پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کارگروهی برای تسهیل در خدمات انتظامی پلیس اصفهان به معلولان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان،سردار” مهدی معصوم بیگی” در حاشیه حضور در اداره کل بهزیستی استان اصفهان و دیدار با نمایندگان جامعه معلولان با تبریک ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین به آنان گفت: معلولان یک قشر پرتلاش و امید آفرین هستند و خدمت کردن به این عزیزان نیز برای هر کسی افتخار است.
وی با بیان اینکه انتظامی استان از تمام اختیارات خود برای رفع مشکلات این قشر از جامعه استفاده خواهد کرد افزود: دسته ای از مشکلات معلولان بین بخشی است که در صورت تشکیل جلسات با محوریت بهزیستی این فرماندهی نیز حضوری فعال در این جلسات خواهد داشت.
سردار معصوم بیگی بخشی دیگر از مشکلات معلولان را نیازمند حل موانع و موضوعات قانونی عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش بایستی ساز و کارهای قانونی فراهم شود که در این خصوص هم هر کمکی بتوانیم انجام خواهیم داد.
فرمانده انتظامی استان از آمادگی برای تشکیل کارگروهی برای تسهیل در ارائه خدمات انتظامی در این فرماندهی خبر داد و گفت: در این کارگروه به طور مستمر جلسات تشکیل و موضوعات مربوط به معلولان در آن مطرح و گزارش کاری نیز به جامعه معلولان استان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه این عزیزان نیازمند کمک هستند و ما وظیفه داریم با تمام توان به آنها خدمت کنیم اظهار داشت: پلیس استان در حوزه های مختلف چون گذرنامه، وظیفه عمومی، راهنمایی و رانندگی و … آمادگی ارائه خدمات مضاعف است.
این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح ویژه ای در نیروی انتظامی برای معلولان ذهنی اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال مفقود شدن معلولان ذهنی وجود دارد این فرماندهی آمادگی دارد تا با همکاری اداره کل بهزیستی این افراد را شناسایی و کدهایی را در یقه پیراهن آن قرار دهد تا در صورت مفقود شدن ماموران کلانتری ها به وسیله این کدها آدرس منزلشان را پیدا کرده و آنها را تحویل خانواده هایشان دهند.
سردار معصوم بیگی در پاسخ به طرح مشکل نماینده انجمن روشندلان استان مبنی بر عدم رعایت رانندگان از قانون عصای سفید گفت: قانون عصای سفید که می گوید رانندگان می بایست با دیدن این عصا توقف کنند تا آنها به راحتی از عرض خیابان عبور کنند نیاز به فرهنگ سازی دارد و بایستی صدا و سیما، دیگر رسانه ها و دستگاه های فرهنگی وارد میدان شوند و البته نیروی انتظامی هم این کار را دنبال خواهد کرد.
سردار معصوم بیگی همچنین به گلایه معلولان در خصوص پارک خودرو دیگر شهروندان در محل های تعیین شده برای آنان اشاره کرد و گفت: این گونه حرکات ناپسند بیشتر ناشی از غفلت شهروندان است و بایستی با همکاری شهرداری سازوکارهایی بکار گرفته تا از بروز این گونه غفلت ها جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا