پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در طرح زمستانه پلیس اصفهان/ آماده باش ۹ هزار و ۵۰۰ نیرو

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سردار” مهدی معصوم بیگی” در حاشیه آغاز بکار طرح زمستانه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان گفت: این طرح نماد همدلی و انسجام بین دستگاه ها است و هر سال شاهد یک همکاری و هم افزایی بین دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان برای ایجاد امنیت و ایمنی لازم در طرح زمستانه هستیم.

وی با اشاره به مشارکت ۱۰ دستگاه در طرح زمستانه امسال افزود: در این طرح دو هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به طور مستقیم و هفت  هزار نفر به طور غیر مستقیم در این طرح پشتیبانی می کنند.

این مقام انتظامی از حضور چشمگیر دستگاه های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای، شهرداری ها ، امدادخودرو و سازمان های آب و برق و گاز در اجرای طرح مذکور تقدیر کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار راهوران محله در کاهش تصادفات رانندگی خاطر نشان کرد: در این طرح از ظرفیت راهوران محله نیز استفاده خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ۹ محور و گردنه برف گیر استان به طور ویژه تحت پوشش نیروهای پلیس راه و راهور هستند بیان داشت: علاوه بر این تیم هایی از واحدهای گشت انتظامی نیز ماموریت پشتیبانی در مقاطع ضرورت و مورد نیاز را برعهده دارند.

سردار معصوم بیگی همچنین از فعالیت ۹۵۰ دوربین ثبت تخلفات در جاده ها و معابر شهری استان خبر داد و تصریح کرد: تاکید من به همه نیروهای پلیس ارائه خدمات حداکثری و اجرای قانون با رویی گشاده و توام با رأفت و مهربانی است.

وی با بیان اینکه در کنار تلاش ها و زحماتی که توسط دستگاه ها صورت می گیرد رعایت اصول رانندگی توسط رانندگان اولین و مهمترین مولفه در پیشگیری از حوادث است اظهار داشت: در هشت ماهه امسال علی رغم کاهش هفت درصدی جان باختگان در تصادفات جاده ای استان متاسفانه ۴۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و چهار هزار نفر مصدوم و مجروح شدند که این رقم نگران کننده است و بایستی رانندگان بیشتر قانون را رعایت کنند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ، ۶۵ درصد حوادث رانندگی در بزرگراه های اصلی رخ می دهد و ۴۵ درصد این حوادث نیز ناشی از عدم توجه به جلو توسط  رانندگان است گفت: دستگاه های خدماتی و امدادی وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند و از امروز نوبت رانندگان است که در هنگام رانندگی دقت و احتیاط بیشتری کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان صفهان گفت: معتقدم اگر رانندگان شرط احتیاط را جدی بگیرند و مراقبت های خود را بیشتر کنند می توانیم رقم جان باختگان حوادث رانندگی در استان را به حداقل برسانیم و به عنوان اولین استانی باشیم که این رکورد را ثبت و برای دیگر استان های کشور  الگو شویم .

وی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را بسیار جدی و تاثیرگذار برشمرد و اظهار داشت: رانندگان باید بدانند که بین سرعت مطمئنه و سرعت مجاز تفاوت وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: تعریف عملیاتی سرعت مطمئنه این است که راننده مطمئن باشد در هر گونه شرایط آب و هوایی می تواند بر وسیله نقلیه خود مسلط باشد به طوری که اگر دید کافی نبود، جاده لغزنده و گردنه برف گیر بود این سرعت مطمئنه است که باید در دستور کار باشد نه سرعت مجاز، زیرا سرعت مجاز برای زمانی است که شرایط کاملاً عادی باشد.

**پوشش ۹ محور برف گیر، توسیط پلیس راه اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از پوشش ۹ محور برف گیر جاده ای توسط ۱۵۰ تیم از این پلیس در طرح زمستانه ناجا خبر داد. سرهنگ” حسین پورقیصری” در مراسم آغاز بکار رزمایش طرح زمستانه پلیس راهور ناجا گفت: به دلیل قرار گرفتن استان اصفهان در مرکزیت کشور همه روزه شاهد عبور وسایل نقلیه بسیاری از جاده های این استان هستیم که اجرای طرح زمستانه راهور ناجا می تواند در پیشگیری و کاهش تلفات جاده ای استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در طرح زمستانه سال گذشته با همکاری و مساعدت همه دستگاه ها و ارگان ها شاهد کاهش چشمگیر در تلفات جاده ای و حوادث رانندگی بودیم.

این مقام مسئول عنوان داشت: در همین راستا امسال نیز پلیس راه استان در کنار سایر دستگاه های امدادی و خدماتی با ۱۵۰ تیم و ۵۰۰ نفر نیروی عملیاتی ۹ محور و گردنه برف گیر استان را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس پلیس راه استان گفت: طرح زمستانه از امروز تا ۲۰ اسفند ماه در تمامی جاده های استان به ویژه محورها و گردنه های برف گیر اجرا می شود.

سرهنگ پور قیصری با بیان اینکه رانندگان در صورت بروز هرگونه حادثه و مشکلی در جاده ها امیدشان به نیروهای حاضر در طرح زمستانه است افزود: شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیس به طور شبانه روز آماده پاسخگویی به مردم عزیز است.

وی افزود: با همکاری، همراهی و همدلی همه سازمان ها و دستگاه ها آماده ایم که مسافران از جاده های استان به سلامتی و ایمنی عبور کننده و انشاء الله شاهد هیچ گونه حادثه ناگواری برای هموطنان عزیزمان نباشیم.

**پیشگیری از حوادث رانندگی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان با نگران توصیف کردن رقم جان باختگان تصادفات بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر دولت در زمینه پیشگیری از حوادث رانندگی تاکید کرد.

 “محسن مؤمنی”، در مراسم آغاز بکار رزمایش طرح زمستانه پلیس راهور ناجا گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه تعداد ۵۵۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و این درحالی است که آمار تلفات حوادث رانندگی با این رقم برابری می کند و این موضوع نشان می دهد که بایستی تلاش های بیشتری دراین خصوص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر کاهش آمار کشته های حوادث رانندگی دارند اظهار داشت: باید همه دستگاه ها، ارگان ها و نهادها با تمام وجود قدم بردارند تا انشاء الله بتوانیم نتایج بهتر و موثرتری را به دست آوریم.

مؤمنی گفت:در چرخه مدیریت بحران کشور اصل بر مقابله است که اگر در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری های بیشتری انجام شود تعداد جان باختگان حوادث رانندگی هر سال کمتر از سال قبل خواهد شد.

هیچ اختیاری برای مهار خود ندارم

گروه استان ها _اصفهان_ به جای رسیده ام که هیچ چیز و هیچ کس برایم مهم نیست ،خوابیدن در کوچه ، بیابان ، مراوده با افراد ناباب و …

چقدر خوشحال بودم سر خوش و شاد ، با هم سن و سال های خود سرگرم بازی بودم.هیچ خاطره ای قشنگ تر ازچندین سال اول دوران کودکی خود ندارم تا وقتی که خواهرم به دنیا آمد همه چیز به هم ریخت، پدرم بیمار شد مادرم توان نگهداری از او را نداشت و دائم بهانه می گرفت و می گفت ما بدبختیم از این زندگی خسته شدم دیگر.

در خانه آرامش نداشتم اصلا از کنار مادرم و خواهرم بودن احساس رضایت نداشتم ،وقتی وارد خانه می شدم به هم می ریختم حس خفگی به من دست می داد وقتی وارد دوران نوجوانی شدم به قول معروف چشم گوشم حسابی باز بود و از همه چیز آگاهی داشتم .

در این دوران پدرم هم فوت کرد اصلا میلی به درس و مدرسه نداشتم بعد ظهرها کارم این بود از راه مدرسه به بازار بروم کم کم از نظر جسه نیز بزرگتر شدم ، دوست داشتم با یکی حرف بزنم البته جنس مخالف چند تای دوست پسر پیدا کردم.

بی خیال درس و مدرسه شدم هرچقدر مادرم به من می گفت به درس ات ادامه بده اهمیتی ندادم مرتب با مادرم درگیر می شدم همیشه به من گیر می داد این کار را بکن این کار را نکن ذهنم کاملا به هم ریخته بود و هیچ احساس خوبی به زندگی نداشتم اصلا آرامش نداشتم فقط زمانی حس خوبی داشتم که بیرون از خانه بودم.

اتفاقا با پسری آشنا شدم که چند سالی از من بزرگتر بود با هم مرتب بیرون می رفتیم مهمانی های شبانه و ….کم کم معتاد شدم هم به او و هم به مواد مخدر، گاهی می شد در ماه فقط یک هفته به خانه خودمان می رفتم .

وارد دریای شده بودم که مرتب با حرکات موج به این سو و آن سو می رفتم هیچ اختیاری برای مهار خود نداشتم اصلا برایم مهم نیست الان به جای رسیده ام که هیچ چیز و هیچ کس برایم مهم نیست .

خوابیدن در کوچه ، بیابان، باغ و … کارم شده هر موادی به دستم بیاید از تریاک،هروئین،حشیش و ……می کشم و احساس می کنم که کلا آزاد هستم و هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند به من دستور دهد هیچ کس نمی تواند من را در بر کشد من هر جا بخواهم می روم با هرکس.

سیر بروز مشکل:

مادر توانمندی های لازم برای مهار و راهنمایی کودک و فرزندان خود را ندارد دختر در محیط اجتماع رها شده و خود را آزاد می بیند و به خود اجازه می دهد که طبق میل و خواسته های نابجای خود رفتار کند.

-سبب شناسی:

مقایسه زندگی خود با زندگی هم نوعان خود.

فوت پدر و ضعف مادر در تربیت فرزندان.

مشکلات عصبی و دو شخصیتی بودن.

آمادگی برای ارتکاب به جرم یا بحران های روحی:

به دنبال فوت پدر و فشار های روحی روانی، دختر می خواهد غلبه کند به محیط خارج از خانه پناه می آورد و از کانون گرم خانواده فاصله می گیرد با رفقای نا اهل که عمدتا مرد هستند ارتباط گرفته تا کمبود های عاطفی خود را جبران کند و آمادگی برای جرم یا بحران های دیگر از قبیل سرقت ،اعتیاد، مفاسد اجتماعی و… را دارد .

-تشخیص تخصصی آسیب یا مشکل:

عدم کنترل فرزند و رهایی آن و نبودن مهر و محبت در خانواده و نداشتن اعتقادات مذهبی و مراوده با افراد ناباب .

-راهکارهای حل مساله:

معرفی مراجع به مراکز مشاوره

سعی دربرقراری رابطه دوستی افراد مورد نظر و هم دردی باوی.

سعی در انگیزه مجدد و اینکه برای خوب زندگی کردن هیچ وقت دیر نیست.

نویسنده : سرهنگ دوم جواد درستکار رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا