پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

** اجرای صحنه ای گروه موسیقی “سرمست” در هنرسرای خورشید

به گزارش سرمایه گستران ،مهران نساج پور به عنوان سرپرست، تنظیم کننده و نوازنده کمانچه گروه سرمست و پارسا حسندخت به عنوان خواننده گروه به اجرای برنامه می پردازند.

هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در محل هنرسرای خورشید میزبان گروه موسیقی سرمست است.

اجرای صحنه ای گروه سرمست با همراهی نوازندگان سعید دائی زاده (تار و  سه تار)، مهران اعظمی کیا (عود)، امیر حسین اخشی (سنتور)، مسیح مردیها(ویلنسل)، امیر سلیمان زاده (تنبک و ادوات کوبه ای) و محسن بنازاده (دف و ادوات کوبه ای) برگزار می شود.

علاقه مندان برای تهیه بلیط و حضور در این برنامه می توانند به سایت www.navayemehr.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۳۴۵۹۳۵۶۰ تماس حاصل کنند.

** برگزاری سومین دوره جلسات “فیلم نامه خوانی” در دفتر تخصصی سینما

 سومین دوره جلسات “فیلم نامه خوانی” در ادامه سلسله جلسات این دوره در فصل زمستان با حضور “سعید محسنی” برگزار می شود.

جلسات این دوره به صورت هفتگی سه شنبه ها برگزار می شود که اولین جلسه آن ۱۲ دی ماه است.

جلسات بصورت نشست و گفتمان گروهی میان استاد و هنرجویان با حضور “سعید محسنی” برگزار می شود و همچنین در هر جلسه حداکثر دو فیلم نامه کوتاه خوانش و مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد.

در پایان دومین دوره نشست ها، در صورت تأیید استاد و شورای فیلم نامه دفتر، فیلم نامه های برگزیده جهت تولید از طرف سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان حمایت خواهند شد.

شرط لازم و اولیه دفتر تخصصی سینما برای حمایت از “تولید فیلم”، حضور در جلسات “فیلم نامه خوانی” و به دنبال آن خوانش، بازنویسی و تأیید فیلم نامه می باشد لذا در پایان دوره دوم، هنرجویان و نویسندگان محترم دو دوره، تا پایان بهمن ماه فرصت برای بازنویسی آثار خود خواهند داشت.

این جلسات از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ۱۲ دی ماه سه شنبه های هر هفته در محل دفتر تخصصی سینما واقع در خیابان استانداری، جنب موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

گفتنی است؛ برنامه و زمان بندی جلسات، از طریق کانال تلگرام دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به آدرس https://t.me/cinema_esfahan اطلاع رسانی خواهد شد و شماره تماس جهت پاسخ به سوالات هنرجویان، ۳۲۲۴۳۸۹۵ است.

** حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود

نبیل یوسف شریداوی نوازنده و آهنگساز و فعال موسیقی شهر اصفهان از حضور و حمایت افراد در این برنامه تقدیر کرد و گفت: حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود.

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی “بی‌سخن” از ساخته‌های سعید قربانی، شامگاه جمعه ۸ دی با حضور اهالی هنر و هنردوستان در هنرسرای خورشید برگزار شد.

دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستای حمایت از موسیقی مراسم رونمایی از این آلبوم را پشتیبانی کرد و در هنرسرای خورشید این رونمایی با حضور هنرمندان و اهل موسیقی و علاقه‌مندان موسیقی برگزار شد.

منصور اعظمی‌کیا، استاد مکتب موسیقی اصفهان، در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و پیرامون جایگاه موسیقی بی کلان در ایران اظهار داشت: آهنگسازی بدون کلام کاری جوان در ایران است، باید بدانیم موسیقی بدون کلام چه جایگاهی دارد و چه سیری باید طی کند تا به کمال برسد.

وی موسیقی مشرق زمین را کلام محور دانست و افزود: خواننده سالاری در موسیقی ایران مرسوم و معمول است، پیگیری دقیق‌تر ما را به آهنگ‌سازی می‌رساند، به هر دلیلی این مسئله باب شده و این سبب شده کمتر هنرمندان در حوزه موسیقی بی‌کلام کار کنند و کسانی که اندیشه بالاتر دارند این مسئله را خاموش نگذاشته‌اند.

سعید قربانی آهنگ‌ساز آلبوم بی‌سخن نیز به نبود حمایت در انتشار موسیقی بی‌کلام تأکید کرد و اظهار داشت: به دلیل نبود حمایت انتشار این کار دو سال به طول انجامید، ساخت این اثر ۲ سال پیش به اتمام رسیده بود.

وی در مورد ساخت آثار این آلبوم گفت: برخی از قطعات را برای این کار ساختم و برخی قطعات را قبلاً ساخته بودم، قطعه رؤیا را زیر نظر استاد اردوان کامکار ساختم و از درس‌های کلاسش بود و اول برای سنتور تنظیم شد و بعد برای دیگر سازها آن را تنظیم کردم. چهارمضراب بیات ترک به یاد استاد فرامرز پایور نوشته شد زیرا او همیشه ملاک ذهنی من بود.

نبیل یوسف شریداوی نوازنده و آهنگساز و فعال موسیقی شهر اصفهان از حضور و حمایت افراد در این برنامه تقدیر کرد و اظهار داشت: چند سالی است که برنامه رونمایی در اصفهان باب شده، ساخت آلبوم با تمام سختی‌هایش ارزش ویژه‌ای دارد زیرا تا سال‌ها ماندگار می‌شود.

وی حامیان اصلی موسیقی را مردم دانست و افزود: حمایت اصلی از هنرمندان با خرید آثار هنری آن‌ها مقدور می‌شود، امیدواریم این فرهنگ در ایران باب شده و افراد با خرید آثار هنری هنرمندان موسیقی حمایت واقعی خود را نشان دهند.

در پایان این شب قطعاتی توسط سعید قربانی، حسین قربانی، حبیب خرمی و مهرزاد اعظمی کیا نواخته شد، این گروه قطعاتی را از استاد فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان و اردوان کامکار اجرا کردند تا جایگاه موسیقی بی‌کلام بیشتر درک شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا