اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

هدف فولاد مبارکه رسیدن به تولید ۲۵میلیون تن در سال تا سال ۱۴۰۴است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه گفتگو با خبرنگاران اقتصادی که در روز سه شنبه برگزار گردید گفت :فولاد مبارکه اصفهان با تولید ۱۲ میلیون تن آهن اسفنجی بزرگترین تولید کننده اهن اسفنجی در دنیاست.هم اکنون بالغ بر ۷/۲ میلیون تن انواع محصولات فولادی تولید می شود.مجموعه گروه شرکت های فولاد مبارکه از شرق تا جنوب کشور با شعار فولاد مبارکه به وسعت ایران در زنجیره تولید این شرکت قرار دارند.فولاد مبارکه ۳۵۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است .

دکتر بهرام سبحانی افزود: روند افزایش تولید در این مجتمع صنعتی از سال ۷۰ تاکنون همچنان صعودی بوده است.
وی رشد تولید محصولات فولاد مبارکه در سال جاری نسبت به سال گذشته را ۱۴ درصد اعلام کردو تصریح کرد : ظرفیت تولید مجموعه فولاد مبارکه در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن است که با راه اندازی فولادسپید دشت و توسعه فولاد هرمزگان به بیش از ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.
وی با ابراز امیدواری از اینکه  ظرفیت تولید محصولات مجموعه فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵ میلیون تُن می رسد، تصریح کرد: برنامه جامع و مشخصی برای افزایش تولید و رسیدن از رقم ۱۳ میلیون تُن به ۲۵ میلیون تُن وجود دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه دلیل کاهش صادرات سال جاری را توزیع محصولات شرکت در داخل کشور عنوان و اظهار داشت : برای پاسخ به نیاز داخلی در هشت ماهه سالجاری حدود ۳۲ درصد بیش از سال قبل در کشور محصولات مان را توزیع کردیم . ۸۴ درصد از محصولات این شرکت در هشت ماهه سالجاری به داخل کشور و ۱۶ درصد به صادرات اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: حدود یک هزار کارخانه بصورت مستقیم و حدود سه هزار شرکت بصورت غیرمستقیم از محصولات فولاد مبارکه استفاده می‌ کنند.
همچنین سه مجموعه بزرگ فولادسازی کشور به نام های مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان، زیرمجموعه این شرکت محسوب می شوند.

**بازار های هدف صادراتی فولاد مبارکه
سبحانی بااشاره مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه گفت :۳۸ درصد از محصولات فولاد مبارکه در هشت ماهه سالجاری به خاورمیانه، ۱۵ درصد به کشورهای اروپایی و ۳ درصد هم به آفریقا صادر شد.

توسعه سرمایه گذاری های فولاد مبارکه
وی با بیان اینکه هر سال تعداد زیادی پروژه در فولاد مبارکه افتتاح می شود، گفت: بطور میانگین هر سه ماه یکبار یک پروژه در این مجتمع افتتاح می شود.
سبحانی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری شده است، گفت: بیشترین میزان سرمایه گذاری به ترتیب در فولاد سنگان، توسعه فولاد سبا، خرید سهام شرکت سرمایه گذاری ورق خودرو و شرکت فولاد سنگ سرمایه گذاری شده است. این در حالی است که فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این پروژه ها از تسهیلات داخلی و خارجی استفاده نکرده و تنها از طریق منافع و صرفه جویی داخلی، این سرمایه گذاری ها را انجام داده است.
سبحانی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل بومی سازی قطعات و تجهیزات در فولاد مبارکه صرفه جویی شده است، گفت: روند رو به رشد بومی سازی تجهیزات و قطعات در این مجتمع در چهار سال گذشته حدود ۵۳ درصد رشد پیدا کرده و بومی سازی تجهیزات در این مدت ۱۱۴ درصد رشد یافته است.

در ابتدای این دیدار دکتر ناظمی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن خوش آمد گویی به مدعوین گزارشی از فعالیت های شرکت را بیان کرد .همچنین دکتر خلفی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت  اظهار داشت :تولیدات صادرات محور و افزایش سهم معدن در درامد کشور همگام با تولید ملی، تولید و مصرف کالای ایرانی از محوری ترین سیاست های این وزارتخانه است.
گفتنی است در این تور صنعتی خبرنگاران ازخطوط تولید و نواحی مختلف فولاد مبارکه از جمله واحد ریخته گری و نورد گرم و سرد بازدید و از نزدیک با روند تولید در این واحد ها  آشنا شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا