پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان حوزه هنری و جهاد دانشگاهی اصفهان/نمایشگاه کاریکاتوریست های ترکیه در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این تفاهم‌نامه بین دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان و محمود مراثی سرپرست جهاد دانشگاهی اصفهان منعقد شد.

موضوع این تفاهم نامه بر بهره‌مندشدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر در توان فکری ، تجربی، پژوهشی، کتابخانه ای ، کارگاهی و فضاهای فیزیکی و… ، همکاری در برگزاری مشترک همایش ها و سمینارها و کارگاه های پژوهشی و فرهنگی، انجام مطالعات ، انجام پروژه های تحقیقاتی ، رفع نیازهای آموزشی و تدوین دوره ها و برنامه های مختلف آموزشی و… تأکید داشت.

این تفاهم نامه با تعهدات آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی از سوی طرفین در ۵ ماده به مدت دو سال منعقد شد و به امضای طرفین رسید.

در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه که در دفتر ریاست حوزه هنری استان اصفهان در عمارت سعدی برگزار شد، دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان، مهدی جبارزارع مدیرآموزش حوزه هنری و محمود مراثی سرپرست جهاد دانشگاهی اصفهان، داریوش اسماعیلی معاون فرهنگی جهاد و هومن سراج مدیر شعبه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

در این نشست ضمن انعقاد تفاهم نامه هر یک از طرفین به توضیح زمینه فعالیت های فرهنگی خود در عرصه آموزش و دامنه فعالیت های هنری در رشته های مختلف پرداختند.

**برگزاری کارگاه خط ثلث با هدف احیای خط ثلث ایران و مکتب خوشنویسی اصفهان

مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان گفت: کارگاه تخصصی خط ثلث با هدف احیای خط ثلث ایران و مکتب خوشنویسی اصفهان در حال برگزاری است و افرادی که در این کارگاه حضور دارند، درسطح ممتاز و فوق ممتاز هستند و یا کتیبه نگاری می‌کنند.

محسن سلیمانی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی خط ثلث در اصفهان اظهار داشت: کارگاه تخصصی خط ثلث در حال برگزاری است و تا پایان سال ادامه دارد. در این کارگاه افراد حرفه‌ای و اساتید خوشنویسی حضور دارند افرادی که در سطح ممتاز و فوق ممتاز هستند و یا کتیبه نگاری می‌کنند.

وی افزود: این کارگاه سبب می‌شود هنرمندان هماهنگ‌تر و با اصول و مبانی کار خود را پیش ببرند؛ در این مسیر هدف احیای مکتب خوشنویسی اصفهان و خط ثلث ایرانی است زیرا خط ثلث بسیار مغفول مانده است.

مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان خاطرنشان کرد: در این کارگاه از شیوه «محمد شاهی تُرک» برای تعلیم استفاده می‌شود بخشی از آموزش‌ها بر اصول و مبانی ثلث تکامل یافته و افراد با شیوه‌های مختلف آشنا می‌شوند خط ثلث خط سختی بوده و در جغرافیای گسترده‌ای هم کار می شده است.

وی بیان کرد: قرار بر این است کسانی که به دنبال خط ثلث هستند شاکله‌های خط را گسترش و استحکام دهند و در خوشنویسی خط خود را  پایدار کنند و در عرصه‌های اجتماعی و هنری بتوانند کار قدرتمندتری انجام دهند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خروجی‌های زیادی پس از این کارگاه وجود دارد که می‌تواند در قالب نمایشگاه، کتیبه‌ها و حوزه‌های شهری، گرافیکی و محیطی اجرا شود.

**برگزاری نشست تخصصی کاریکاتوربا حضورکاریکاتوریست های ترکیه

خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان فردا بعدازظهر نشست تخصصی کاریکاتور خود را با حضور ۶ هنرمند کاریکاتوریست از ترکیه برگزار می کند.

 در این نشست که در ساعت ۱۸ روز پنج شنبه ۲۳ آذر ماه ۹۶ در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می شود هنرمندانی از کشور ترکیه حضور خواهند داشت. احمد استوروک لونت، متین پکر،مراد اوزمنک، اردوغان باشول ، محمود آکگون ، محیطین کوراغلو از جمله هنرمندان ترک حاضر در این نشست هستند.

ورود در این نشست برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر با هنرمندان پیش کسوت ترکیه در این نشست حاضر شوند.

گفتنی است، نمایشگاه آثار کاریکاتوریست های ترکیه نیز در گالری سعدی حوزه هنری استان اصفهان از روز ۲۳ آذر لغایت ۲۹ آذر برای بازدید علاقه مندان دایر است.

**نمایشگاه کاریکاتوریست های ترکیه در اصفهان

خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان، به صورت همزمان با تهران، نمایشگاهی از کاریکاتوریست‌های کشور ترکیه را با عنوان تفکر معکوس برگزار می‌کند.

نمایشگاه کاریکاتورمنتخبی از آثار هنرمندان کشور ترکیه با عنوان “تفکر معکوس” مجموعه ای است شامل ۵۰ اثر کاریکاتور که با تکنیک و موضوع آزاد کار شده اند.

این آثار از میان آثار ۵۰ نفر از کاریکاتوریست های ترکیه انتخاب شده است که در ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۳ آذر ۹۶ در گالری سعدی عمارت سعدی(خ استانداری، کوچه سعدی) با حضور علاقه مندان و شش نفر از کاریکاتوریست های پیش کسوت کشور ترکیه افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه از روز پنج شنبه ۲۳ لغایت ۲۹ آذر ماه به مدت یک هفته در عمارت سعدی جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا