پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای ۸۰ درصد از نیات واقفان نیک اندیش نجف آبادی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصر توسلی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و همچنین اقدامات صورت گرفته شده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد موفق شده است تا از اول سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ درصد از نیات واقفان نیک اندیش شهرستان نجف آباد را اجرا نماید.

وی افزود: اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش شهرستان نجف آباد در قالب برنامه ها و طرح های مختلفی که از اول سال جاری تاکنون توسط این اداره برنامه ریزی و اجرا شده است محقق شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: کمک به مستمندان، تامین بخشی از هزینه های بهداشتی مساجد و اماکن متبرکه شهرستان، برپایی مجالس روضه خوانی، اجرای برنامه های مختلف با رویکرد تبلیغات مذهبی و…. از جمله نیات واقفان نیک اندیش شهرستان نجف آباد بوده است که همه آن ها از محل موقوفات منطبق با این موضوعات اجرا شده اند.

**امامزاده سید محمد(ع) از جاذبه های گردشگری مذهبی فریدونشهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: امامزاده سید محمد(ع) مکدین شهرستان فریدونشهر پتانسیل جذب گردشگران مذهبی را دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و با هدف تبدیل این مکان های متبرکه به اماکنی برای تفریح سالم مردم مومن و ولایتمدار و همچنین ایجاد مامنی امن برای عبادت و سیاحت مردم به همت اعضای هیئت امنای امامزاده سید محمد(ع) مکدین این امامزاده واجب التعظیم در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی افزود: در سال های اخیر و به تلاش و پیگیری های مداوم اعضای هیئت امنای این امامزاده لازم التعظیم پروژه های متعددی شامل؛ ساخت محوطه سازی و تکمیل ساختمان بقعه به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع، اجرای نمای گنبد این امامزاده با روکش استیل طلایی، حصارکشی، نصب دوربین های مداربسته، ساخت ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید و دیگر پروژه های عمرانی با هدف ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری با هدف تبدیل این مکان به قطب فرهنگی و گردشگری در منطقه فردیونشهر با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال اجرا شده است که کلیه این هزینه ها از محل کمک های خیرین، سادات منطقه که نسبشان به این امامزاده بزرگوار می رسند و همچنین کمک های اعضای هیئت امنای امامزاده تامین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت خاطر نشان شد: حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان در منطقه کوهستانی پشتکوه موگوئی شهرستان فریدونشهر واقع شده است که این موضوع نیز یکی از ویژگی های منحصر به فرد این امامزاده عظیم الشان است که می تواند در جذب گردشگران مذهبی و تبدیل شدن این بقعه متبرکه به قطب فرهنگی نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه عنوان کرد: همچنین برای استفاده از پتانسیل های این امامزاده جلیل القدر طرح جامعی تهیه شده است که در آن طرح ساخت زائرسرا، ساخت واحدهای تجاری و… با هدف ایجاد مکانی برای حضور گردشگران مذهبی در منطقه ای بین استان اصفهان و استان لرستان درنظر گرفته شده است که در صورت جذب حمایت های مردمی و اعتبارهای لازم این طرح نیز در فازهای مختلف به اجرا گذاشته می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا