پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیامد اجرا نشدن کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده گریبانگیر  تولیدکنندگان را گرفته است/تشکل های اقتصادی بایستی اظهارناه مالیاتی ارایه کنند    

به گزارش سرمایه گستران، محسن پورسینا در  هشتمین جلسه کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:تمام تولید کنندگان از اجرا نشدن کامل این قانون در فضای اقتصادی کشور انتقاد دارند و دولت لازم است وظیفه حاکمیتی خود برای درست اجرا شدن این قانون بخوبی انجام دهد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد: بخش هایی از چرخه اقتصادی کشور ماالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمی کنند و باعث ایجاد هزینه مضاعف برای تولیدکنندگان شده است.

 وی خواستار تعامل هرچه بیشتر اداره  امورمالیاتی با فعالان اقتصادی وتولید کنندگان شد.

پرویز اخوان نایب رییس کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  خواستار  توجه تشکل ها به ارائه بموقع اظهارنامه عملکرد خود به اداره امور مالیاتی شد و گفت: برای آشنایی تشکل های اقتصادی با پرداخت اظهارنامه مالیاتی سلسله نشست های آموزشی برگزار  می کند.

مجید رئوفی معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقوقی اداره کل مالیاتی استان اصفهان در این جلسه به تشریح  موارد قانونی مربوط به معافیت های مالیاتی پیش بینی شده در قانون برای تشکل ها پرداخت و گفت: براساس ماده ۱۳۳ قانون مالیات های مستقیم تشکل ها مشمول معافیت مالیاتی می شوند مشروط براینکه که طبق اساسنامه خودشان غیرانتفاعی بوده و فعالیت اقتصادی نیز نداشته باشند واز سال ۹۵ به بعد لازم است بموقع اظهار نامه به اضافه دفاتر واسناد ومدارک را ارائه نمایند تا بتوانند ازمالیات نرخ صفر استفاده کنند.

وی همچنین با توجه به این مطلب که ازسال ۹۴ به بعد مالیات تکلیفی نداریم به نکاتی از مواد قانونی مالیاتی مربوط به تشکلها اشاره واظهار داشت :طبق تبصره ۹ ماده ۵۳ پرداخت هایی که تشکل ها بابت حقوق ماهیانه پرسنل و همچنین بابت اجاره محل فعالیت دارند   مشمول مالیات می گردد که البته این موارد چندان قابل توجه نیست .

وی افزود:  برای شرکت های تعاونی در اداره امورمالیاتی تسهیلاتی پیش بینی واعمال می گردد.

رئوفی در ادامه به تشریح وظایف تشکل ها در این مورد افزود: برای تشکل هایی که شعبه تشکل اصلی هستند چنانچه شعبه ازنظر حقوقی مستقل باشد بایشتی اظهارنامه ارایه نماید واگر تابع مرکز بود نیازی به این کار نمی باشد ومعمولا شعبه مرکز این کار را برایشان انجام می دهد.

مرتضی امین جواهری رئیس هیئت مدیره کانون مدیران ماشین ساز استان اصفهان در این جلسه به معرفی این  تشکل پرداخت و گفت: کانون انجمن ماشین سازان اصفهان بعنوان یک تشکل در سال ۱۳۷۵ تشکیل گردید و در سال ۱۳۸۲ در اداره کارو امور اجتماعی اصفهان رسما به ثبت رسیده است .

وی تصریح کرد:این کانون از پنج انجمن شامل انجمن های ماشین ساز،قطعه ساز،ذوب فلز،قالب ساز وانجمن صنایع فلزی تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد:حل اختلاف وداوری بین اعضا ودر مراجع قانونی ،ارتباط با سایرتشکل ها ، همکاری با اتاق بازرگانی ،برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت ومعدن که طی ۱۸ سال متوالی انجام شده ودر آن پیشکسوتان معرفی شده اند و همچنین تهیه کتاب برگزیدگان  از جمله فعالیت های این کانون است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا