پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

گلوگاه های کسب و کار استان اصفهان بایستی شناسایی شود

به گزارش سرمایه گستران،مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان  در این نشست گفت:رتبه کسب و کار ایران در جدول جهانی با ۴ پله تنزل به ۱۲۴ رسیده است و  بایستی با آسیب شناسی و تسهیل امور مربوطه به جایگاه های بالاتری ارتقا یابد.

وی با اشاره به راه اندازی مدیریت راهبردی بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:این دفتر با سنجش شاخص های  کسب و کار و تجزیه و تحلیل داده ای اطلاعاتی  خواستار پایش فضای کسب و کار استان است.

بیشه خاطر نشان کرد:سازمان های دولتی استان اصفهان می توانند با تسهیل امور مربوطه زمینه ارتقا رتبه کسب و کار استان اصفهان را در کشور فراهم کنند.

 وی شناسایی گلوگاه های کسب و کار را مهمترین مساله  پیش روی فضای اقتصادی استان اصفهان دانست و گفت:اتاق بازرگانی با راه اندازی دفتر مدیریت راهبردی بهبود محیط کسب و کار در حال شناسایی ین گلوگاه هاست.

میز محوری به جای کارمند محوری در استان اصفهان نهادینه شود

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:متاسفانه در فضای کشور همه چیز به جز اقتصاد اولویت دارد و این شیوه باعث تنزل جایگاه ایران در رتبه بندی فضای کسب و کار جهانی است .

وی ایجاد پنجره واحد را گامی موثر برای تسهیل فضای کسب و کار برشمرد و گفت:میزمحوری به جای کارمند محوری می تواند نقش مهمی در بهبود  فضای کسب و کار داشته باشد.

وی اضافه کرد:حضور یا عدم حضور یک کارمند نباید در فرایند کسب و کار یک فعال اقتصادی خلل ایجاد کند و میز محوری خدمات دولتی می تواند فرایند قبلی را اصلاح کند.

اصلاح آیین نامه  شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی

محمد جواد بگی رییس شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در این نشست گفت:اصلاح آیین نامه  شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی می تواند به ارایه خدمات بهتر به واحدهای تولیدی  مستقر در شهرک ها منجر شود.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن این اصلاحیه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی می تواند به تقویت این شرکت ها کمک کند.

وی اختصاص بخشی از درآمد شهرک ها به شرکت های خدماتی را  عامل توانمند شدن آنان دانست و گفت:ایجاد درآمد پایدار  برای این شرکت ها  می تواند  نقش موثری در تسریع  خدمات  به واحدهای تولیدی داشته باشد.

وی افزود رتبه نخست واگذاری زمین در شرکت شهرک های صنعتی به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به ۴۴ میلیارد تومان مطالبات ناوصول شرکت شهرک های صنعتی از متقاضیان گفت: ۲۴ میلیارد تومان این مطالبات به ۱۰ نفر و ۲۰ میلیارد به یک هزار و ۱۰۰ نفر اختصاص دارد و چنانچه این مطالبات وصول شود می توان با بخشی از ان ۱۰ شهرک را گازرسانی  و فیبر نوری نصب کرد.

بگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:با جریمه کردن واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی آلودگی محیط زیست برطرف نمی شود و باید به این واحدها کمک کرد تا بتوانند آلایندگی را به حداقل برسانند.

برداشت سلیقه ایی از قوانین،بی ثباتی سیاست ها  ومالیات  سه  چالش پیش روی فضای کسب و کار

 امیرحسین  زمانی مدیر دفتر راهبردی  بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:بر اساس نظرسنجی از فعالان اقتصادی استان اصفهان سه موضوع اصلی شامل برداشت سلیقه ایی ماموران دولتی از قوانین ،بی ثباتی سیاست ها و رویه ها و مسایل مالیاتی مهمترین چالش پیش روی بهبود فضای کسب و کار است .

 وی افزود:در این حالیست که چندی پیش  مسایل بانکی ،مالیات و بی ثبات قیمت ها سه چالش اصلی پیش روی فعالان اقتصادی بود .

وی تصریح کرد:پایش فضای کسب و کار استان اصفهان روزانه با تکمیل فرم های پرسش نامه از سوی اتاق بازرگانی اصفهان انجام می شود.

کامران پورجوهری نایب رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار همکاری فعالان اقتصادی استان با دفتر مدیریت راهبردی بهبود محیط کسب و کار  اتاق شد و گفت:تصمیم درست بر مبنای اطلاعات و داده های صحیح انجام می گیرد و ارایه اطلاعات دقیق ار فضای کسب و کار استان می تواند منجر به اتخاذ تصمیمات استانی و ملی تاثیرگذار شود.

در این نشست اعضای هیات مدیره شهرک های صنعتی استان اصفهان به ارایه مسایل و مشکلات پیرامون این شهرکها پرداختند.فرایند طولانی دریافت سند واحدهای تولیدی فعال در شهرکها ،سخت گیری برای صدور مجوز آتش نشانی ،کمبود منابع مالی برای مدیریت شهرکها از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا