تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ساخت شهری ایمن و آباد با تعامل مردم/اصفهان مظهر همه دستاوردهای خلاق هنری و خوبی هاست

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی در همایش نکوداشت روز اصفهان با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که در چنین روزی در جمع اصفهان دوستان حضور دارم، اظهارکرد: روز نکوداشت در اصفهان، روز بزرگی است و از کسانی که برای این روز برنامه ریزی کردند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه نکوداشت از هر کس و هر چیز دارای فلسفه خاص خود است، افزود: معمولا از آنچه نکوداشت می شود که افتخار آفریده و این افتخار شهره همه جهانیان شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این افتخار می تواند شهر، فرد و شی را معروف کند، گفت: خوشبختانه اصفهان به عنوان یک شهر از دو ویژگی برای نکوداشت برخوردار است و نه تنها برای اصفهانی ها بلکه برای ایرانیان و جهانیان افتخارآفرین است.

 

اصفهان مظهر همه دستاوردهای خلاق هنری و خوبی هاست

وی در ادامه اظهارکرد: افتخار اصفهان، افتخار همیشگی است، اصفهان مظهر دستاوردهای خلاقان هنری، مکتب سازان شهرسازی و مظهر زیبایی، عشق، هنر، اندیشه، مکتب و مظهر همه خوبیهاست.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این خصوص می توان به یک رمان نویس فرانسوی اشاره داشت که اصفهان را شهری دانسته که اگر کسی آن را ندیده باشد نمی تواند ادعا کند شهرهای معروف دنیا را دیده است.

اصفهان به عنوان یک اسطوره و جهان شهر شهره است

نوروزی خاطرنشان کرد: اصفهان از ظرفیت های بالایی برخوردار است و به عنوان اسطوره شهر و جهان شهر معروف شده که اینها واژه های کمی نیست.

وی بیان کرد: در این راستا گردشگری اولین محور فعالیت شهرداری تعریف شده است چرا که یک جهان شهر است.

شهردار اصفهان با اشاره اینکه اصفهان یکی از بهترین شهرهای دنیا است اظهار داشت: اصفهان می تواند رونق اقتصادی به شهر ببخشد و خنده را بر لبان مردم جاری کند اگر چه بزرگترین هویت او یعنی رودخانه زاینده رود امروز دستخوش خطر قرار گرفته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر از هویت اصفهان حمایت و برای بازگشت آب به رودخانه زاینده رود و پیشگیری از میرایی این رودخانه تلاش کنیم به طور حتم کار با ارزشی است.

وی عنوان کرد: البته اصفهان در بخش گردشگری خلاقیت های ذاتی متعدد از جمله میدان امام (ره) را دارد، میدانی جهانی که مظهر وحدت در بخش حاکمیت الهی و تکثر در حکومت انسانهاست.

وی به چهارباغ به عنوان یکی از نقاط گردشگری اصفهان اشاره داشت و ادامه داد: این اثر تاریخی دارای جمیعی از خلاقیت هاست که از آن می توان به عنوان یک اثر گردشگری فاخر یاد کرد.

 

تعادل توسعه شهری در اصفهان بهم خورده است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تعادل موجود دوران صفویه به بهانه مدرنیزه شدن در دوران پهلوی بهم خورده بیان داشت: با وجود همه خلاقیت های ذاتی در اصفهان که می تواند دریچه ای برای رونق شهر باز کند، امروز گرفتار بسیاری از مشکلات هستیم.

نکوداشت اصفهان باید همراه با رعایت حقوق شهروندی و محیط زیست باشد

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر کسی قصد نکوداشت اصفهان را داشته باشد اما در رفتار و عمل محیط زیست و حقوق شهروندی را به خطر بیندازد در واقع نگاهش توسعه پایدار شهر نیست.

وی اظهار کرد: همه باید دست در دست هم دهیم تا شهر را به حالت تعادل برگردانده و به سمت شهر هوشمند و دیجیتال حرکت کنیم.

شهردار اصفهان گفت: همه باید با رعایت حفظ محیط زیست برای جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود تلاش کنیم.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی و حمل و نقل در شهر اشاره داشت و گفت: تحمل اینکه راه اندازی خط یک متروی اصفهان ۱۷ سال به طول انجامیده بسیار سخت است.

شهر گردشگرپذیر نیازمند تکمیل زیرساختهاست

وی ادامه داد: باید برای تکمیل خط یک مترو و در ادامه آن راه اندازی خط دوم و سوم قطار شهری تلاش و اهتمام داشته باشیم چرا که اگر اصفهان می خواهد مرکز گردشگری باشد باید مترو و خطوط حمل و نقل آن تکمیل شود.

 شهردار اصفهان ادامه داد: احیای میدان امام علی(ع) باید تمام شد و تحریم مردمی از آن برداشته شود، شهرداری معتقد است با کمک و تعامل مردم مسائل حل می شود.

نوروزی با بیان اینکه شعار شهرداری این است که در کنار مردم باشد، گفت: حضور ما در این مراسم ها نمونه ای از کنار مردم بودن است بنابراین همه باید دست در دست دهیم تا مشکلات شهر حل شود.

وی از همه مردم خواست برای ساخت شهر و حمایت از این شهر جهانی و شکستن طلسم ها کمک کنند.

 

با کمک مردم می توان شهری ایمن و آباد داشت

شهردار اصفهان در ادامه گفت: با کمک مردم می توان شهری ایمن و آباد داشته باشیم شهری که که امید به زندگی را افزایش می دهد.

نوروزی تصریح کرد: بی شک در چنین شهری فرهیختگان به بقای شهر امیدوار خواهند بود و سرمایه گذاران را به ساختن آن تشویق می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا