شهر و جامعهعناوین اخبار

کاریابی برای ۷۵۸ مددجوی اصفهانی در۹ ماهه امسال 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گزارشی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای نیازمندان و مددجویان در ۹ ماهه سال جاری ارائه کرد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به همکاری متقابل کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش و مهارت‌آموزی به مددجویان تحت حمایت گفت: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده با آموزش و مهارت آموزی  باعث کاهش آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فقرزدائی با ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه کسب‌وکار محقق می‌شود، افزود: کمیته امداد به‌منظور افزایش شأن و منزلت خانوار تحت حمایت، کاهش نرخ بیکاری، کمک به اقشار نیازمند و افزایش مناعت طبع افراد، برنامه‌های وسیع و دقیقی برای اشتغال جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند کار و فاقد سرمایه، تدوین کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: انجام مشاوره تخصصی شغلی به‌منظور شناخت استعدادها و کشف خلاقیت‌های نهفته مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و ترویجی به‌صورت رایگان برای افراد مستعد باعث ایجاد زمینه مناسب برای حضور مددجویان در فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا می‌شود.

شیران بابیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری برای ۷۵۸ مددجوی تحت حمایت با بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی کاریابی شغل انجام‌شده، افزود: علاوه بر کاریابی ،دو هزار و ۵۲۴ طرح ایجادشده در قالب مهارت‌آموزی، شش هزار و ۳۴مورد پایدارسازی مشاغل،۷۰۹ مورد کارآفرینی و همچنین ۵۰۲ مورد حرفه‌آموزی دانش آموزان در راستای اجرای طرح کاریابی و اشتغال افراد تحت حمایت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در پایان بیان کرد: کمیته امداد ایجاد مهارت برای مددجویان تحت حمایت این نهاد را به شکل مستمر پیگیری می‌کند و بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده پس از انجام آموزش‌های لازم با ارائه تسهیلات، زمینه اشتغال  و کاریابی را  برای باز کار فراهم  می‌ کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا