پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اقامه نماز طلب باران در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان اقامه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۹:۳۰ صبح جمعه ۲۴ آذرماه برای نزول رحمت الهی و آمدن باران در اصفهان نماز استسقاء یا همان نماز طلب و درخواست نزول باران و رحمت الهی در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه این نماز براى جلب رحمت پروردگار است و بهتر است فرزندان را نیز همراه خود بیاوریم، عنوان کرد: در مستحبات نماز امورى ذکر شده که همه حالت رقت و زارى و نیاز بندگان را می‌‏رساند تا جلب رحمت کند و قطعاً خداوند بخشنده و مهربان است و ما وظیفه داریم تا به درگاه خداوند دعا کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدای این مراسم زیارت آل یس با نوای حاج مجید ربانی قرائت می شود.

**آغاز بهره برداری از چاه آب جدید امامزاده آقاعلی عباس(ع)

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه امامزادهآقاعلیعباس(ع) گفت: پس از دو سال و نیم پیگیری متوالی بهره برداری ازچاهآبجدیدامامزادهآقاعلیعباس(ع) برای تامین آب فضای سبز این امامزاده عظیم الشان آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: از آنجایی که حرم مطهر امامزادهآقاعلیعباس(ع) در منطقه ای خشک و بیابانی قرار دارد و همچنین باتوجه به توسعه حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر که همواره در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به خیل زائران این امامزاده انجام شده است بهرهبرداریازچاهآبجدید این امامزاده آغاز شد.

وی افزود: این امر در راستای توسعه فضای سبز مناسب برای زیبا سازی این آستان مقدس و همچنین تثبیت زمین های اطراف این امامزاده بزرگوار که منجر می شود تا از ایجاد گرد و غبار و ریزگردها جلوگیری شود انجام شد زیرا که توسعه و گسترش فضای سبز این امامزاده نیازمند آب بیشتر بود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه آقا علی عباس(ع) ادامه داد: بهره برداری از این حلقه چاه آب جدید با همکاری و تعامل با اداره آب منطقه ای استان اصفهان و همچنین اداره آب منطقه ای شهرستان اردستان محقق شد که برای این امر نیز اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه شد که ارزش این چاه آب بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی گفت: از مدیر اجرایی امامزاده و همچنین کلیه کسانیکه در این راستا و در طول دو سال و نیم گذشته برای اجرای این پروژه تلاش کرده اند تشکر می کنم.

**برپایی محفل انس با قرآن در امامزاده محسن(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: محفل انس با قرآن کریم همراه با مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) اصفهان برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: مراسم محفل انس باقرآن کریم با حضور نفرات برتر مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پرسنل ارتش و خانواده های آنان همراه با مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) اصفهان برگزار شد.

وی افزود: همچنین در این مراسم که روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیرسرتیپ دوم آذرفروز و مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش نیز حضور داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: قبل از آغاز این مراسم نیز ضریح مطهر این امامزاده جلیل القدر غبارروبی و عطر افشانی شد و محفل نورانی انس با قرآن کریم نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد.

**اشتغال ۱۲۰ نفر با احیای موقوفه کاروانسرای عباسی سجزی

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه کوهپایه گفت: در صورت تکمیل پروژه احیا و بازسازی مجموعه گردشگری صفویه شامل کاروانسرا و آب انبار از موقوفات شهر سجزی اشتغال برای۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: در راستای احیای موقوفات با هدف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) در جهت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی کاروانسرا و آب انبار عباسی از موقوفات شهر تاریخی سجزی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در همین راستا بخش خصوصی توانسته است این موقوفات را با عنوان مجموعه گردشگری صفویه احیا و بازسازی کند که کاربری این بناها گردشگری است و در حال حاضر نیز فاز اول این بناهای تاریخی شامل سفره خانه سنتی است که به بهره برداری رسیده (آب انبار) و سایر فازها که شامل (کاروانسرا) هتل، رستوران، سالن تجمعات، موزه، ستاره شناسی و کافی شاپ است که این پروژه ها نیز دارای پیشرفت ۸۵ درصدی هستند.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه کوهپایه خاطر نشان شد: برآورد کل اجرای این پروژه ها۱۵ میلیارد تومان است که اجرای کامل این پروژه توانایی اشتغالزایی برای۱۲۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم را دارا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی بیان کرد: این مکان ها که به عنوان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به ثبت رسیده اند روزانه میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان هستند و یکی از مصدایق بارز اقتصاد مقاومتی می باشند که همواره نشان می دهد که موقوفات تا چه میزان می توانند در تولید اشتغال و اقتصاد مقاومتی موثر و تاثیر گذار باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا