تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

گاز گرفتگی در چاه فاضلاب جان ۵ نفر را گرفت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “حسن یاردوستی” ، گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی ۵ نفر از شهروندان در ۲حلقه چاه فاضلاب در یکی از شهرک های صنعتی ،یک تیم از ماموران انتظامی شهرستان اصفهان به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه یکی از کارگران قصد تخلیه دو چاه فاضلاب را داشته که به علت گازگرفتگی دچار خفگی می شود و چهار کارگر دیگر برای نجات او وارد عمل می شوند که متاسفانه همه آنها نیز به علت گازگرفتگی فوت می کنند.

سرهنگ یاردوستی ادامه داد: با حضور ماموران آتش نشانی اجساد از چاه بیرون و برای انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان خواست، همواره نکات ایمنی را رعایت کنید و در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با ،آتش نشانی، اورژانس و پلیس تماس بگیرید.#

**توقیف محموله لوازم یدکی قاچاق در سمیرم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف یک محموله لوازم یدکی خودرو به ارزش ۲ میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی در سمیرم خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی “شهید رئیسیان” شهرستان سمیرم هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو مشخص شد که این کامیون کشنده حامل ۲۶۰ کارتن انواع لوازم یدکی خارجی است که راننده آن از ارائه مدارک گمرکی امتناع کرد که در نهایت خودرو و محموله توقیف شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است، بیان داشت: در این زمینه یک متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که در این خصوص از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد

 رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی که تصاویر خصوصی یکی از شهروندان را در فضای مجازی منتشر کرده بود خبر داد .

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ”  گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی او در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب آبروریزی و هتک حیثیت او شده ، بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت مدتی پیش با فردی در فضای مجازی آشنا شده و وی از او درخواست ازدواج کرده، پس از مدتی با بیان جملات زیبا و عاشقانه‌ فریب او را خورده و بنا به درخواست او مبنی بر ارسال عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی، آن‌ها را برای آن شخص ارسال کرده که پس از دریافت اطلاعات خصوصی تغییر رفتار داده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت : با جمع آوری مدارک و مستندات و انجام تحقیقات پلیسی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: براساس ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸ هر فردی به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس ، جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

**انهدام باند سارقان منزل در برخوار

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری اعضای یک باند سه نفره سارقان منزل و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبرداد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان برخوار ،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سه سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد دستگیر شده در بازجوئی های تخصصی پلیس به سرقت ۵۰۰ میلیون ریال اموال از منازل شهروندان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر در منزل بپرهیزید و همچنین از ایمن بودن منزل خود در مقابل سرقت با استفاده از درب های ضد سرقت قفل مناسب و حفاظ دیوار خانه اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس بگیرید.

**موتورسیکلت

موتورسیکلت، یکی از انواع وسایل نقلیه موتوری است که به علت ارزانی قیمت، مصرف کم سوخت، قابلیت مانور بالا و فضای کمی که از سطح معابر اشغال می کند، همواره در چرخه ی ترافیک اهمیت ویژه ای دارد.

این وسیله نقلیه مورد توجه و استقبال اقشار متوسط، کم درآمد و جوانان قرار گرفته است به نحوی که امروزه تعداد زیادی کارخانه ی موتور سیکلت سازی در سطح کشور، در حال تولید انبوه هستند.

این در حالی است که ضریب ایمنی پایین موتورسیکلت و آسیب پذیری شدید راکبان آن در هنگام سوانح رانندگی، درصد زیادی از تلفات و ضایعات ناشی از تصادفات را به آنان اختصاص می دهد.

از طرف دیگر فراوانی تخلفات رانندگی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله عبور از چراغ قرمز، عبور از خلاف مسیر مجاز، تردد در پیاده روها، عدم استفاده از کلاه ایمنی، رانندگی با موتورسیکلت فاقد شماره، رانندگی بدون گواهینامه و … توسط موتورسواران، در کل کشور و بخصوص در شهرهای بزرگ، این وسیله نقلیه را به وسیله ای مزاحم و سلب کننده امنیت ترافیکی شهروندان تبدیل کرده است.

لذا ضروری است کلیه کسانی که قصد استفاده از این وسیله نقلیه را دارند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه و استفاده از کلاه ایمنی رانندگی کنند تا روز به روز شاهد کاهش وقوع حوادث رانندگی با این وسیله نقلیه باشیم .

**خانواده و نقش آن در محبت و مهر ورزی

 بدون شک ابراز مهر و محبت به شیوه های مختلف صورت می گیرد و فقط یک موضوع عاطفی و روانی نبوده و به تمام جنبه ها و زوایای زندگی یک فرد مربوط می شود.

بنابراین ابراز محبت می تواند به شکل های مختلفی بروز نماید که مشخص ترین آن تاثیر روانی و عاطفی است، اما درصد بسیار زیادی از ابراز محبت می تواند به صورت جنبه های مادی باشد.

باید توجه داشت که ابراز محبت باید در تمام جنبه های آن مورد توجه قرار بگیرد، چه مادی و چه معنوی. این تحقیق علاوه بر جنبه های مادی و معنوی ابراز محبت که معمولاً به صورت آگاهانه در خانواده ها بروز می کند مواردی را که به صورت غیر آشکار می تواند بر ابراز محبت در خانواده تاثیر داشته باشد مورد بررسی قرار می دهد.

به عنوان مثال نقش ساختار خانواده در میزان ابراز محبت و یا تاثیر خانواده های مشکل دار در میزان ابراز محبت و بالعکس (یعنی تاثیر محبت و مهرورزی بر روی ساختار خانواده و بهبود روابط) مورد بررسی قرار گرفته است.

والدین بر فرزندان خود به روشهای گوناگون اثر می گذارند، مکانیسم های مختلفی که ممکن است اثرات ساختار خانواده بر پیامد های رفتاری فرزندان را نشان دهد، بی شمار است.

با این وجود چهار مکانیسم اولیه که در منابع مختلف درباره ی آنها بحث شده است عبارتند از: وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازی والدین، استرس کودکی و رفاه روانشناختی مادری.

چهار دیدگاه تئوریک باعث فرضیه هایی درباره اینکه آیا ساختارهای خانوادگی از یکدیگر متفاوتند و اگر هستند چگونه، شده است، یک دیدگاه این است که بدنامی فاکتور کلیدی است که منجر به پیامد های توصیه ای ضعیف می شود.

خانواده های فرزند خوانده رفاه کمتر و کیفیت روابط ضعیف تری نسبت به خانواده های واقعی نشان می دهند. مادر خوانده ها بیان می کنند که بچه های آنها بیشترین مشکلات برون سازی را دارند.

دومین دیدگاه این است که اجتماعی سازی توسط دو والد بهینه است. اگر این مسئله درست باشد، باید انتظار داشت که خانواده های تک والدی بدتر از سایر چهار نوع دیگر باشند. مشخص شده که مادران تنها رفاه کمتری نسبت به مادران متاهل داشتند.

آنها در روش های سازگار از سایر خانواده ها متفاوت نبودند و بچه ها در خانواده های مادر تنها هیچ تفاوتی در رفاه یا سایر روابط در مقایسه با سایر خانواده ها گزارش نداده اند.

سومین دیدگاه بر تقدم روابط تنی با دو والد تاکید دارد. بر اساس این دیدگاه می توان انتظار داشت که خانواده های تک والدی ، والد ناتنی و فرزند خوانده در مقایسه با خانواده هایی که دو والد متاهل که با فرزندان تنی خود زندگی می کنند، ناقص هستند.

دیدگاه چهارم اهمیت فرایند های خانواده در همه ساختار های خانواده را بیان می کند و بیان می کند که ساختار خانواده در پیش بینی رفاه و کیفیت روابط و میزان مهرورزی و کیفیت روابط نسبتاً غیر مهم است.

گردآوری توسط معاونت اجتماعی شهرستان اردستان

** فرهنگ ترافیک

نکات مهمی که در ایستگاه اتوبوس و یا سرویس مدرسه باید رعایت کنیم

نکات مهمی که در ایستگاه اتوبوس و یا سرویس مدرسه باید رعایت کنیم عبارتند از:

۱- از شوخی و بازیگوشی و هُل دادن دوستانتان در این مکان پرهیز کنید چون موجب بروز حادثه می شود.

۲- در ایستگاه ها کمی دورتر از جدول خیابان و یا حاشیه جاده بایستید.

۳- قبل از توقف کامل سرویس مدرسه )اتوبوس – سواری و …) از آن پیاده و یا سوار نشوید.

۴- برای رسیدن به ایستگاه از مطمئن ترین مسیر مثل پل های روگذر – خط کشی عابر پیاده و پل های زیرگذر استفاده کنید.

۵- ورود ناگهانی به سطح خیابان بسیار خطرناک است.

۶- پس از پیاده شدن از سرویس مدرسه صبر کنید تا سرویس مدرسه از ایستگاه دور شود و اگر قصد عبور از خیابان را دارید با انتخاب مکان مناسب با رعایت احتیاط از عرض خیابان عبور کنید.

عبور کودکان از گذرگاه ها

در گذرگاه هایی که فاقد چراغ راهنما و یا پل زیر گذر و روگذر هستند باید با توجه به فرمان پلیس و از روی خط کشی مخصوص عابر پیاده و با توجه به نکاتی موسوم به پنجه ی سلامتی از عرض خیابان عبور کنیم.

ضمن اینکه پرهیز از چند رفتار حادثه ساز را فراموش نکنید:

۱- ورود ناگهانی به سطح سواره رو

۲- هل دادن و بازیگوشی در حاشیه جاده

۳- مطالعه و حواس پرتی در حاشیه و سطح جاده

۴- دویدن در حاشیه جاده و در امتداد حرکت خودروها و …

نحوه گذر از عرض خیابان و جاده

گذر از عرض جاده و خیابان به ویژه در تقاطع ها، میادین، راه های برون شهری و خیابان های شلوغ همیشه یکی از مکان های حادثه خیز بوده است. مکان های امن برای عبور از عرض جاده معمولاً به روش های مهندسی در راه سازی پیش بینی می شود و به صورت گذرگاه های امن شناخته می شود.

۱- گذرگاه های خط کشی عابران پیاده

با خط کشی به دو صورت ساده و راه راه در مکان هایی از سطح جاده و یا خیابان، گذرگاه ویژه عابر پیاده مشخص می شود.

و یک خط پهن سفید قبل از خط کشی عابر پیاده کشیده می شود که خط ایست نامیده می شود.

معمولاً گذرگاه های عابر پیاده به چراغ راهنمای رانندگان و عابران پیاده نیز تجهیز می شود تا حرکت عابران و خودروها زمان بندی شود.

وقتی چراغ عابر پیاده سبز باشد عابران پیاده با احتیاط می توانند از عرض راه عبور کنند. مطابق قانون زمانی که عرض جاده برای عابران اختصاص دارد وسایل نقلیه باید حتماً پشت خط ایست بایستند و حق اشغال خط کشی عابر پیاده را ندارند.

– علامت مخصوص گذرگاه عابر پیاده

۲- برای ایمنی بیشتر عابران، بر روی خیابان های شلوغ، اتوبان ها و جاده ها پل های عابر پیاده به صورت عرضی ساخته می شود.

این پل ها صرفاً جهت حفظ ایمنی عابران احداث شده است و معمولاً در این گذرگاه ها سرعت حرکت وسایل نقلیه زیاد است و حضور عابر در سطح سواره رو بسیار خطرناک است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا