پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پتوهای قاچاق به مقصد نرسید/انهدام باند سارقان میلیاردی منازل خمینی شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کاویان مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد ۴۸۰ تخته پتوی خارجی قاچاق فاقد مدارک گمرکی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال بود که کامیون و محموله توقیف شدند.

سرهنگ باباکلانی بیان داشت : در این زمینه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد : قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهید.

**انهدام باند سارقان میلیاردی منازل خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری اعضای یک باند ۱۱ نفره سارقان منزل و کشف ۶ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ” علی جعفری نژاد”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان خمینی شهر و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند ۱۰ سارق را که همگی غیر بومی بودند شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ جعفری نژاد بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه سارقان دو دستگاه خودروی سرقتی و مقادیر زیادی وجوه نقد و طلای سرقتی که توسط کارشناسان ۶ میلیارد ریال ارزش گذاری شده کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده به سرقت از منازل شهروندان خمینی شهر و فروش اموال به یک مالخر اعتراف کردند اضافه کرد : مالخر اموال نیز دستگیر و همه متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان ضمن اینکه به شهروندان توصیه کرد نکات ایمنی پیشگیری از سرقت را رعایت کنند از شهروندانی که منازل آنها مورد دستبرد سارقان قرار گرفته خواست ، به پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر مراجعه کنند .

**آتش سوزی پژو پارس ۳ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت

 رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از آتش گرفتن یک دستگاه سواری پژو پارس در محور قدیم نطنز و فوت ۳ نفرو مصدوم شدن فرد دیگری خبری داد.

سرهنگ “جواد درستکار”  گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری پژو پارس با دیوار کنار جاده و آتش گرفتن خودرو، ماموران انتظامی شهرستان بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه دلخراش ، راننده و۲ سرنشین پژو به علت آتش گرفتن و جراحات وارده فوت و یکی از سرنشینان نیز به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه جاده ای توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.#

وظایف مردم هنگام بروز حوادث و تصادفات

گروه استان ها_اصفهان_عموم مردمی هنگام وقوع تصادفات درون یا برون شهری با انجام یکسری کارهای می توانند از اختلال در حرکت سایر وسایل نقلیه و کمک به بهبود وضعیت کمک کنند.

۱- اطلاع رسانی به پلیس در مورد موقعیت دقیق حادثه .

۲- عدم دخالت در امداد رسانی به مصدومان به منظور جلوگیری از بروز صدمات جدید به آن‌ها.

۳-عدم جابه جایی مصدومان.

۴-عدم تجمع و ازدحام در مسیر و محل تصادف.

در هنگام بروز تصادف در شهرهای شلوغ و یا جاده های برون شهری حضور شهروندان و ازدحام آنان موجب اختلال در حرکت سایر وسایل نقلیه و کندی عملیات کمک رسانی می‌شود.

بهترین کمک در این گونه مواقع پس از حضور ارگان‌های مسئول و یا در حین حرکت وسیله نقلیه کمک رسان از قبیل اورژانس و آتش نشانی، گشودن مسیر حرکت آن‌ها است.

حضور و ازدحام عابران و خودروهای عبوری به ویژه در بزرگراه و آزادراه بسیار خطرناک بوده و ممکن است منجر به تصادفات فاجعه بار دیگری نیز بشود.

**جنبه های مختلف ضرورت حجاب و عفاف

 ازنظر قرآن زن امین حق الله مطرح است یعنی این مقام واین حرمت وحیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست به زن داده و از او خواسته که ازاین حقش با پوشش مناسب به عنوان امانت الهی محافظت نماید .

الف-برخى ضرورت رعایت حجاب را از منظر روان شناسى مطرح کرده و به بحث و ارزیابى آن پرداخته اند و با توجه به نیازهاى روحى و روانى انسان، ضرورت رعایت حجاب را براى رشد و ترقى و تمرین تعالى او، معرفى کرده اند.

ب-برخى دیگر حجاب را به عنوان یک امر فطرى، تلقى کرده و براى اثبات ادعاى خود به شواهدى از اوستا، تلمود، تورات و انجیل تمسک نموده اند این دسته مدعى هستند که حجاب به عنوان یک اصل مشترک در تمام ادیان، جایگاه خاصى داشته و دارد.

ج-دسته اى دیگر با توجه به فرهنگ مبتذل غرب و رواج برهنگى و آسیب هاى فراوان و پیامدهاى منفى آن «که از این رهگذر متوجه قشر حساس خانم ها شده، آمار و ارقام به خوبى آن را نشان داده و حکایت مى کند» به ضرورت رعایت حجاب استدلال کرده و آن را حریم امن براى خانم ها و رشد و سلامت خانواده و اجتماع دیده اند و معرفى کرده اند.»

د-عده اى دیگر حجاب را به عنوان تکلیفى الهى تلقى کرده و در انجام رعایت آن، مثل سایر واجبات الهى، خود و دیگران را ملزم مى دانند و در انجام تکلیف و پوشش اسلامى از سرزنش و ملامت ملامتگران و توهین و تحقیر این و آن، افسرده و عصبانى نمى شوند بلکه آن را به عنوان تکلیف الهى که باعث عفاف و پاکدامنى افراد و بهداشت و سلامت خانواده و اجتماع شده و رشد، ترقى و کمال آنان را به همراه دارد با عشق و علاقه رعایت مى کنند و رعایت آن را به دیگران نیز توصیه نموده و به انجام آن تشویق و ترغیب مى نمایند. البته طرح و دسته بندى نظریات به معناى مخالفت آنها با یکدیگر نیست به گونه اى که قابل جمع نباشد. بلکه مى توان گفت: رعایت حجاب را همه قبول دارند منتهى هر دسته از زاویه اى خاص بر ضرورت آن استدلال کرده اند.

و-در این میان اگر آیات شریفه قرآن کریم در ارتباط با مقوله حجاب را ارزیابى کنیم متوجه خواهیم شد که مسأله حجاب و پوشش که به عنوان یک پدیده بحث برانگیز و جنجالى در دنیاى امروزى مطرح است امر جدید و نوظهورى نیست که با آمدن دین مبین اسلام، تشریع شده باشد، بلکه اگر نگوییم این مسأله ریشه در فطرت انسان دارد، لااقل مى توان ادعا کرد که همراه با خلقت انسان، حتى قبل از هبوطش در عالم خاکى، مطرح بوده است.

هنگامى که آدم ابوالبشر و همسرش حوا، توسط دشمن قسم خورده اى به نام ابلیس، وسوسه شده و به منطقه ممنوعه نزدیک، و از حد و مرز تعیین شده تجاوز مى نمایند، یک باره خود را عریان و برهنه احساس مى کنند، سراسیمه این طرف و آن طرف، دنبال پناهگاهى مى روند و بالاخره قسمت هایى از بدن خود را با برگ درختان مى پوشانند «هنگامى که از آن درخت، چشیدند، عورت شان ۴نمایان شد و آن دو براى پوشاندن عورت خود، به برگ درخت روى آوردند.»

بنابراین مسأله حجاب، ریشه در تاریخ انسان داشته، همراه و همزاد او از ابتدا تا حال و تا امتداد تاریخ، بوده و خواهد بود.

درضرورت لزوم حجاب می توان موارد زیر را بیان کرد:

الف: جلوگیری از اذیت دیگران

قرآن کریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می کند ،علت وفلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می فرماید :

ذلک ادنی یعرفن فلا یوذین

برای اینکه شناخته نشوند ومورد اذیت واقع نگردند.

ب: امانت الهی

ازنظر قرآن زن امین حق الله مطرح است یعنی این مقام واین حرمت وحیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست به زن داده و از او خواسته که ازاین حقش به عنوان امانت الهی محافظت نماید .یعنی زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود اونیست وحجاب زن حقّی الهی است.

ج: انگیزه فطری

فطرت به عنوان یک نعمت درونی وهمگانی در وجود انسان ها قراردارد وافراد بدون استثنا ازاین نعمت الهی برخوردار می باشند .
قرآن کریم درترسیم چهره زندگی آدم وحوا پس ازتناول ازشجره منهیه می فرماید: چون ازآن درخت تناول کردند ،زشتی هایشان (مانند عورت ودیگرزشتیهای پنهان) آشکارگردید و برآن شدند که از برگ درختان بهشت خودرابپوشانند.
آیت الله جوادی آملی در این خصوص عنوان می کند: جمله پوشیدن خود بابرگ های درختان بیانگر آن است که پوشش برای زن ومرد امر فطری وذاتی است و بشربرای پاسخ دادن به ندای فطری خود ناگزیرازپوشش است.

د: عقل

عقل سلیم مارابه پوشش وحجاب دستورمی دهد وآن رامایه کرامت وحفظ انحرافات وبیهودگی ها و پوچی ها وموجب استواری انسان می داند وآنچه راکه باعث بی عفتی و پیامدهای شوم برهنگی می شود مذموم وناپسند می داند .

سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا