تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۷۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “ستار خسروی ”  گفت : در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در غرب شهر اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود:با بررسی کارآگاهان مشخص شد دو سارق اقدام به سرقت از داخل خودرو و صندوق عقب خودرو های پارک شده در کنار خیابان می کنند که با انجام تحقیقات تخصصی هر دو نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : سارقان در بازجوئی های پلیس به سرقت ۷۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از خودروی شهروندان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه هر دو سارق جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند،به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز کنید.

**انهدام باند اماکن خصوصی با یک میلیارد ریال اموال مسروقه در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری اعضای یک باند چهار نفره سارقان و مالخران اماکن خصوصی و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” داظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شاهین شهر شناسایی و دستیگری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی های تخصصی بعمل آمده مشخص شد دو سارق به وسیله یک دستگاه وانت مزدا اقدام به سرقت درب و پنجره های آلومینومی و آهنی ، میلگرد و خاموت از کارگاه های ساختمانی و آهن آلات و ضایعات فلزی از کارگاه های و کارخانه های متروکه می کنند .

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری دو سارق حرفه ای در این زمینه بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های تخصصی پلیس به سرقت یک میلیارد ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان با همدستی دو مالخر اعتراف کردند .

سرهنگ مختاری از دستگیری مالخران اموال مسروقه که دو بردار بودند نیز خبر داد و گفت : در این رابطه پرونده تشکیل و همه متهمان جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان از مالکان اماکن خصوصی خواست ، اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و حتی الامکان از نگهبانان مطمئن و مورد اطمینان استفاده کنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهید .

**اعتمادی که منجر به سرقت از حساب شد

 سارقی که با بدست آوردن اطلاعات بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت از حساب بانکی وی کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس حساب بانکی وی را بصورت اینترنتی مورد سرقت قرار داده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: شاکی مدعی است کل مبلغ موجودی حساب وی که ۱۷ میلیون ریال بوده به صورت اینترنتی سرقت شده است.

وی تصریح کرد: با بررسی اقدامات تخخصی در فضای مجازی متهم که فردی ۲۲ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم انگیزه خود را سودجویی اعلام کرد و همچنین اعتراف کردزمانی که شاکی کارت بانکی اش را برای انجام امور بانکی در اختیارم قرار داد اطلاعات حساب وی را یادداشت و مدت ها بعد اقدام به سرقت از حساب وی کردم.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد، جهت استفاده از دستگاههای خودپرداز از افراد غریبه کمک نگیرید ، اگر مشکوک هستید که اطلاعات حسابهای بانکی شما به خطر افتاده سریعا با بانک مربوطه تماس بگیرید، از شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ،چهار شماره آخر تلفن همراه خود به عنوان رمز عبور در اینترنت یا عابر بانک استفاده نکنید ، از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکنید ، رمز عبور خود را مرتبا به فاصله حداقل نود روز یک بار تغییر دهید و کارت بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید.

**توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۰۰ کیلو مواد افیونی

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۱۰۰ کیلو گرم تریاک در بازرسی از یک پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” ، گفت : ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری در سه راهی چوپانان به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک وآن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰۰ کیلو گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان وسرکشی به آنان نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا