تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

۱۴ کاروانسرا و آب انبار در استان با کمک بخش خصوصی احیا شده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در آیین گشایش برنامه بازرسی محور از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که توسط مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه وی در روز شنبه ۹ دی ماه در محل اداره کل اوقاف استان برگزار شد اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به بقاع متبرکه و موقوفات را پیدا کرده ایم و همواره در راستای توسعه حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر و همچنین ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در استان اصفهان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری پروژه های عمرانی متعددی جهت توسعه امامزادگان عظیم الشان در استان اصفهان افتتاح شده است که می توان به افتتاح هتل، درمانگاه و مجموعه تجاری امامزاده آقا علی عباس(ع) که با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شدند و این فعالیت ها با هدف پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی انجام شده و به صورت جدی نیز توسط ادارات اوقاف و امور خیریه پیگیری می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به خشکسالی های سال های اخیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه در استان اصفهان بسیاری از موقوفات زمین های کشاورزی هستند و به خاطر خشکسالی های که پیش آمده بدون استفاده شده اند اداره کل اوقاف استان نیز با هدف احیای موقوفات و همچنین جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش احیای کاروانسراها و آب انبارها را با کاربری گردشگری در دستور کار قرار داد که تاکنون برای احیای ۱۴ کاروانسرا و آب انبار با بخش خصوصی قرارداد امضاء شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در استان اصفهان ۷۱۸ بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر وجود دارد زمینه برای توسعه گردشگری مذهبی در استان محیا است و اداره اوقاف و امور خیریه نیز با تلاش و پیگری های که انجام داده است با کمک خیرین و نیکوکاران توسعه این اماکن مقدس را به صورت جدی دنبال می کند.

**نگرش درست به موقوفات باعث ترویج فرهنگ وقف در جامعه می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: انجام بازرسی های برنامه محور که در سال های اخیر توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرار دارد باعث پویایی و همچنین تبادل تجربیات بین ادارات اوقاف و امور خیریه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصائبی در آیین گشایش بازرسی های برنامه محور از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که صبح روز شنبه ۹ دی ماه در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان برگزار شد با تسلیت رحلت جانسوز حضرت معصومه(س) و همچنین گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: روز ۹ دی روز بسیار مهم و تاثیرگذاری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود و مردم مومن و ولایتمدار ایران با حضور به موقع و پرشور خود در روز ۹ دی بصیرت خود را نشان دادند و همچنین توطئه دشمنان انقلاب و اسلام را بار دیگر خنثی کردند.

وی در ادامه افزود: مردم آذربایجان شرقی با بصیرتی که دارند در قضیه فتنه ۸۸ روز ۸ دی ماه با اعلام حمایت خود از انقلاب اسلامی و ولی فقیه به راهپیمایی پرداختند و پس از آنان بود که حماسه ۹ دی در کشور به وجود آمد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: بیش از ۴۰ سال است که کشور ایران ما به برکت انقلاب اسلامی مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار دارد و امیدواریم که همچنان این امر در سایه حضرت ولی عصر(عج) و رهبری امام خامنه ای(دامت برکات) ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصائبی اضافه کرد: مردم آذربایجان شرقی و همچنین اصفهانی ها همیشه در بسیاری از موارد در پیشرفت، از خودگذشتگی و پیروی از ولی فقیه جزء اولین ها بوده و هستند و این موضوع را در عرصه های مختلف از جمله حضوری پرشور در جنگ تحمیلی و دیگر مقاطع انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند.

وی در ادامه به اجرای بازرسی های برنامه محور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه از عملکرد ادارات اوقاف در سراسر ایران اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه باعث پویایی و همچنین رقابتی دوستانه در ادارات اوقاف و امور خیریه شده است که این موضوع دستاوردهای بسیار مثبتی در راستای تبادل تجربیات و همچنین آشنایی با نحوی اجرای برنامه های مختلف در استان های گوناگون را برای مدیران و کارشناسان ارشد استان ها فراهم کرده است که بسیار کار پسندیده ای محسوب می شود زیرا که رویکرد این بازرسی ها بیشتر کیفی بوده و تاثیر زیادی در بهبود عملکرد ادارات اوقاف داشته است.

**آغاز بازرسی از عملکرد سال ۹۶ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تیمی به سرپرستی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از عملکرد اداره کل اوقاف استان اصفهان در سال جاری بازرسی می کنند.

 حمید بخشی اظهار داشت: در راستای بازرسی برنامه محور موضوعی از میزان تحقق اهداف و همچنین نحوه اجرای برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان عملکرد اداره کل اوقاف استان توسط اداره کل اوقاف استان آذربایجان شرقی انجام می شود.

وی افزود: این بازرسی ها توسط مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی و کارشناسان این اداره کل از روز شنبه ۹ دی ماه آغاز شده است و تا روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه نیز ادامه دارد.

رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در این بازرسی ها کلیه عملکرد ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان و همچنین میزان کیفیت و کمیت اجرای برنامه های مختلف توسط معاونت های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حمید بخشی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به خاطر مدیریت جهادی و همچنین عملکرد بسیار خوب کاکنان آن موفق شده است تا همواره جزء استان های برتر در کشور باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: این بازرسی ها باعث تبادل تجربیات و افکار بین کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه می شود و زمینه ای برای رقابت بیشتر در جهت تحقق اهداف سازمان در ادارات اوقاف فراهم می شود.

**برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: مراسم بزرگداشت ۹ دی، سالروز حماسه تاریخی ملت ایران و میثاق امت با ولایت در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.

بهزاد صبری اظهار داشت: در این مراسم که با هدف معرفی ابعاد حماسه ۹ دی و آشنایی مردم با توطئه‌های دشمنان با حضور پر شور اقشار مختلف مردم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین علی صغیرا در خصوص حماسه ۹ دی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ادامه افزود: در این مراسم حجت الاسلام صغیرا با اشاره به اینکه در اول انقلاب استکبار جهانی بهترین های این انقلاب را به شهادت رساندند، گفت؛ در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که ارشد نظام را ترور کرده باشند ولی در ایران اسلامی شهید بهشتی ما ر ا با ۷۲ تن از بهترین های این انقلاب به شهادت رساندند، رئیس جمهور، نخست وزیر و هیئت دولت ما را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تمام این ترورها، جنگ ها و تحریم ها فقط بر ضد ایران است، افزود: اگر اسرائیل بخش هایی از مصر، اردن، لبنان و سوریه را گرفت بعد از تشکیل انقلاب اسلامی هیچ پیشرفتی نداشته است بلکه در دو، سه جنگی هم که بعد از انقلاب به راه انداخته است شکست خورده است و این افتخاری برای ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین علی صغیرا با بیان اینکه مردم ما بر پای این انقلاب خون داده اند، عنوان کرد: همه ما خانواده شهید و جانباز هستیم و از این انقلاب دست بر نخواهیم داشت. ما به وعده امام خمینی ( رحمت الله علیه ) باور داریم که فرمودند: این انقلاب به دست صاحب اصلی خود، مهدی آل محمد ( ارواحنافداه ) داده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا