شهر و جامعهعناوین اخبار

جلب مشارکت مردمی از اهداف مدیریت شهری است/ از سرمایه گذاری در بافت فرسوده استقبال می کنیم

به گزارش رسرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی صبح امروز در دیدار با علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و شهرسازی اظهارکرد: ۳۰ درصد شهر اصفهان، بافت فرسوده است که ۲۰ درصد جمعیت شهر در آن سکونت دارند.

وی ادامه داد: تمامی آثار باستانی شهر نیز در بافت فرسوده قرار گرفته است از این رو این احیای این بافت با مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متعددی روبروست.

شهردار اصفهان عنوان کرد: در همین راستا باید راهکارهایی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با توجه به سیاست های رونق گردشگری ارائه شود چرا این مناطق از استعدادهای نهفته زیادی برخودار هستند.

وی اضافه کرد: از همه کسانی که بخواهند در بافت فرسوده شهر سرمایه گذاری کنند استقبال می کنیم تا خانه های قدیمی نوسازی شده و برخی از آنها به مهمانپذیر تبدیل شوند.

نوروزی با تاکید بر اینکه توسعه مشارکت مردمی یکی از اهداف ما در مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس شهروند سازی را مقدم بر شهرسازی می دانیم، باید در این راستا مثلث شهرداری، استانداری و شورای اسلامی شهر بایکدیگر هماهنگ باشند که البته این مسأله در اصفهان وجود دارد.

**حسابداران و حسابرسان نقش اساسی در سلامت جامعه دارند/ رازداری و اخلاق حرفه ای از ویژگی های حسابداران مستقل

شهردار اصفهان گفت: حسابداران نه تنها در سالم سازی جامعه بلکه در احقاق حق ستمدیدگان دعاوی حقوقی نیز نقش اساسی دارند.

قدرت الله نوروزی در نخستین همایش سراسری مشترک کارشناسی حسابداری و حسابرسی دانشگاه اصفهان و کانون کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان با بیان اینکه حسابداران امروزه نقش اساسی در مبارزه با فساد دارند؛ اظهار کرد: چند روز پیش روز جهانی مبارزه با فساد و امروز روز جهانی حقوق بشر بود. مبارزه با فساد و حقوق بشر هر دو رابطه وسیع و تنگاتنگی با هم دارند چراکه مبارزه با فساد یعنی سالم سازی محیط و در امان نگاه داشتن مردم از گزند فرصت طلبان و نوعی دفاع از حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی بتواند پایه مبارزه با فساد را تحکیم ببخشد. حسابداری امروزه یک امر حیاتی در اقتصاد هر کشور؛ شرکت یا اداره ای است. بنابراین حسابداران علاوه بر اینکه رازدار و امانتدار هر دستگاهی هستند بی طرف و مستقل هم باید باشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حسابداران باید علاوه بر بی طرفی و استقلال دارای اخلاق حرفه ای نیز باشند؛ ادامه داد: در صورتیکه خواهان یک جامعه سالم بوده و عنصر مسئولیت اجتماعی را خواستاریم باید اخلاق حرفه ای را افزایش دهیم چرا که نمیشود فردی رازدار, مستقل و بی طرف باشد و از اخلاق حرفه ای برخوردار نباشد. اگر اخلاق حرفه ای در تمام امور تقویت و به عنوان عنصر سازنده جامعه الگو قرار گیرد به طور حتم به سوی جامعه سالمی پیش خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: امروزه دادگاه ها و دعاوی در جامعه از چنان پیچیدگی هایی برخودار است که هیچ قاضی دادگاهی نمی تواند بدون اتکا به نظر کارشناسان حکم صادر کند. در واقع تمام دعاوی حقوقی به گونه ای است که اگر نظر کارشناسان نباشد قاضی نمی تواند حکم صادر کند.

وی با بیان اینکه حسابداران و حسابرسان پایه های دعاوی حقوقی و احقاق حق را فراهم میکنند؛ تاکید کرد: این موضوع نشاندهنده این است که کار حسابداری و حسابرسی نه تنها در سالم سازی جامعه نقش دارد بلکه در احقاق حقوق ستمدیدگان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوروزی گفت: امروزه حسابداری از چنان پیچیدگی برخوردار است که قاضی نمی تواند رای خود در مورد پرونده های مربوط را بدون ارجاع به نظر کارشناس حسابداری صادر کند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشاندهنده اهمیت حسابداری در امر قضا؛سلامت جامعه و سلامت سیستمهای اداری است؛ افزود: مبارزه با فساد ابزار خودش را می خواهد که مهمترین ابزار در مبارزه با فسادهای اقتصادی سیستم های حسابداری سالم برای کنترل درونی نظام های اداری و شرکت ها و فعالیت های تجاری است. بنابراین برگزاری چنین همایش هایی به همراه تربیت دانشجو در این رشته می تواند سطح سلامت جامعه را ارتقأ دهد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: ترویج مقالات بسیار خوب در ارتباط با حوزه حسابداری می تواند سبب افزایش مسئولیت اجتماعی بین کارکنان؛ شهروندان؛کارگزاران وفعالین بخش خصوصی شود. امیدوارم در چنین روزهایی که روز مبارزه با فساد است تمام حوزه ها بتوانند با تشکیل و برگزاری چنین همایشهایی که با  نوشتن مقالات همراه میشود فساد را در تمام حوزه ها سرکوب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا