شهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار شهر جهانی یزد مهاجرت را سندرم کلان شهرها و مراکز استان ها دانست و توجه ویژه به شهرهای کوچک، میانی و روستاها را تنها راه درمان آن معرفی نمود.

به گزارش سرمایه گستران،مهدی جمالی نژاد گفت: اگر ما همین یک موضوع را حل کنیم، خیلی از مشکلاتمان مرتفع می شود که یقیناً برنامه ریزی ویژه ای می طلبد.

وی در این زمینه اظهار داشت: اگر مهاجرت به همین شکل ادامه پیدا کند و با این سرعت پیش برود، سیل مهاجرت در استان یزد به شهر مرکز استان خواهد بود.

شهردار شهر جهانی یزد تأکید کرد: اگر توزیع عادلانه امکانات و خدمات انجام نشود و اگر نتوانیم سیل مهاجرت به شهرها را در کشور درمان کنیم تمام اقدامات و زحمات شما و مباحث مطرح شده در این جلسات و موضوعاتی که با سوز و گداز از سوی دانشگاهیان مطرح می شود، کورتن و مسکن است و درمانی در کار نخواهد بود.

مهدی جمالی نژاد درمان مهاجرت از شهرهای زیبا و خوب کشورمان به سمت مراکز استان ها و کلان شهرها را توجه خاص و ویژه به شهرهای کوچک، میانی و روستاها دانست و خاطرنشان کرد اگر بتوانیم حس تعلق را در این شهرها و روستاها افزایش دهیم، مهاجرت معکوس را در روستاهایمان داشته باشیم و عشق به زادگاه و بوم را افزایش دهیم و مسئله اشتغال را حل کنیم، یقین بدانید خیلی از مسائل و مشکلات در این زمینه کاهش می یابد.

وی یادآور شد اگر ما نحوه مدیریت سرزمین را ندانیم و به آمایش سرزمین توجه جدی نکنیم، مسلماً زحمات دانشگاهیان و فرهیختگان دلسوخته حوزه علوم اجتماعی به جایی نخواهد رسید.

جمالی نژاد در این همایش که نکوداشت دکتر مسعود چلبی استاد برجسته جامعه شناسی ایران هم بود اظهار امیدواری کرد: بتوانیم نظام شهری کشورمان را که زمانی یک نظام کهکشانی بود و به نظام زنجیره ای تبدیل شده است، اصلاح نمائیم.

شهردار یزد نظام کهکشانی را نظام فوق العاده ای دانست که در آن توزیع عادلانه امکانات در تمام روستاها و شهرها به انجام می رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا