تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

 گردهمایی بزرگ فرهنگ سازان استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، صبح امروز دومین نشست روسای روابط عمومی سازمان ها، دستگاه های اجرایی، ادارات و خبرنگاران رسانه های استان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون بهره برداری و جمعی از مدیران شرکت گاز استان اصفهان با هدف استفاده از ظرفیت های روابط عمومی ها و خبرنگاران استان به منظور فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد.

 در این نشست، معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان در جمع روسای روابط عمومی ادارات و خبرنگاران ، ترویج نکات ایمنی  با هدف پیشگیری از حوادث را از رسالت ها و اقدامات ویژه شرکت گاز در راستای مسئولیت های اجتماعی خود عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سالجاری  و بویژه با آغاز فصل سرما اقدامات بزرگ و موثری در این حوزه انجام شده که عمده فعالیت های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  به همت واحد روابط عمومی  صورت گرفته است.

مهندس گوگردچیان،  ضمن تشکر از واحد روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان و سایر ادارات استان که در مسیر تامین امنیت  جان و مال انسان ها تلاش می کنند گفت:  گاز یک انرژی ارزشمند  وبه مثابه یک شمشیردو لبه است  که هم حیات بخش و رفاه افزاست و اگر درست و ایمن مصرف نشود می تواند حیات انسان ها را تهیدید کند.

وی در ادامه ، با اشاره به وضعیت پوشش شبکه گازرسانی در استان اصفهان اظهار داشت: تمامی بخش‌های استان اصفهان چه خانگی و چه صنعتی از گاز بهره‌مند هستند.

گوگردچیان، با بیان اینکه در بخش خانگی، شهری و روستایی بیش از ۹۹ درصد مردم از گاز استفاده می‌کنند، افزود: فقط ۴ شهر در شرق استان از جمله خوروبیابانک، جندق، انارک و فرخی فاقد گاز است، که امیدواریم امسال در قالب CNG بخش عمده‌ای از گاز این شهر‌ها را تأمین کنیم و بخشی را هم ابتدای سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه روستاهای دارای ۲۰ خانوار استان از گاز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و ۳۳۸ روستا از گاز استفاده می‌کنند، تعداد اندکی از روستاها باقی مانده که یا فاصله آن‌ها از خطوط انتقال زیاد یا تعداد خانوار آن‌ها کم است.

وی گفت: استان اصفهان در حال حاضر استان سبزی است یعنی بیش از ۹۶ درصد مردم از گاز استفاده می‌کنند، در صنعت نیز همین وضعیت را داریم و بیش از ۸ هزار صنعت در استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

 در ادامه منصور شیشه فروش ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: نقش روابط عمومی ها و رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح و به موقع در مواقع قبل، حین و پس از حادثه بسیار پر رنگ است و آنچه باید چاره‌ای برای آن اندیشید وجود شبکه های مجازی است که به هنگام وقوع حادثه اقدام به انتشار سیلی از اطلاعات غلط می کنند.

وی، با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در توسعه سطح آگاهی افراد در حوزه مسائل ایمنی گفت: هر کدام از ما در ارتقاء ایمنی جامعه و  پیشگیری از حوادث  سهیم  هستیم و مسئولیت داریم.

 شیشه فروش اظهار داشت: حوادث غیر مترقبه یعنی حوادثی که انتظار آن نمی‌رود و به یکباره به وقوع می پیوندد اما زلزله یک حادثه تدریجی است.

وی، با بیان اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و زلزله خیز است، ادامه داد: ایران روی کمربند زلزله قرار گرفته است و این گونه نیست که یکباره با زلزله مواجه شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بدنبال وقوع زلزله بم و آثار خرابی که در پی داشت مدیریت بحران در کشور شکل گرفت و سبب شد که در زلزله های بعدی از جمله بروجن، ورزقان و کرمانشاه کمترین کشته ها و مصدومان را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران پس از سال ۸۲ در سطح کشور تشکیل شد و امروز در هر روستایی هم نماینده مدیریت بحران داریم و دهیاران نماینده این تشکل در روستاها هستند.

در بخش دیگری از این نشست سید حسن موسوی عنوان کرد: شرکت گاز استان اصفهان به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام در آموزش نکات ایمنی و اصلاح الگوی مصرف با اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است.

سخنگوی شرکت گاز استان اصفهان، گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه استفاده صحیح و بهینه از گاز  طرح ” همیارگاز” را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و سپاه  ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اجرایی کرده است.

وی، با اشاره به اینکه، ارائه آموزش های عمومی در جامعه و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه گاز موجب کاهش حوادث و صرفه جویی درانرژی خواهد شد، گفت: اجرای نشست های آموزشی نقشی مهم و تاثیر گذار در نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه  گاز طبیعی داشته است.

رییس روابط عمومی، شرکت گاز استان اصفهان گفت: این شرکت به منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ ایمنی طرح های فرهنگ سازی را اجرایی نموده و  امیدوار است  مشترکین متعهد با رعایت هر چه بیشتر نکات و مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز، ترویج این فرهنگ مهم را در محیط خانواده نهادینه کرده و شرکت گاز استان اصفهان را بیش از پیش در خصوص ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی، یاری کنند.

 در ادامه موسوی  با توجه به رسالت روابط عمومی ها و خبرنگاران ، از تمامی روسای روابط عمومی سازمان ها و ادارات و همچنین خبرنگاران استان در خواست نمود تا از طریق کانال های ارتباطی سازمان متبوع خود جهت توسعه فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی اقدام نموده و این شرکت را در این مسیر حمایت نمایند.

لازم به ذکر است، در این همایش الزامات و نکات ایمنی مصرف گاز، حوادث های ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در قالب نماهنگ و پاورپوینت توسط رییس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران عامل شرکت گاز استان اصفهان ارائه گردید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا