخوانده و بین المللی متضمن سود برای شهر باشد تا شهرداری در این زمینه کمک کند در واقع هر اقدامی باید گزارش توجیهی و اقتصادی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا