تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری مراسم بازگشایی مسجد المهدی (عج) شاهین شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علیرضا رئیسی اظهار داشت: مسجد المهدی (عج) شاهین شهر قدیمی ترین مسجد و موقوفه این شهر محسوب می شود که این مکان باهدف بهسازی، زیباسازی و همچنین اصلاح فضای این مسجد مرمت و بازسازی شد که طی این مکان پس از عملیات مرمت و بازسازی طی مراسمی بازگشایی شد.

وی افزود: عملیات مرمت این مسجد شامل بازسازی آبدارخانه، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، سامانه‌ پخش صدا و تصویر بود همچنین درستون‌های مسجد نیز از هنر معرق کاری استفاده شدو در این پروژه نوسازی شبستان‌های امام حسن عسکری(ع) وحضرت نرجس خاتون(س) این مسجد براساس معماری اسلامی و ایرانی طراحی و اجرا شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: این عملیات به همت اعضای هیئت امنای مسجد و همچنین کمک های مردمی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال انجام شده است.

علیرضا رئیسی اضافه کرد: مراسم بازگشایی مسجد المهدی(عج) شاهین شهر با حضور آیت الله ناصری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امام جمعه شاهین شهر، ائمه جمعه شهرهای گز و گرگاب، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

**بقاع متبرکه تیران و کرون میزبان ۲۰ هزار زائر در سال

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: هشت بقعه متبرکه شهرستان تیران و کرون میزبان ۲۰هزار زائر در سال هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی با اشاره به خیل زائرانی که در طول سال به زیارت بقاع متبرکه این شهرستان مشرف می شوند اظهار داشت: سالیانه بیش از ۲۰ هزار نفر زائر برای زیارت بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون به این اماکن متبرکه مراجعه می کنند و از فضای معنوی و فرهنگی این اماکن مقدس بهره می برند.

وی افزود: توسعه خدمات عمرانی در این مراکز دینی با مشارکت مردم و خیرین در حال انجام است و با توجه به موقعیت گردشگری برخی از این بقاع متبرکه گردشگری دینی و مذهبی در این مناطق رونق نسبی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در این مراکز فرهنگی و دینی، بیان داشت: به مناسبت های مختلف در طول سال برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، ولایت علوی و اکمال دین نبوی، سوگواره یاس نبوی و آیین های ملی و مذهبی دیگری در جوار حرم مطهر این بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره فرهنگی و دینی، برپایی نمایشگاه و اجرای مسابقات فرهنگی در بقاع متبرکه انجام می شود که علاوه بر برنامه های معنوی در این اماکن مقدس این گونه برنامه ها هم به گونه ای طراحی شده که برای زائران دارای جذابیت و کاربردی نیز باشد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با اشاره به نبود موقوفه فرهنگی و قرآنی در این شهرستان گفت: موقوفه با نیت عام المنفعه و فرهنگی و قرآنی در تیران و کرون وجود ندارد که این موضوع چالشی برای ارائه خدمات فرهنگی بیشتر و حمایت از نیازمندان است و امیداوریم که بزودی واقفان نیک اندیش نیز در این راستا در شهرستان تیران و کرون وقف هایی با این نیات ایجاد نمایند.

**ثبت دو وقف جدید در نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: در هفته وحدت دو وقف جدید به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال در شهرستان نجف آباد به ثبت رسید.

 حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: همزمان با هفته وحدت علی میرعباسی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه وقف جدیدی را به نام خود به ثبت رساند.

وی افزود: این واقف نیک اندیش یک باب منزل مسکونی خویش را در شهر نجف آباد به ارزش ۴ میلیارد ریال با نیت صرف عواید این موقوفه در راستای تامین هزینه های مراسم های عزاداری و اعیاد ائمه اطهار(ع) وقف کرد.

رئیسادارهاوقافوامورخیریهشهرستاننجفآباد ادامه داد: همچنین در این ایام واقفان نیک اندیش محمد علی نادعلی و وراث مهین یوسفی نیز با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد یک باب واحد تجاری به مساحت ۲۰ متر مربع و ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون را جهت تامین هزینه خرید جوایز قرآنی جهت اهدا به قاریان و حافظان جوانی که در مسجد تربیت می شوند و همچنین تامین هزینه های برنامه های فرهنگی مسجد وقف کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا