شهر و جامعهعناوین اخبار

گرچه حاکمیت داعش در منطقه از بین رفت اما تفکر داعش هنوز باقی است.

 به گزارش سرمایه گستران،حجت الاسلام پیراسته ضمن تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه, علیه تفکر تکفیری داعش گفت:  به لطف خداوند حاکمیت و سلطه آنها در منطقه از هم پاشید. گرچه حاکمیت آنها در منطقه از بین رفت اما تفکر داعش هنوز باقی است و افرادی را هم تحت پوشش دارند و در حال برنامه ریزی برای ادامه فعالیتشان در منطقه ای دیگر در غرب آسیا هستند.

نماینده ولی فقیه در نمایندگی بسیج شهر نجف آباد ادامه داد: یدالله مع الجماعه، هر جا که این قدرت بی پایان الهی (جماعت) در کنار هم قرار گیرند هر مانعی که سر راه وجود داشته باشد برداشته می شود. اگر معنای خاص بسیج را در نظر بگیریم همان سازمانی است که به فرمان امام خمینی(ره) در ۵آذر ۵۸ بوجود آمد ولی اگر معنای عام آن رادر نظر بگیریم تاریخچه بسیج به زمان انبیاء الهی بر می گردد. پیامبر اکرم(ص) در جامعه ای بی فرهنگ و بی تمدن ظهور نمود که مردمانش از هر رفتاری بهره می بردند به جز یک رفتار مناسب، خوراکشان از احشام حرام بود و پوشش خشن داشتند. حضرت رسول(ص) در این جامعه ظهور کردند و با بسیج کردن مردم علیه مشرکان ایستادگی کردند. هر جا حضرت رسول(ص) در تداوم کارشان نیاز به دلگرمی داشتند خداوند به ایشان می فرمودند:  نگران نباش و از فریب دشمن ترسی نداشته باش و ما به وسیله مومنان شما را پشتیبانی می کنیم.(سوره انفال). این مومنان همین جمع و بسیج مردم می باشند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: اگر مملکتی ۲۰ ملیون جوان داشته باشد می بایست ۲۰ میلیون تفنگدار و ۲۰ ملیون ارتش داشته باشد. با این فرمایش ایشان، دستور تشکیل بسیج ۲۰ ملیونی صادر شد. خیلی ها فکر می کردند که بسیج به همین تعدادی که حضرت امام(ره) در سخنانش فرموده بسنده می شود بعدها حضرت آیت الله خامنه ای(دام برکاته) فرمودند: الان ما باید بسیج ده ها میلیونی داشته باشیم. نه تنها بسیج ده ها میلیونی بلکه بسیج جهانی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در نمایندگی بسیج ناحیه شهر نجف آباد تصریح کرد: چند سال پیش که داعش وارد خاک سوریه شد بشار اسد دچار یک اشتباه شد جبهه النصره را سرکوب کرد با سرکوبی که اتفاق افتاد خیلی از کشورها برای از بین بردن بشار اسد از داعش حمایت کردند و حتی تا نزدیک کاخ بشار اسد هم رسیدند. در آن زمان شهید همدانی به بشار اسد گفت تو که داری می روی کمی صبر کن ما گروهی از مردم را بسیج کرده ایم که می توانند در این کار به شما یاری کنند. هر چند بشار اسد در ابتدا تردید داشت که بماند ولی وقتی پیغام مقام معظم رهبری(دام برکاته)، به دستش رسید که فرموده بودند: اگر بتوانی بمانی و مقاومت کنی می توانی آقایی خود را در منطقه داشته باشی و اگر نمی توانید به کشوری دیگر پناهنده شوی. بشار اسد سخن حضرت آیت الله خامنه ای(دام برکاته) را قبول کردند و ماندند و الان نیز نتیجه اش را گرفته اند.

وی تصریح کرد: ترامپ در سخنانش به صراحت اعلام می کند که پایه گذار داعش کیلینتون و اوباما بودند. پس داعشی که تولید کشور آمریکا بوده و عربستان با تمام امکاناتش از او پشتیبانی می کرد، کسی تصور می کرد که مردم دست به دست هم دادند و او را از بین بردند. این قدرت، قدرت بسیج است که توانست داعش را نابود نماید.

حجت الاسلام پیراسته یادآور شد: بعد از قضایای پسا برجام همه متوجه شدند که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند اما هنوز گروهی نمی خواهند این قضیه را بفهمند که آمریکا و اروپا نمی خواهند جمهوری اسلامی پا بر جا باشد. این باور باید در دل ما ایجاد شود که اینها مخالف نظام ما هستند. هنوز گروهی می گویند که باید سازش کنیم و با آنها کنار بیاییم اما ما می دانیم که سازش در مقابل چالش است. حضرت آیت الله خامنه ای(دام برکاته) در بیاناتشان می فرمایند: خیلی ها می گویند ما با اروپا و آمریکا کنار بیاییم و سازش کنیم همانطور که چالش هزینه دارد سازش هم هزینه دارد..

وی افزود: آمریکا تمام تلاشش را برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی انجام داد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و به این نتیجه رسید که باید سیاست مهار را در مقابل ایران دنبال کند. یکی از راه های مهار آمریکا، علیه ایران جنگ نیابتی توسط داعش بود. علت کینه و هراس آمریکا از سپاه ایران، وجود قدرت سپاه ایران بود که توانست داعش را از بین ببرد و تمام آرزوهای آنها را بر باد دهد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: دومین سیاست مهار آمریکا، که سیاست اصلی ترامپ است مهار موشکی والیستیکی ایران است. آمریکا از توان موشکی ایران هراس دارد وقتی ایران توانست از داخل کشور ایران، داعش را در سوریه نقطه زنی کند وحشت کرد چون آنها هنوز به این توان نقطه زنی دست نیافته اند و معمولاً زمانی که یک سلاحی در کشوری مورد آزمایش قرار می گیرد برد بالاتر از آن سلاح در آن کشور ساخته شده است و آمریکا می خواهد بداند ایران به چه توان موشکی رسیده است.

وی اظهار داشت: سومین سیاست مهار آمریکا، مهار توان چریکی جنگی دریا در ایران  است. مرز آبی ایران در جنوب بسیار گسترده و آسیب پذیر است و اگر آمریکا توان حمله به آبهای ایران را داشت تاکنون این کار را کرده بود اما ارتش و سپاه ایران پشتیبان هم و دست در دست هم مقابل آنها ایستاده است.

حجت الاسلام پیراسته اضافه کرد: سایر سیاست های مهار آمریکا علیه ایران، مهار توان جنگ سایبری سپاه و مهار توان فرهنگی ایران است. آمریکا در کنار جنگ سخت و نیمه سخت علیه جمهوری اسلامی باید با جنگ نرم هم وارد عمل شود. وظیفه ما در این جنگ نرم، به فرموده حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) حفظ و حمایت از اصول مسلّم اسلام است. اگر خدایی نکرده جزء افراد خنثی باشیم و برای اسلام کاری نکنیم جزء بازنده ها هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا