تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

هفتاد درصد تاثیر پذیری مربوط به رفتارهای غیر کلامی است

به گزارش سرمایه گستران ، معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران در این نشست ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) گفت: مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا وکنترل-نظارت است.

وی افزود: مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی نیروی مناسب آن کار بر اساس چارت سازمانی و بکارگیری منابع مالی و انسانی برای رسیدن به اهداف سازمان است.

معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران یکی از وظایف بخش مدیریت را رهبری عنوان نمود و گفت: رهبری بخشی از مدیریت است و تعاریف مختلفی دارد؛ رهبری یعنی اقناع بالا دستان، هم دستان و فرو دستان برای همراه شدن با نظریه مدیر در جهت اهداف سازمان و این خود هنر است.

وی خاطر نشان نمود: افرادی می توانند رهبری کنند که قدرت داشته باشند و قدرت را در جایی دیگر تعبیر به نفوذ کرده اند و کسانی می توانند خوب مدیریت کنند که قدرت و نفوذ بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیمیان گفت: قدرت به چند طریق برای افراد ایجاد می شود یک نوع از قدرت به واسطه ی قانون برای شخص ایجاد می شود به عنوان مثال حکمی که از بالادست به شخص ابلاغ می شود، نوع دیگر قدرت ناشی از تنبیه و تشویق است.

وی سومین نوع قدرت را قدرت مرجعیت عنوان نمود و گفت: در قدرت مرجعیت هم فرادستان، هم فرو دستان تابع شخص می شوند.

معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران در تشریح قدرت مرجعیت گفت: قدر مرجعیت ناشی از علم، دین داری و اطلاعات است.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه برای به دست آوردن قدرت باید نفوذ بر قلب ها داشت گفت: لازمه نفوذ بر قلب ها خوب گوش کردن، خوب حرف زدن، خوش لباس پوشیدن، اخلاق نیکو داشتن و همراهی با شخص است.

معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران تصریح نمود: باید با رفتار خود با طلاب همراه شوید زیرا هفتاد درصد تربیت نسبت به طلبه غیر از حرف و نصیحت است و تاثیرگذاری به واسطه ی رفتارهای غیر کلامی می باشد.

وی با بیان اینکه اکثریت ما رفتارهای غیر کلامی را کنترل نمی کنیم افزود: از طریق رفتارهای غیر کلامی و در عمل می توانیم بر دیگران تاثیر بگذاریم؛ بنابراین مدیران باید از نظر رفتاری، شایستگی های لازم را داشته باشند.

معاون ارتباطات امور حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نقش بانوان در خانواده ها گفت: بانوان در تربیت فرزندان و پایدار نگه داشتن ستون خانواده اثرگذاری بیشتری نسبت به آقایان دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا