پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 اجرای طرح کنترل و نظارت بر آرایشگاه های مردانه در اصفهان

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان، سرهنگ “اکبر عاصمی” رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان  اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی آرایشگاه مردانه توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی این طرح از ۱۶۹ آرایشگاه مردانه بازدید کردند که در نتیجه برای ۱۳ واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و از ۲۸ متصدی آرایشگاه مردانه نیز تعهد کتبی گرفته شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان  از تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس بر واحدهای صنفی خبر داد و افزود:  از عموم شهروندان انتظار داریم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**انهدام باند توزیع هروئین و شیشه در خمینی شهر

 در عملیات ضربتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر اعضای یک باند توزیع هروئین و شیشه شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علی جعفری ن‍ژاد ، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باندی در زمینه توزیع هروئین و شیشه، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و طی یک اقدام ضربتی سه نفر را در این عملیات دستگیر کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۲۰ کیلوگرم هروئین و یک کیلو و۵۰۰ گرم ماده مخدر صنعتی شیشه به همراه آلات و اداوات استعمال مواد مخدر ومبلغ ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل فروش مواد افیونی کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد در ادامه افزود : در این راستا تعداد دو دستگاه خودروی زانتیا وپژو ۴۰۵ که به منظور جابجایی مواد مخدر از آنها استفاده می شد نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و فعالیت سوداگران مرگ مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

**آداب رانندگی در شرایط نامساعد جوی

 آب و هوا از عوامل مهم و تاثیرگذار در چگونگی رانندگی است. به این معنا که تغییرات جوی (گرما، باران، برف ومه) و اوقاف مختلف روز(طلوع آفتاب، ظهر، غروب و شب)، هر کدام شرایط خاص خود را برای زندگی می‌طلبد.

 آب و هوا از عوامل مهم و  تاثیرگذار در چگونگی رانندگی است. به این معنا که تغییرات جوی (گرما، باران، برف ومه) و اوقاف مختلف روز(طلوع آفتاب، ظهر، غروب و شب)، هر کدام شرایط خاص خود را برای زندگی می‌طلبد. در نتیجه با یک نوع شیوه رانندگی و تجهیزات معمول، نمی‌توان در همه شرایط آب و هوایی رانندگی کرد.

بنابراین توجه به آداب مربوط به هر نوع شرایط آب و هوایی هنگام رانندگی، برای تامین ایمنی خود و دیگران، اجتناب ناپذیر است. در ادامه به چند مورد از نکات رانندگی در شرایط خاص جوی اشاره شده است:

۱- هنگام رانندگی در برف و یخبندان، خودرو را در حالت دنده نگه می‌دارم و از خلاص کردن آن پرهیز می‌کنم. زیرا این امر، به کاهش سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به راننده می‌دهد.

۲- رانندگی در شرایط نامساعد جوی (باران، تگرگ، برف و باد) اصول و فرهنگ خاص خود را دارد که در صورت عمل به آن، علاوه بر حفظ ایمنی برای خود و سرنشینان، از بروز خطر آفرینی برای خودروهای دیگر نیز جلوگیری می‌کند.

۳-برای کاهش سرعت خودرو هنگام بارندگی، از انجام دادن اقداماتی همچون ترمزهای ناگهانی و برداشتن یا فشاردادن پا از روی پدال گاز به طور ناگهانی پرهیز کنید.

۴- در سطح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است، از تغییر دنده – از سبک به سنگین – خودداری کنید.

۵-هنگام رانندگی در برف و یخبندان، چنانچه خقب خودرویم دچار لغزش شود، برای جلوگیری از بروز حادثه (برای خود و سرنشینان ودیگر خودروها) به هیچ عنوان ترمز نکنید و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید.

همچنین پا را از روی پدال گاز برداشته و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامده است، از تغییر دنده به دنده سنگین تر خودداری کنید. این اقدام مانع، مانع چرخیدن خودرو به دور خود یا تصادف با جدول، گاردریل، وسائل نقلیه یا سقوط آن به زیر پل می‌شود.

۶- سبقت گرفتن در برف و یخبندان برای خودرو سبقت گیرنده دیگر خودروها بسیار خطرناک است. از این رو هنگام رانندگی برای حفظ جان خود، سرنشینان و خودروهای دیگر، از سبقت گرفتن در چنین شرایطی پرهیز کنید.

تهیه و تنظیم: اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا