شهر و جامعهعناوین اخبار

چابهار میزبان جشن ملی نوروز ۹۵ می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری ، استاندار در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار داشت : استان سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات نوروز به صورت مستقیم از شبکه ملی بر روی آنتن خواهد بود که این فرصتی بسیار مناسب برای معرفی استان و بیان واقعیتها و زدودن تفکرات دهه شصت درخصوص استان است .

 وی ادامه داد : برگزاری جشن ملی نوروز در شهرستان چابهار و پخش آن از شبکه ملی باید زمینه ساز و آغازگر مقصد شدن استان  در سال ۹۶ باشد . 

هاشمی تأکید کرد : با توجه به توافقات صورت گرفته ،سیستان و بلوچستان
که تاکنون ناشناخته بوده به عنوان مقصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی در سال ۹۶در نظر گرفته شده است که براین اساس  شورای برنامه ریزی استان می بایست طرحی را برای خروج چهره استان از حاشیه و شفاف سازی واقعیات استان ارائه نماید .
وی تصریح کرد :  سیستان و بلوچستان با داشتن آثار بسیار متنوع تاریخی و طبیعی و ظرفیت های مختلف در زمینه سرمایه گذاری امسال میزبان بیش از ۷۰ هیات گردشگری و سرمایه گذاری خارجی بود که این امر علاوه بر ایجاد فرصت، زمینه تغییر نگاه به این استان را فراهم می کند.

مقام عالی دولت در استان افزود: با توجه به ظرفیت های فراوان سیستان و
بلوچستان در همه ابعاد، مسئولان باید تلاش خود را افزایش دهند تا نه تنها درنوروز بلکه در طول سال با همدلی و همکاری زمینه حضور گردشگران و فعالان
اقتصادی در این استان فراهم شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت نقش مردم در جذب گردشگر گفت:باید به سمت و سویی پیش رویم که با تشکیل گروههای مردمی به صورت خودجوش جذابیت های استان را در نظر گردشگران به زیبایی نمایان سازیم.
هاشمی تاکید کرد: منش مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان را می توان
با روش های مختلف و مشارکت اقوام و طوایف بیش از پیش به گردشگران داخلی وخارجی معرفی کرد.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر تأمین امکانات رفاهی در جاده  های ارتباطی تأکید کرد و افزود : نصب تابلوهای جدید و معرفی نقاط گردشگری و سایرجاذبه ها ، نصب سیاه چادرها توسط طوائف مختلف در مسیرها و ارائه خدمات رفاهی ومعرفی فرهنگ بومی و میراث فرهنگی استان تأثیر بسزایی در معرفی استان و جذب گردشگر خواهد داشت .
وی همچنین زیباسازی سواحل استان و تأمین امکانات رفاهی  مورد نیاز در سواحل از جمله ایجاد منطقه شنای امن و سایر امکانات مورد نیاز جانبی را برای مسافران خواستار شد .
گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای ستاد اقدامات انجام در در آستانه نوروزو خدمات قابل ارائه را به جلسه گزارش دادند .
مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه از آمادگی ۴۸۸ راهدار با۱۴۱ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین در ایام تعطیلات نوروز خبر داد وافزود : ۱۴ باب راهدارخانه  و ۲۷  سکوی نماز در ۳۶ محور اصلی و مواصلاتی به طول ۳۶۹۵ کیلومتر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا