شهر و جامعهعناوین اخبار

انبار میلیاردی کفش های قاچاق لو رفت/عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان، سرهنگ “ستارخسروی” اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان از دپوی یک محموله کفش خارجی در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی بعمل آمد که تعداد پنج هزارو ۵۷۴ جفت کفش خارجی کشف شد .

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه مالک انبار مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد تصریح کرد : ارزش کفش های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام شده است .

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل آنها به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: قاچاق کلالا زمینه رکود اقتصادی ، بیکاری و تورم را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری فردی که اقدام به نشر اکاذیب و توهین و تهمت علیه افرادی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان گلپایگان و اعلام شکایت مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با راه اندازی صفحه ای جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به توهین ، تهمت و افترا نسبت به آنها کرده بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارشناس پلیس فتا با انجام تحقیقات و پی جویی های تخصصی موفق شد عامل راه اندازی این صفحه جعلی را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ بساطی بیان داشت : متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی اعلام کرد .

این مقام انتظامی اضافه کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان خاطر نشان کرد: مسولیت حقوقی انتشارهرگونه پست یا مطلبی در فضای مجازی با منتشر کننده آن است وقطعا جرایم به وقوع پیوسته در فضای مجازی طبق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه ای نیز قابل پیگرد و مجازات می باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا