پیشخوانعناوین اخبار

رجیستر کردن گوشی‌های موبایل جدید در شبکه اپراتوری تلفن همراه

به گزارش سرمایه گستران از جام‌جم آنلاین ، بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از روز ۱۴ آذر آغاز شده و به این ترتیب گوشی‌های جدید باید فرایند فعال‌سازی را به طور کامل و موفق طی کنند تا در شبکه اپراتوری تلفن همراه ثبت شوند. در غیر این صورت، گوشی های که رجیستری نشده باشند، پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد و هیچ خدماتی از شبکه‌های مخابراتی دریافت نمی‌کنند. بر همین اساس اکنون قصد داریم روش رجیستر کردن گوشی های موبایل جدید را آموزش دهیم.
مراحل رجیستر کردن گوشی های موبایل جدید

برای رجیستر کردن گوشی های موبایل جدید ابتدا باید کد دستوری #۷۷۷۷* (ستاره ۷۷۷۷ مربع) یا همان کد سامانه همتا را شماره‌گیری کنید. سپس در منوی باز شده، گزینه شماره ۲ یا گزینه فعال‌سازی را انتخاب کرده و شناسه ۱۵ رقمی IMEI دستگاه خود را بدون هیچ‌گونه علامت اضافی وارد کند. این شناسه ۱۵ رقمی بر روی جعبه گوشی خریداری شده و یا پشت باتری دستگاه درج شده است. همچنین شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶* (ستاره ۰۶ مربع)، شناسه IMEI دستگاه خود را دریافت کنید.

در مرحله بعد باید شماره سیم کارت وارد شده در گوشی خود را ارسال کرده و پس از آن کد فعال‌سازی را وارد کنید. کد فعال‌سازی، یک کد ۶ رقمی است که بر روی کارت گارانتی درج شده و حتما دقت داشته باشید که هنگام خرید گوشی جدید، این شماره را از فروشنده دریافت کنید.

پس از طی شدن این مراحل، پیامی برای کاربر ارسال می‌شود که حاوی شماره IMEI و شماره سیم کارت وارد شده است. اگر این دو شماره مورد تایید شما بود، گزینه ۱ را وارد کرده و اطلاعات را تایید کنید.

در پایان پیامی مبنی بر موفق بودن مراحل فعال‌سازی و رجیستر کردن گوشی شما نمایش داده می‌شود. این پیغام در قالب یک پیامک نیز به مشترک ارسال خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا