پیشخوانعناوین اخبار

تماس صوتی بر بستر وای فای به طور رسمی برای مشترکان همراه اول راه‌اندازی شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از جام جم آنلاین، شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای که پیش از این به صورت پایلوت راه‌اندازی شده بود، اکنون به صورت تجاری و رسمی در ایران آغاز به کار کرده است. این سرویس با نام تلفای (TelFi) ارائه می‌شود و خدمتی نوآورانه و جدید است که برای اولین بار توسط همراه اول در کشورمان راه‌اندازی شد.

با استفاده از سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای ، مشترکان همراه اول برای برقراری تماس نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه نخواهند داشت و تنها با دانلود و نصب اپلیکیشن تلفای، فعال کردن سرویس و اتصال به هر شبکه وای فای می‌توانند مکالمات تلفنی خود را انجام دهند. مشترکان برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری نخواهند داشت. لازم به ذکر است که همراه اول در پیاده‌روی اربعین امسال این سرویس را برای زائران به صورت آزمایشی ارائه کرده بود.

مشترکان همراه اول قادر خواهند بود پس از فعال‌سازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره‌گیر تلفن همراه خود و درست مانند تماس عادی برقرار و یا دریافت کنند. هزینه برقراری تماس نیز کاملا مشابه تماس‌های عادی بوده و با استفاده از سرویس مذکور، اتصال به هر شبکه وای فای به معنای اتصال به آنتن همراه اول خواهد بود.
مزایای سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای همراه اول

از مزایای سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای بدون نیاز به اپلیکیشن واسط می‌توان به برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن‌دهی ناپایدار یا با ازدحام بالا اشاره کرد. مشکل ناپایداری آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه در این نقاط یا داخل برخی ساختمان‌ها حل می‌شود. همین‌طور در هنگام تماس، مخاطبان هیچ تفاوتی بین تماس تلفای و تماس عادی مشاهده نخواهد کرد و برخلاف سایر اپلیکیشن های تماس اینترنتی که باید طرف دیگر مکالمه هم اپلیکیشن را نصب کرده باشد، برای تماس از طریق تلفای نیازی نیست طرف دیگر مکالمه هم این سرویس را فعال کند.

مشترکان همراه اول که سیم کارت ۴G یا یوسیم دارند و گوشی موبایل آن‌ها اندروید ۴٫۴ به بالا باشد می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. سرویس تماس صوتی بر بستر وای فای به زودی برای سیستم عامل آی او اس نیز ارائه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا