شهر و جامعهعناوین اخبار

بازدید بیش از ۹ هزار نفر از کارگاههای مهارتی این مرکز در بخش دولتی و غیردولتی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، احمدرضا منتظری رییس مرکز شهید رجایی در تشریح این خبر گفت: با توجه به نیازجامعه به حرفه های مختلف که امری بدیهی است و می بایست دانش آموزان را با مقدمات و اهمیت رسیدن به شغل و ارزش کار و فعالیت دراجتماع آشنا نمود، زیرا ادامه حیات اجتماع و پیشرفت جامعه ای که دانش آموزان در آن زندگی می کنند بستگی به شغل سازنده و مفید دارد.

وی افزود: متأسفانه امروزه به دلیل عدم آشنایی دانش آموزان و نوجوانان با مشاغل مختلف و عدم استعدادیابی، رشته های سلیقه ای از سوی خانواده های ایشان شاهد اشباع شدن جامعه از فارغ التحصیلان در بعضی از رشته های خاص شده ایم که ماحصل آن پدیده بحران بیکاری می باشد.

منتظری بیان داشت: در راستای تحقق بند دوم سیاست های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور‌ وهمچنین  توأم کردن آموزش، مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها، بالغ بر ۹ هزار و ۶۹۸ نفر از کارگاههای مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی بازدید کردند.

رییس مرکز شهید رجایی اصفهان افزود: در راستای اجرای برنامه های بازدید هماهنگ کشوری، ۱۵۷ نفر از مقامات و مسئولین استانی، ۵ هزار و ۳۰۰ نفر دانش آموز، ۱ هزار ۶۲۳ نفر دانشجو، ۷۲۵ نفر از اصناف و صنایع و ۲ هزار و ۵۰ نفر به صورت آزاد از دپارتمان های سلامت، صنایع دستی، هنرهای دیجیتال، مشاوره و هدایت شغل، کاریابی کارمند، برق صنعتی، صنایع چوب، تأسیسات حرارتی و …. در بخش دولتی و غیردولتی بازدید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا