پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

لزوم احساس امنیت مردم در فضای مجازی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  “محسن مهر علیزاده” در همایش سالانه رؤسای کلانتری ها و پاسگاه ها بر اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهارداشت: نیروی انتظامی مسئولیت بسیار سختی در این نظام دارد به طوری که رفتار تک تک کارکنان این مجموعه به حساب نظام و انقلاب و از همه مهم تر اسلام گذاشته می شود.

وی افزود: امروز اهمیت نیروی انتظامی در بین نهادهای ارزشمندی که در چارچوب نظام کار می کنند به مراتب بیشتر است چرا که اگر در بخش های دیگر افراد کارشان را به خوبی انجام ندهند تاثیرات آن به چشم نمی آید اما چون پلیس به طور مستقیم با مردم در ارتباط است، برخورد آنها باعث نوع قضاوت مردم از نظام می شود.

استاندار اصفهان، نوع تقابل پلیس با مردم را بسیار حساس و مهم برشمرد و اظهار داشت: باید برخورد پلیس با مردم ناشی از رأفت و دلسوزی برای راهنمایی، برخورد برای تأدیب توام با مهربانی و جلوگیری از یک خطا و اشتباه از سوی آنان باشد چرا که برخورد قهرآمیز، کینه جویانه همراه با تندمزاجی نتیجه معکوس در برخواهد داشت.

وی به موضوع کرامت انسان در قرآن کریم و تعالیم دینی اشاره کرد و اظهار داشت: از بعد اعتقادی ، مردم کریم هستند و باید مورد تکریم قرار گیرند و امروز علوم روز از بعد اجتماعی مشخص کردند هرجا که به انسان با نگاه سرمایه اجتماعی دیده شده آن جامعه پیشرفت کرده و آنجا که با نگاه ابزار به انسان نگاه شده آن جامعه عقب افتاده مانده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه انسان ذاتاً خلافکار نیست و هیچ عیبی ندارد ،گفت: هیچ کس حتی پلیس نباید در برخورد با افراد جامعه طوری عمل کند که ممکن است آنها مرتکب خطا و جرمی شده باشند و بایستی در همه حال روحیه خادم و مخدومی را در خود حفظ کنند.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امنیت در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی امروز به عنوان شاهراه اصلی برای تبادل اطلاعات و ارتباطات در جوامع به شمار می آید و پلیس باید کاری کند که مردم در این فضا احساس امنیت کنند و در عین حال با کسانی که در این فضا تخلف می کنند برخورد کرد.

رئیس شورای تامین استان با تاکید بر اینکه نباید فضا را امنیتی کرد اما باید امنیت را برای مردم به وجود آورد، اذعان کرد: زمانی امنیت ایجاد می شود که مردم احساس کنند قانون از آنان حمایت می کند و باید بدانند که پلیس با رافت و مهربانی در هرجایی که لازم باشد در خدمت آنان است و در عین حال اگر خطایی از سوی آنان ببیند که باعث تعرض به حقوق مردم شود روبه روی آنان می ایستد.

وی تصریح کرد: نقش نیروی انتظامی نقشی مثال زدنی در همه ابعاد است و هیچ نهادی به اندازه این نیرو در نشان دادن چهره نظام مؤثر نیست و بایستی مهربان، آگاه، هوشمند و با کسانی که قصد تعرض دارند با اقتدار مقابله کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی اقتدار را با قوه قهریه اشتباه می گیرند، گفت: اقتدار یعنی اینکه وقتی فردی از نیروی انتظامی وارد می شود باعث احترام این نیرو در جامعه شود و همین نوع برخورد نشان می دهد که نقش پلیس با مردم یک نقش تعاملی و دوطرفه است.

**ارتقای مهارت کارکنان و مردم پایه کردن امنیت ۲ اولویت پلیس اصفهان

 فرمانده انتظامی استان در همایش سالانه رؤسای کلانتری ها و پاسگاه ها از ارتقای مهارت کارکنان و مردم پایه کردن امنیت به عنوان دو اولویت مهم این فرماندهی یاد کرد.

 سردار “مهدی معصوم بیگی” در همایش سالانه رؤسای کلانتری ها و پاسگاه های این فرماندهی گفت: در هرسازمانی دو بخش مهم وجود دارد که یکی رأس راهبردی و دیگری هسته عملیاتی است که موفقیت سازمان نیز در گرو عملکرد این دو بخش می باشد.

وی بخش هسته عملیاتی را فلسفه وجودی هر سازمانی عنوان کرد و اظهار داشت: هسته عملیاتی و به عبارتی دیگر خط مقدم نیروی انتظامی رؤسای کلانتری ها و پاسگاه ها هستند و فرماندهانی که در این هسته مشغول فعالیت هستند مسئولیت نظم و امنیت استان را به طور مستقیم، بلاانقطاع و مستمر برعهده دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مجموعه کلانتری ها و پاسگاه ها در مقابل دیدگان مردم قرار دارند و کارکرد آنها می تواند موجب آبروی نظام شود و هر گونه حرکت آنها در آبروی نظام تاثیر گذار خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این فرماندهی در هشت ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: برابر آخرین نظرسنجی هایی که از مردم به عمل آمده و در سیستم مرکزی ناجا ثبت شده میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی استان افزایش پیدا کرده است.

وی از کاهش ۱۰ درصدی شکایت و افزایش یک درصدی تقدیر از عملکرد کارکنان طی هشت ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۲۲ تن انواع مواد مخدر کشف شده، در حوزه ترافیک با کاهش ۷ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات روبرو بودیم .

سردار معصوم بیگی ،مقابله با اراذل و اوباش را به عنوان خط قرمز پلیس استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه تلاش های خوبی صورت گرفته و اشرافیت کامل پلیس باعث شده که در این رابطه هیچ گونه دغدغه و نگرانی وجود نداشته باشد ضمن اینکه تعدادی از افراد شرور که با شرارت خود باعث سلب آرامش مردم شده بودند دستگیرو تحویل قانون شدند.

فرمانده انتظامی استان، ارتقای مهارت کارکنان و مردم پایه کردن امنیت را به عنوان دو اولویت مهم فرماندهی انتظامی استان برشمرد و اظهار داشت: از طرفی معتقدیم که از فرآیند و برآیند سیستم آموزشی می توانیم خدمات بهتری را ارائه کرده و بهره وری سازمان را افزایش دهیم و ازطرف دیگر براین باور هستیم که بایستی سازو کار مشارکت مردم در امنیت جامعه بیش از گذشته ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان سرمایه اجتماعی خوبی دارد گفت: مردم می بینند که ماموران در سرما و گرما انجام خدمت می کند و قدردان زحمات خادمان خود هستند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به خودی خود تولید نمی شود اظهار داشت: این سرمایه مرهون تلاش ماموران،انجام وظیفه و مردم داری آنان خواهد بود که بارها به فرماندهان و کارکنان زیرمجموعه در این خصوص تاکید شده است.

**نظرات کارشناسان نیروی انتظامی، زیر بنای قضاوت توسط قضات دادگاه ها است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت و حساسیت کار نیروی انتظامی گفت: نظرات کارشناسان این نیرو زیربنای کار قضاوت توسط قضات دادگاه ها است.

آیت الله  “یوسف طباطبائی نژاد” در همایش سالانه رؤسای کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان  به حساسیت کار نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت : نیروی انتظامی در کنار مردم و خدمت رسانی به آنان می باشد و با مفاسد اجتماعی و دشمنان درونی کشور در حال مبارزه است .

وی با اشاره به اینکه کارکنان نیروی انتظامی صداقت و صحت عمل را رعایت می کنند افزود: محبوب ترین انسان ها نزد خدای متعال کسانی هستند که به خلق خدا کمک می کنند .

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: نیروی انتظامی در حال خدمت رسانی به جامعه اسلامی است و کارکنان این نیرو در معرض شیطان هستند و راه های نفوذ شیطان در این نیرو بسیار زیاد است .

امام جمعه اصفهان تاکید کرد : زیربنای قضاوت در بسیاری از امور مانند تصادفات رانندگی یا نزاع های شخصی نظر کارشناسان نیروی انتظامی است.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه مال دوستی و ریاست طلبی دو عامل مهم فساد دین هستند بیان داشت : شیطان همیشه در کمین انسان ها است و به شیوه های مختلف قصد فریب انسان ها را دارد که اگر با نماز و روزه حریف نشد به سراغ مال دوستی و ریاست طلبی انسان ها می رود و چه بسیار انسان هایی که به خاطر حب مال و ریاست شکست خورده اند .

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه دنیا گذرا و فانی است از کارکنان این نیرو خواست  فریب مال دنیا را نخورند و در مقابل پول و مال دنیا مقاوم باشند و همیشه به خلق خدا خدمت رسانی کنند .

آیت الله طباطبائی نژاد امنیت کشورمان را مثال زدنی دانست و تصریح کرد : هیچ گاه نباید خود را خلع سلاح کنیم و همیشه در مقابل دشمنان آمادگی کامل داشته باشیم تا امنیت کشورمان خدشه دار نشود.

امام جمعه اصفهان در پایان از کلیه کارکنان نیروی انتظامی خواست ، نظم و انظباط را در کلانتری و پاسگاه ها رعایت کنند، نماز اول وقت را فراموش نکنند و کارکنان این نیرو الگوی کامل دینی باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا