تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

بازدید ۱۷ تولیت جهان اسلام از اماکن متبرکه استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران  و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: پنجمین نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام روز ۶ دی ماه به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران با هدف تبیین ضرورت  های هماهنگی و همکاری مشترک میان کشورهای زائر پذیر درباره آغاز همکاری‌های عتبات جهان اسلام برگزار شد که در حاشیه این نشست نمایندگان اعتباب مقدس جهان اسلام برای آشنایی بابخشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت هایی که در جهت توسعه فرهنگی و زیرساختی در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است به بازدید از تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان مشرف شدند.

وی در ادامه بهبازدید ۱۷ تولیت آستان‌های متبرکه جهان اسلام از بارگاه‌های مطهر امامزادگان جلیل القدر و همچنین اماکن تاریخی استان اصفهاندر حاشیه پنجمین نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این بازدیدها باهدف تعالی فرهنگ اسلامی برگرفته از رفتار و اخلاق نبوی(ص) و سیره ائمه(ع) انجام شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد:این افراد روز پنجشنبه ۷ دی ماهپس از ورود به استان اصفهان به زیارت حرم مطهرامامزاده سلطانعلی بن محمد بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان مشرف شدند و در مراسم غبار روبی و عطر افشانی حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان شرکت کردند   و سپس نیز به زیارت بارگاه ملکوتی امامزاده آقاعلی عباس(ع) رفتند و روز جمعه ۸ دی ماه نیز این افراد از مقبره علامه مجلسی(ره) و میدان امام(ره) و مسجد امام خمینی(ره) اصفهان بازدید کردند و در پایان و قبل ترک استان اصفهان به مقصد مشهد مقدسبه زیارت امامزاده جعفر (ع) مشرف شدند.

حجت الاسلم و المسلمین رضا صادقی اضافه کرد: در این بازدید ۱۷ تولیت از آستان‌های مقدس حسینی(ع)، کاظمی(ع)، رضوی(ع)، عسکری(ع)، عباسی(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س)، حضرت معصومه(س)، احمد بن موسی الکاظم(ع)، عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد مقدس کوفه و مزارهای وابسته آن، مسجد مقدس جمکران، مزارهای مقدس شیعی در عراق، سازمان اوقاف و امور خیریه، دیوان وقف شیعی عراق، مدیریت عتبات مقدس و مزارهای شریف شیعی در عراق و بعثه حج و زیارت جمهوری اسلامی و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی حضور داشتند.

**لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای عرضه محصولات فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ارائه برنامه های مهارت های زندگی و آموزش آن در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، یکی از برنامه هایی است که در آستان مقدس ائمه و امامزادگان برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام از اکاکن تاریخی و بقاع متبرکه اصفهان اظهار کرد: یکی از اقدام های بسیار خوبی که در دو سال اخیر در حوزه اعتاب مقدس جهان اسلام اتفاق افتاد راه اندازی اجلاسیه تولیت های اعتاب مقدس بود که در کشورهای ایران و عراق برگزار شده است.

وی افزود: تولیت ها در این نشست نسبت به بحث های فرهنگی، عمرانی، مدیریت، تکریم زائر، مباحث حقوقی زائر و همچنین در مورد موضوعاتی مثل تسهیل امور زائران و توسعه امر زیارت به بحث و تبادل نظر می پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که جمهوری اسلامی میزبان پنجمین نشست نمایندگان بقاع متبرکه در جهان اسلام بود، تصریح کرد: موضوع اصلی این اجلاس که ششم دی ماه در تهران برگزار شد بحث لزوم استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان برای عرضه محصولات فرهنگی و ارائه برنامه های متنوع معرفتی به زائر بود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در اماکن متبرکه نسبت به آن توجه ویژه داشت، بحث خانواده است و در این اجلاس مصوب شد تا در تمام اعتاب مقدس در کشورهای ایران و عراق یک مرکز مشاوره خانواده راه اندازی شود.

وی بیان کرد: برنامه های آموزشی مهارت های زندگی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از موضوعاتی است که در راه اندازی این مراکز مشاوره مد نظر مسئولان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به سفر نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام به شهرهای مختلف کشور برای بازدید از آستان های مقدس اشاره کرد و افزود: این سفرها به خاطر تبادل تجربیات و اقدام مشترک انجام گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ارتباط بین شهرها در ایران و عراق با هم را یکی دیگر از سیاست های سازمان اوقاف برای تبادل تجربیات بین شهرهای میزبان امامزادگان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حضور نمایندگان آستان های مقدس کشور عراق در ایران بحث پیوند این شهر ها نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بهتر این اماکن باید حداقل در سال یکبار نوع مدیریتمان را آسیب‌شناسی کنیم، تاکید کرد: در این آسیب‌شناسی ابتدا باید نوع مدیریت خاص را تعریف کنیم و سپس این مدیریت را آسیب‌شناسی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: سال آینده درفروردینماه ۱۳۹۷ اجلاس سوم نمایندگان بقاع متبرکه در جهان اسلام به میزبانی عراق و توسط تولیت آستان مقدس کاظمین(ع) برگزار می شود و مصوبات پنجمین نشست نمایندگان بقاع متبرکه در جهان اسلام که در تهران برگزار شد پیگیری می شود.

**امامزاده علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان غبارروبی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: حرم مطهر علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با حضور با حضور نمایندگان عتبات مقدس جهان اسلام، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان و سایر مسئولان کشوری و استانی غبارروبی شد.

 مهدی حافظیان اظهار داشت: ضریح مضجع علی بن محمد باقر (ع) مشهد اردهال کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، امام جمعه مشهد اردهال، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و نمایندگان از اعتاب مقدس جهان اسلام غبارروبی شد.

وی افزود: شرکت در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مضجع علی بن محمد باقر (ع) مشهد اردهال کاشان یکی از برنامه های پنجمین نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در ایران بوده که به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام شمامل نمایندگان آستان مقدس علوی، آستان مقدس حسینی، آستان مقدس کاظمی، آستان مقدس عسگری، آستان مقدس عباسی، دیوان وقف شیعی عراق و مدیریت عتبات مقدس و مزارات شریف شیعی عراق، مسجد کوفه و مزارهای وابسته، مزارات مقدس شیعی عراق، آستان مقدس حضرت زینب (س)، آستان مقدس حضرت رقیه (س)، آستان مقدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، آستان مقدس احمدی و محمدی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از دیگر نمایندگان حاضر در این نشست و در این مراسم بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا