پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اهالی هنر انسان ساز هستند/ با هنر و موسیقی به راحتی می توان به خدا رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در سلسله نشست هم اندیشی اصفهان فردا در دیدار جمعی از اهالی موسیقی ضمن یادی از درگذشتگان عرصه آواز و موسیقی اصفهان گفت: در این شهر هنرپرور  اساتید برجسته مطرحی همچون تاج ،کسایی ، شهناز و خانم دایی جواد در عرصه موسیقی فعالیت می کردند که باید یاد آنها را گرامی داشت.

وی با ابراز خرسندی از دیدار خود با هنرمندان اهل موسیقی اظهارداشت: هنر دارای قدرت نفوذی بالایی است و منجر می شود در درون تغییر و تحول ایجاد شود و هنر دارای قدرتی است که یک طرفه و رو به جلو حرکت می کند.

هنر قدرت زدودن خشونت ها را دارد

شهردار اصفهان با تاکید بر این که هنر قدرت زدودن خشونت ها را دارد بیان کرد: هنر ثقیل بخش روح انسانی است به طوری که موسیقی در عرصه هنر مرز نمی شناسد و در مسیری که طی می کند اثر گذار است.

وی با بیان این که موسیقی آرامش بخش و شادی و نشاط بخش است ادامه داد: موسیقی و هنر می تواند نقش سازندگی در جامعه ایفا کند و نقش این مهم در رساندن انسان های گمراه به خدا بسیار حائز اهمیت است.

با هنر و موسیقی به راحتی می توان به خدا رسید

 نوروزی با تاکید بر این که با هنر و موسیقی به راحتی می توان به خدا رسید اذعان داشت: این راه دری از درهایی است که می تواند انسان به صراط مستقیم هدایت شود .

وی خطاب به اهالی موسیقی و هنر گفت: قدر و ارزش خود را بدانید و امید است شهرداری بتواند تسهیل کننده  اهداف شما باشد.

مدیریت جدید شهرداری هنر دوست است

 شهردار اصفهان با اشاره به این که تاکنون در طی کمتر از سه ماه سه نشست صمیمی با اهالی هنر برگزار کرده بیان کرد: این امر نشانگر این است که مدیریت جدید شهرداری برای هنرمندان ارزش قائل است و سیاست شهرداری چنین مسیری را انتخاب کرده است.

وی به برگزاری نشست صمیمی به انبوه سازان و شهرسازان اشاره و عنوان کرد: مدیریت جدید شهرداری همانطور که با کسانی که با کالبد و جسم شهر مرتبط هستند جلسه برگزار می کند  به افرادی که با روح انسانی ارتباط دارند بها می دهد و نشست برگزار می کند  این مهم بیانگر این است که مدیریت جدید شهرداری هنر دوست است و حتی در شرایط رکود اقتصادی، هنر را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

اهالی هنر انسان ساز هستند

نوروزی با بیان این که اهالی هنر انسان ساز هستند تصریح کرد: شهرداری اصفهان هر آنچه که در توان دارد برای هنرمندان بروز می دهد و به منصه ظهور می رساند به طوری که  بر اساس اولویت بندی هنرمندان سر راس آن قرار دارد به دنبال ایجاد امکانات و فراهم کردن تسهیلات این قشر هستیم.

میدان امام (ره)، چهارباغ و چهلستون مرکز تحقق ایده های هنرمندان است

وی با اشاره به این که میدان امام (ره) مکانی برای هنرنمایی همه رشته های هنری است اظهار کرد: امید است هر شب یک برنامه هنری در شهری که مردم آن دچار افسرگی روحی شده اند برگزار شود این در حالی است که زاینده رود این شهر به میرایی گراییده شده است.

وی به گردشگری موسیقی اشاره  و بیان کرد: امید است این طرح به درستی اجرا شود و میدان امام (ره)، چهارباغ و چهلستون مرکز تحقق ایده های هنرمندان است.

نوروزی از ابراز خرسندی اهالی هنر از انتخاب محمد عیدی به عنوان معاون و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: تمامی اهالی فرهنگ و هنر این انتخاب شهرداری را تایید کردند و این امر نشانگر این است که مسیری که انتخاب شده درست است.

وی با اشاره به  نبود مکانی مناسب برای اهالی موسیقی  تصریح کرد: متاسفانه این موضوع حرف چندین ساله اساتید موسیقی است که امید است امکانات این مهم تامین شود.

**خصلت های بومی به امر جهانی تبدیل شود/ فضای کالبدی اصفهان بسترموسیقیایی است

معاون و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت:لازم است خصلت های بومی به امر جهانی در حوزه هنر تبدیل شود.

محمد عیدی در سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا که با حضور هنرمندان در عرصه موسیقی  افزود: موسیقی فاخر اصفهان در جهان فضایی برای گفتگو ایجاد کرده به طوری که با وجود اساتیدی همچون استاد تاج نشانگر این است که فضای گفتگویی پر قدرت و قوتی داشته است.

وی با تاکید بر این که برای تقویت هنر فاخر موسیقی باید استعدادیابی و توانمند سازی مطلوبی صورت گیرد، اذعان داشت: فضای کالبدی اصفهان بسترموسیقیایی است که متناسب با کالبد شهر است.

 معاون و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این که فضای کالبدی اصفهان متناسب  و عجین با دود و دم نیست، تصریح کرد: امروز مدیر فرهنگی کسی است که همچون  نایب اسدالله  ساز نی را از آغل گوسفندان به کنسرت های جهان رساند .

وی بر تبدیل کردن خصلت های بومی به امر جهانی در حوزه هنر تاکید و تصریح کرد: اصفهان باید شهری هم به ظاهر هم در باطن جهان شمول شود  و باید بستر وفضای این مهم فراهم گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا