شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح های “خادم” در پلیس اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” در حاشیه جلسه آغاز به کار بازرسی هیئت اعزامی از ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص طرح حکمت اظهار داشت: موضوع معیشت با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا و فرمانده ناجا ،یکی از موضوعات محوری در نیروی انتظامی به شمار می آید.
این مقام مسئول موضوع معیشت را تاثیرگذار بر ماموریت های نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: حوزه معیشت اگر به نتیجه برسد به همان میزان در صیانت کارکنان تاثیر گذار است و می تواند در ایجاد انگیزه اثر مستقیم داشته باشد.
وی به اهتمام ویژه به معیشت کارکنان اشاره کرد و اظهار داشت: به لحاظ پرچالش بودن فضای نیروی انتظامی لازم است تا موضوع معیشت کارکنان به صورت ویژه دنبال شود که در همین راستا طرح های ابتکاری با عنوان ” خادم ” در انتظامی استان طراحی شده است.
این مقام ارشد انتظامی استان هدف از اجرای این طرح ها را افزایش بهره وری، ارتقای قدرت پاسخگویی سازمان و ایجاد انگیزه در بین کارکنان و افزایش حس تعلق آنان به سازمان عنوان کرد و گفت: هم اکنون هشت طرح “خادم” با تمرکز بر سرپنجه ها و کارکنانی که در خط مقدم ماموریت ناجا قرار دارند در حال اجرا است.
به گفته سردار معصوم بیگی یکی از موضوعات طرح “خادم” اعطای تسهیلات وام به کارکنان با ظرفیت مناسب است و علاوه براین تسهیلات متفاوت دیگری نیز در اختیار همکاران قرار می گیرد.
سردار معصوم بیگی به طرح فرهنگی “یادی از یاران” با هدف تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان شهید و کارکنان متوفی ناجا و شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: در این طرح که کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۶ سال حضور دارند سعی کردیم تا ضمن بازدید از مناظر دیدنی محیطی شاد وبا نشاط را برای آنها فراهم سازیم.
فرمانده انتظامی استان اقدامات صورت گرفته را باعث ایجاد شور و نشاط و انگیزه بیشتر در بین کارکنان برای انجام بهتر ماموریت ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در وهله اول بنده خوبی برای خداوند و سپس سربازی وفادار برای ولایت و خادمانی بی منت برای مردم عزیز باشیم که بی شک راه سعادت و عاقبت بخیری نیز تلاش برای تحقق این سه هدف است.#

نیروی انتظامی خط مقدم امنیت کشور است / لزوم حمایت ارگان ها و سازمان ها از ناجا

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروی انتظامی خط مقدم امنیت کشور محسوب می شود بر لزوم حمایت ارگان ها و سازمان ها از این نیرو تاکید کرد.

سردار” ابوالفضل شکارچی” در جلسه آغاز بکار هیئت بازرسی فرهنگی اعزامی از ستاد کل نیروهای مسلح گفت: واقعیت امر نشان می دهد که ماموریت های نیروی انتظامی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی بسیار پیچیده، سخت و پرفشار می باشد که در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح نیز رویکرد افزایش توان و تقویت این نیرو را در پیش گرفته است.
وی با بیان اینکه شاید کمتر کسی به عمق پیچیدگی و فشار این نیرو واقف باشد افزود: در نظارت های ستادی که از مناطق صفر مرزی تا مراکز شهرها به عمل آمد به یک درک و فهم مشترک برای تقویت این نیرو دست پیدا کردیم.
این مقام مسئول تنوع ماموریت در نیروی انتظامی را بسیار بالا عنوان کرد و اظهار داشت: در عین حال انتظارات مردم و مسئولان نیز از این نیرو بسیار بالا است و نوع ماموریت ها و انتظاراتی که از این نیرو وجود دارد به هیچ عنوان قابل مقایسه با بخش های دیگر نیروهای مسلح نیست.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی را خط مقدم امنیت کشور عنوان و تصریح کرد: امروز ناجا به عنوان پیشانی جنگ در شرایط گوناگون به شمار می آید.
وی بر لزوم حمایت لازم توسط ارگان ها و سازمان ها از نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: امروز نیروی انتظامی با حد اقل مقدورات و امکانات حداکثر ماموریت را انجام می دهد که این همان کار جهادی مورد اشاره مقام معظم رهبری است .
سردار شکارچی، گفت: بی شک امنیت و آرامشی که امروز در سراسر ایران اسلامی حاکم است نتیجه فداکاری ها ، جانفشانی و ایثار گری ماموران سخت کوش در همه رده ها به ویژه نیروی انتظامی است.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی ستاد کل نیروهای مسلح، هدف از اجرای بازرسی ها و نظارت های ستادی را کمک به نیروی انتظامی به ویژه کمک به سرپنجه های این نیرو برای انجام بهتر ماموریت هایش عنوان کرد و گفت: یکی از کاربرد های این نظارت ها شناسایی نقاط قوت و ابتکارات صورت گرفته و معرفی آن به بخش های دیگر نیروهای مسلح است.
**اختصاص روزی به نام امر به معروف و نهی از منکر در پلیس اصفهان
سردار “مهدی معصوم بیگی”، فرمانده انتظامی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به ویژگی های فرهنگی، هنری، علمی تاریخی،گردشگری و ارزشی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان به لحاظ اینکه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نام گرفته و به لحاظ وجود شهدای شاخص و علمای بزرگ و ویژگی فرهنگ پروری مردم آن کار فرهنگی کردن در این خطه بسیار وسیع و گسترده است.
فرمانده انتظامی استان به اقدامات گسترده فرهنگی در این فرماندهی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات این فرماندهی به دلیل اینکه وظیفه ذاتی ناجا امر به معروف ونهی از منکر است در همین زمینه صورت گرفته و دو شنبه هر ماه در همه بخش های پلیس استان به عنوان روز امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافت.
سردار معصوم بیگی به برپایی دوره های بصیرت افزایی برای کارکنان و خانواده های آنان اشاره کرد و عنوان داشت: تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و نحوه عملی کردن تدابیر معظم له، راه اندازی مرکز مشاوره خانواده ها و کارکنان و ترویج دفاع مقدس در بین کارکنان از دیگر اقدمات فرهنگی این فرماندهی است.
فرمانده انتظامی استان، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ناجا، جمع آوری زندگی نامه و وصیت نامه شهدای ناجا در ۶ جلد، تقویت روحیه انقلابی و معنوی در بین کارکنان، تولید محتواهای آموزشی، آسیب شناسی فضای مجازی و تکریم کارکنان و خانواده های آنان را به عنوان دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته در درون پلیس استان برشمرد.

**توقیف یک میلیارد و ۳۰۰ ملیون ریال کالای خارجی قاچاق در اصفهان
_ کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در ۲۴ ساعت گذشته طی دو عملیات همزمان در بازرسی از دو انبار در شهر اصفهان دو محموله پتو و کفش خارجی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.
سرهنگ “ستارخسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان  گفت : کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از دپوی دو محموله پتو و کفش خارجی قاچاق در دو انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از دو انبار مذکور بازرسی کردند که در این عملیات تعداد ۳۱ گونی حاوی پتوی با مارک های مختلف ، دو کیسه حوله و یک هزار و ۲۵۵ جفت کفش خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است بیان داشت : در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
سرهنگ ستار خسروی در پایان خاطر نشان کرد : هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می کند که در این خصوص پلیس از مردم تقاضا می کند هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
**برادران سارق محموله های مس دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند سارقانی که اقدام به سرقت دو محموله مس به ارزش ۱۴ میلیارد ریال کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.
سردار” مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت یک محموله مس در شهرستان اردستان ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی ویژه، هویت سرکرده باندی که دست به این سرقت زده بود معلوم و مشخص شد که وی به همراه برادرش و فردی دیگر بعد از انجام این سرقت، محموله مس دیگری را نیز در یکی دیگر از استان های کشور سرقت کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: سرانجام با تلاش کارآگاهان مخفیگاه متهمان در یکی از شهرهای استان تهران شناسایی شد که بلافاصله طی نیابت قضائی به محل مذکور اعزام و در یک عملیات ضربتی قبل از اینکه متهمان فرصت فرار داشته باشند دستگیر شدند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه سارقان بارهای مس را به دو انبار ذوب فلز در یکی از شهرهای حاشیه تهران منتقل کرده بودند اظهار داشت: در بازرسی از محل های مذکور مقدار ۳۵ تن بار مس مسروقه به ارزش ۱۴ میلیارد ریال کشف که پس از طی مراحل قانونی به مال باختگان بازگردانده می شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از دستگیری یک مالخر در این پرونده خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند .
سردار مهدی معصوم بیگی در پایان خاطر نشان کرد : تحقیقات پلیس برای روشن شدن دیگر ابعاد پرونده در دست بررسی است و افرادی که از آنها به این شیوه سرقت شده می توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع درخیابان قائمیه مراجعه کنند.
**واژگونی پراید مرگ راننده اش را رقم زد

 معاون اجتماعی استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “اصفهان- شهرضا” و فوت راننده آن خبر داد.
سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “اصفهان- شهرضا”مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه، راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی و خستگی اعلام شده است.
سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست ، با رعایت سرعت مطمئنه و مجاز و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی نباشیم .
**جاساز حرفه ای مواد افیونی در مخزن سی ان جی خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از توقیف یک دستگاه سواری پژو و کشف بیش از ۱۳ کیلو تریاک که در مخزن سی ان جی جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شاهین شهر حین کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در مخزن سی ان جی خودرو جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ مختاری در پایان خاطر نشان کرد، نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان وسرکشی به آنان نخواهد داد.
فروش عقاب کمیاب در فضای مجازی
گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف یک بهله عقاب طلائی نادر و کمیاب که شکارچی متخلف قصد داشت آن را در فضای مجازی به فروش برساند خبر داد.
سرهنگ “حسین بساطی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: فرد سودجویی که از طریق فضای مجازی به قصد فروش و عرضه یک بهله عقاب طلائی نادرو در حال انقراض ، اقدام به تبلیغ کرده بود توسط ماموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان شناسایی شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم یک شکارچی متخلف بود ادامه داد : متهم شناسایی شده که به قصد منافع مالی و کسب سود اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود ، دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ بساطی در پایان خاطر نشان کرد ، در این خصوص ، پرنده شکاری که از نوع گونه های کمیاب و در حال انقراض بوده و توسط کارشناسان ۴۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده بود جهت بازگرداندن به طبیعت تحویل اداره محیط زیست شهرستان گلپایگان شد.

**انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی
فردی که تصاویر شخصی و خصوصی یکی از شهروندان را در فضای مجازی منتشر کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تصاویر شخصی و خانوادگی او را در شبکه های اجتماعی مجازی منتشر کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود:شاکی در بازجویی های خود عنوان داشت در یکی از شبکه های اجتماعی با فردی آشنا شدم که در آنجا بصورت مجازی با وی ارتباط داشتم و بعد از مدتی به او اعتماد کردم و عکس و تصاویر شخصی ام را برای او فرستادم .
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم عکس های شخصی وخصوصی شاکی را در فضای مجازی منتشر کرده بود بیان داشت:با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که جوانی ۲۹ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد :ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی و اعتماد به آنها می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای کاربران داشته باشد لذا توصیه می شود همان رفتاری که در فضای حقیقی انجام می دهید و همان محدودیت هایی که برای خود در نظر دارید در فضای مجازی نیز انجام دهید و از در اختیار قرار دادن تصاویر شخصی و خانوادگی به دیگران اجتناب کنید.
**سرعت مطمئنه در رانندگی
میزان سرعتی که در شرایط و اوضاع و احوال مختلف، قادر است راننده را از خطر تصادف مصون بدارد، توسط قانون گذار، مشخص نشده است و اصولاً هم، قابل احصاء نمی باشد. زیرا انتخاب میزان سرعت اطمینان بخش برای خودرو، بستگی به شرایط جوی ، راننده و جاده دارد.
وظیفه‌ی راننده است که با توجه به اوضاع و احوال و زمان و مکان رانندگی، با سرعتی براند که هنگام بروز خطر و احتمال وقوع تصادف، توانایی کنترل آن را داشته باشد و قبل از هرگونه برخورد، خروج از جاده و یا هر حادثه سو دیگری، وسیله نقلیه خود را متوقف کند.
این نوع میزان و مقدار سرعت را از نظر فنی، سرعت مطمئنه می گویند و چون حسب مورد هم متغییر است، به صورت واحد برای مقنن، قابل پیش بینی و بیان نمی باشد.
به هر حال باید گفت که سرعت مطمئنه، سرعتی است کمتر و یا حداکثر برابر با سرعت مقرر و مجاز که راننده با در نظر گرفتن و رعایت آن، ایمنی و سلامت خود و سایرین را تامین می کند.
قابل ذکر است که رانندگان وسایل نقلیه، موظفند در تقاطع هایی که فاقد چراغ راهنما یا مامور انتظامی یا تابلو ایست می باشد، در سرپیچ ها، جاده های تنگ و تپه ها و بطور کلی در محلهایی که موانعی در مسیر حرکت آنان وجود دارد و همچنین در مواقع بارش برف و باران یا مه و کولاک و امثال آنها. از سرعت وسیله ی نقلیه خود بکاهند تا آنجا که بر حسب مورد برای احتراز از خطر یا تصادف ضرورت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا