پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده عمران بن علی(ع) گلپایگان افتتاح شد/وداع با شهید مدافع حرم در امامزاده احمد(ع)تیران و کرون

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با رویکرد ترویج فرهنگ قرآن کریم مرکزفرهنگی قرآنی امامزاده عمران بن علی(ع) گلپایگان طی مراسمی افتتاح شد.

وی افزود: این مراسم با حضور امام گلپایگان، جمعی از مسئولان شهرستان و همچنین جامعه قرآنی شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه خاطر نشان شد: این مرکز فرهنگی و قرآنی در ساختمانی در جنب این امامزاده جلیل القدر ایجاد شده و در یکی از موقوفات شهرستان با نیت تاسیس مرکز فرهنگی و قرآنی تاسیس شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری ادامه داد: این مرکز فرهنگی، قرآنی در حال حاضر ۳ کلاس و ۶ مربی قرآن کریم دارد که در کنار انجام فعالیت های فرهنگی در این امامزاده به تربیت قرآن پژوهان در رشته های مختلف نیز می پردازد.

وی اضافه کرد: از اول سال جاری تاکنون نیز ۵۰۰ نفر قرآن پژوه در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان گلپایگان ثبت نام کرده اند و از مزایای این طرح نیز بهرمنده شده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: آستان مقدس امامزاده عمران بن علی (علیهالسلام) در شهرستان گلپایگان، بخش مرکزی و در شهر گوگد واقع شده است.

**حضور فعال ۱۰۲۲ مبلغ در برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه در سراسر استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۰۲۲ نفر مبلغ بومی و اعزامی با ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان در راستای برگزاری برنامه های مذهبی و ترویج فرهنگ وقف همکاری و مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از آغاز سال جاری تاکنون چندین طرح از جمله طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی و چند طرح دیگر توسط ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان اجرا شده است که هدف از اجرای این برنامه ها، اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش، تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، تکریم امامزادگان عظیم الشان و همچنین ترویج فرهنگ وقف در جامعه با رویکرد گسترش زندگی به سبک اسلامی با محوریت قرآن کریم است.

وی افزود: در همین راستا نیز همواره در کنار برگزاری این برنامه ها و طرح ها خیمه های معرفت که شامل غرفه های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه همه واقف باشیم، قرآن بخوان و جایزه بگیر و همچنین غرفه های ویژه کودکان و نوجوانان برپا شده است که عمده فعالیت های این خیمه ها برعهده مبلغان بومی و اعزامی از شهر مقدس قم بوده است که از اول سال جاری تاکنون ۱۰۲۲ روحانی در این برنامه ها به صورت فعال با ادارات اوقاف و امور خیریه مشارکت و همکاری داشته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حضور و مشارکت روحانیون در برنامه های فرهنگی و مذهبی که در قالب طرح های مختلف در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی اسلامی و همچنین ترویج فرهگ وقف داشته است زیرا که این افراد با مهارت هایی که دارند در این زمینه بسیار خوب فعالیت می کنند و امیدواریم که در آینده نیز از تعداد بیشتری از مبلغان در این زمینه استفاده کنیم.

**وداع با شهید مدافع حرم در امامزاده احمد(ع)تیران و کرون

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: مراسم تشیع پیکر شهید مدافع حرم در جوار حرم مطهر امامزاده احمد(ع)تیران و کرون برگزار شد.

اکبر صادقی اظهار داشت: مراسم وداع با پیکر پاک شهید قاسمی شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون در جوار حرم مطهر امامزاده احمد (ع) تیران برگزار شد.

وی افزود: این مراسم در فضایی معنوی و با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان تیران و کرون و همچنین جمعی از مسئولان شهرستان در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شد و بار دیگر مردم با شرکت در این مراسم با آرمان های اسلام و انقلاب تجدید بیعت کردند و نشان دادند که پشتیبان ولی فقیه هستند و تا پای خون برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان فشانی می کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: آستان امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان تیران و کرون، بخش مرکزی، شهر تیران و در خیابان طالقانی جنوبی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا