پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری چهل و سومین پاتوق یکشنبه های تئاتر

 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، دومین پاتوق این ماه در ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۹ آذرماه با حضور علاقه مندان تئاتر در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می شود.

پاتوق یکشنبه های تئاتر که خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان هر دو هفته یکبار برای علاقه مندان تئاتر برگزار می کند، برنامه ای است که در آن یکی از اهالی تئاتر اصفهان نمایشنامه ای را که نوشته است برای حضار می خواند.

**حوزه هنری استان اصفهان اقدام دونالد ترامپ در مورد قدس را محکوم کرد

حوزه هنری استان اصفهان با انتشار بیانیه ای در واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان “پایتخت اسرائیل”، این حرکت را محکوم کرد.

این حرکت دولت آمریکا که خلاف آزادی انسانها و اصول و موازین حقوق بشر در دنیا است، تنها ثابت می کند آمریکا به اصول جهانی پایبند نیست و خود را محق می داند تا در امور دیگر کشورها دخالت کند.

رئیس جمهور آمریکا ضمن توهین به قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمین و نادیده گرفتن حقوق مسلمانان جهان تنها برای  باقی ماندن در مسند ریاست جمهوری و بهره مندی از حمایت صهیونیست با این حرکت حقوق مسلم ملت فلسطین را زیرپا گذارد.

دولت آمریکا با این اقدام ننگین نه تنها ثابت کرد که به آزادی مردم و ادیان دیگر پای بند نیست بلکه حمایت خود را از رژیم اشغالگر قدس آشکارا نشان داد.

رژیم اشغالگر صهیونیست باید بداند این اقدام های بی خردانه دولت آمریکا در وضعیت قدس تغییری ایجاد نمی کند و ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین مصمم تر خواهند شد.

**راه یابی ده نفر از کارتونیست های اصفهان به جشنواره کارتون SICACO کره

آثار ده نفر از هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست اصفهانی به جشنواره بین المللی کارتون SICACO کره ۲۰۱۷ راه یافت.

این جشنواره با موضوعات جام جهانی، شکست، پیروزی و آزاد برگزار شد و ۱۰ نفر از هنرمندان کارتونیست عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان موفق به راهیابی در دو بخش اصلی این جشنواره با عناوین “بهترین کارتون” (Best Cartoon) و “شایسته تقدیر” (Honorable Mentions) شده‌اند.

در بخش بهترین کارتون حامد بذرافکن، نگین نقیه، سمانه عیسوند محمودی و در بخش شایسته تقدیر منصوره دهقانی، ریحانه کریمیان، محسن حمزه‌زاده، آزاده زائری اصفهانی، عالیه مظاهری، جمال‌الدین اعتباریان، آیت نادری، هنرمندان اصفهانی راه یافته به این جشنواره هستند.

براساس آنچه در کاتولوگ جشنواره ذکر شده این بخش ها جدای از ۴ جایزه اصلی جشنواره(جایزه بزرگ، جایزه طلا، جایزه نقره و جایزه برنز) خواهند بود.

**شهر قزوین میزبان عکس های نمایشگاه “تحسین محسن” شد

نمایشگاه عکس تحسین محسن در نقاط مختلف شهر قزوین ( دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مسجد النبی(ص)، مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اقبالیه) دایر شد و مورد استقبال قرارگرفت.

این نمایشگاه که شامل عکس‌های مراسم تشییع و استقبال از شهید محسن حججی بود به همت حوزه هنری استان قروین و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ستاد نماز جمعه قزوین، سپاه ناحیه امام سجاد(ع) این شهرستان در نقاط یادشده به نمایش درآمد.

نمایشگاه فوق شامل ۲۲ اثر از عکاسان اصفهان (سید مصطفی شیرزادی، مهدی جانی پور، مجید حجتی، حسین غلامرضایی، فاطمه نصر اصفهانی، محمد صادق نادری، احسان جزینی) بود که حضور پرشور اقشار مختلف مردم در استقبال و تشییع پیکر شهید حججی را به تصویر کشیده اند.

**نمایش ” آسمان آفتابی شو” روایتی از همدلی و همبستگی

نمایش “آسمان آفتابی شو” در ژانر کودک و نوجوان به نویسندگی امیربهبودنیا و به کارگردانی حسن وحید دستجردی و به حمایت خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان در تالارسوره به روی صحنه می رود.

 این نمایش هر شب در ساعت ۱۹:۳۰ از سه شنبه ۲۱ آذرماه لغایت پنج شنبه ۳۰ آذرماه در تالار سوره به اجرا درخواهد آمد.

حسن وحید دستجردی در خصوص این نمایش گفت: نمایش ” آسمان آفتابی شو” با موضوع همدلی و همبستگی است و داستان دو خواهر به اسم های “یخ پری” و “نورپری” را روایت می کند که یخ پری به دنبال آزار و اذیت بچه ها و استفاده از کار و تلاش آنان است و نورپری می خواهد به بچه ها کمک کند تا با همدلی و همبستگی در مقابل ظلم بایستند.

وی ادامه داد: اسامی شخصیت های این نمایش نیز به دلیل شخصیت سیاه و سفید هر یک انتخاب شده و سعی شده است تا در این نمایش تقابل این دو به خوبی نمایش داده شود.

کارگردان این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش نخستین اجرای عمومی خود را پشت سر می گذارد و تنها برای آشنایی بازیگران و عوامل در دو فرهنگسرا اجرای خصوصی داشته است.

وی تصریح کرد: فرشته شاه بندری، عارفه جواهری، فائزه رضایی، محمدقاسمی ، مهرشاد قاسمی، نجمه مرادی، جوادنظری، جعفر محمدسلیمانی از بازیگران این نمایش هستند و فاطمه حسین زاده منشی صحنه، مرتضی علی اکبری و جوادنظری دستیاران کارگردان و محمدرضا رفیعی آهنگساز این تئاتر هستند.

گفتنی است، نمایش “آسمان آفتابی شو” در تالارسوره واقع در خیابان آمادگاه، روبروی مهمانسرای عباسی، مجتمع فرهنگی و هنری سوره به اجرا درمی آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا