شهر و جامعهعناوین اخبار

کمکهای اهدایی مردم اصفهان به زلزله زدگان کرمانشاه با ۲۸۷ کامیون و دو فروند هواپیماارسال شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: مأموریت امداد رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، به ویژه ثلاث باباجانی در هشتم آذرماه به پایان رسید اما برخی همکاران از جمله رانندگان هنوز در حال خدمت رسانی هستند.

محسن مومنی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن کار هلال‌احمر اصفهان در منطقه زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: حجم کمک‌های مردمی بسیار گسترده بود، به‌طوری که حتی اقلیت‌های مذهبی استان نیز  به مردم زلزله‌زده و هلال احمر کمک کردند.

وی با بیان این‌که کمک‌های مردم اصفهان با ۲۸۷ تریلی و کامیون در کنار دو فروند هواپیمای C130 به منطقه زلزله زده ارسال شدند، تصریح کرد: این کمک‌ها شامل ۵۰ هزار تخته پتو، ۱۴۴ هزار قوطی کنسرو، ۶۷ تن برنج، ۱۸۶ هزار سوق پوشاک گرم، ۹۹ تن سیب زمینی، یک هزار و۳۸۶ چادر مسافرتی، ۹۸۲ وسیله گرمایشی به علاوه شیر خشک، موکت، اسباب بازی و ۳۴ باب کانکس اهدایی بود.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: شهرستان ثلاث باباجانی، منطقه ماموریت هلال احمر استان اصفهان بود و با تحت پوشش قرار دادن مردم این منطقه و صدور دفترچه جیره غذایی یک‌ماهه و کمک‌های دیگر ۸  آذر، ماموریت با موفقیت به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه وسعت این زلزله بسیار زیاد بود و خسارات زیادی وارد کرد، افزود: ۱۵۳ امدادگر به طور شبانه‌روزی شامل تیم‌های آوار بردار، اسکان، واکنش سریع و تیم‌های دارای سگ‌های زنده‌یاب در این مدت خدمت رسانی کردند.

مومنی ادامه داد : ۱۵۳ نفر در قالب تیم‌های متعدد امداد و پپشتیبانی در مجموع به منطقه اعزام شدند، عنوان کرد:همچنین تیم‌های سحر (سامانه حمایت‌های روانی) این جمعیت به منظور پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی ناشی از زلزله و تقویت مهارت‌های اجتماعی بازماندگان و افزایش توان انطباق و آماده سازی جامعه محلی،در ۵ تیم ۱۲ نفره در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، روانشناسی و ورزشی به منطقه اعزام شدند .

وی با اشاره به فعال شدن تیم‌های درمان اضطراری استان اصفهان در منطقه زلزله زده یادآور شد :در این مدت در مجموع به یک هزار و ۷۸۹ از مردم آسیب دیده خدمات ویزیت سرپایی و پرستاری ارائه شد .

دکتر مومنی با بیان اینکه وقتی  مردم خودشان مستقیماً کمک می‌کردند این حس نوع دوستی است که جای تقدیر دارد، اما مسائلی نیز به همراه داشت، به عنوان مثال این کمک‌ها در همان ابتدای منطقه توزیع می شد و به نقاط دوردست نمی‌رسید و یا اینکه برخی سالمندان نمی‌توانستند خود را به خودروها برسانند و از کمک‌ها محروم می‌ماندند ولی در ادامه با حضور جمعیت هلال احمر چرخه توزیع اقلام در منطقه زلزله ساماندهی شد .

به گفته مومنی ، ۲ تیم آنست (سگهای جستجو) ،۵ تیم آواربرداری ،۱۲ تیم اسکان ،۱ تیم واکنش سریع ، ۱ تیم درمان اضطراری و ۶ تیم جاده جمعا به تعداد ۱۵۳ نیروی نجاتگر و پرسنل هلال احمر استان به همراه ۸ دستگاه آمبولانس ،۲۱ وانت کمکدار ،۷ دستگاه کامیون و ۳ دستگاه تریلر در این مدت به مردم منطقه زلزله زده امدادرسانی کردند .

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه ما همچنان  اقلام مورد نیاز مردم را در انبار داریم ،گفت :مواد واقلام مورد نیاز در صورت نیاز  به فراخور به  منطقه ارسال می کنیم،برای مثال در روز گذشته اعلام شد که مردم زلزله زده نیاز به ۱۵ هزار عدد کنسرو دارند که از طریق این جمعیت برای مردم کرمانشاه ارسال شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا