پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نمایش آثار مجسمه سازی “مرتضی نعمت الهی” در موزه هنرهای معاصر

به گزارش سرمایه گستران ، این مراسم با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر، مسوولین سازمان و معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، سخنرانی حمید شانس از هنرمندان مجسمه ساز کشور و سید مجتبی موسوی هنرمند مجسمه‌ساز و معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در سالن همایش های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل ۳۲ مجسمه و ۵۰ قطعه طراحی و نقاشی است که در گالری شماره پنج موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

نمایشگاه فوق هم راستا با نمایشگاه‌های پژوهش محور و مستندنگار در مورد هنرمندان پیشکسوت اصفهان، در زمینه‌های هنری مختلف، در رویداد «رود زنده هنر» برنامه ریزی شده است.

مرتضی نعمت‌الهی سومین هنرمند پس از آقایان اکبر میخک (نقاشی) و اکبر مصری‌پور (نگارگری) است که در این نمایشگاه به مرور بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری و مجسمه سازی پرداخته می شود.

مرتضی نعمت اللهی، هنرمند  مجسمه ساز و متولد ۱۳۲۴ در شهر اصفهان است که آثارش در قالب این نمایشگاه تا ۶ بهمن ماه به نمایش گذاشته خواهد شد.

** نمایش “ماه روی تپه” روایتگر تقابل عشق و ترس

نمایش “ماه روی تپه” به نویسندگی گلین گریفیت و با طراحی و کارگردانی مجید یوسفی‌پور تا ۱۲ دی ماه توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در سالن اصلی تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

کارگردان نمایش “ماه روی تپه” به پیشنهاد مترجم این نمایشنامه همایون نوراحمر به کارگردانی این اثر علاقه‌مند شده است. او در این زمینه گفت: همایون نوراحمر پیشنهاد کارگردانی این نمایشنامه را به بنده داد و من هم به اجرای این اثر علاقه‌مند شدم. البته ماه روی تپه پیش از این هم به صورت نمایشنامه رادیویی ساخته شده و یک نسخه تله‌فیلم نیز با بازی درخشان ثریا قاسمی در کارنامه اجرای این نمایشنامه با زبان فارسی وجود دارد.

وی ادامه داد: متن نمایشنامه ماه روی تپه با ترجمه همایون نوراحمر به صورت یک کتاب گویا به زبان فارسی در ایران منتشر شده است.

مجید یوسفی‌پور طراح و کارگردان این نمایش در زمینه ژانر و فضای موضوعی نمایش ماه روی تپه گفت: در اصل این نمایش در ژانری اجتماعی و با موضوع مشکلات روابط افراد در جامعه به نمایش گذاشته شده اما فضای موضوعی نمایش روایتگر تقابل عشق و ترس است. فضای نمایش رعب‌آور و ترسناک بوده و در سرتاسر نمایش این ترس پیرامون موضوع اجتماعی آن وجود دارد.

وی افزود: انتخاب این نمایش برای من هدفی خاص را به همراه داشت و متفاوت با آثاری بود که در گذشته کار کرده بودم. نمایشی که پیش از این به روی صحنه بردم نمایشی با مخاطب کودک بود اما این بار لازم دانستم که در فضای تئاتر اصفهان اثری متفاوت و قابل تفکر را به مخاطب ارائه دهم.

وی بیان کرد: این نمایشنامه‌ها روی یک خط ممتد است و هیچ فراز و نشیبی در آن اتفاق نمی‌افتد. در کل فضای تئاتر اصفهان به دگرگونی احتیاج دارد.

در نمایش “ماه روی تپه” مریم قدیری، سپیده شادبخت، حسین مهران پور، محمد محمودی، روژان توکلی، شهرزاد شیروانی، امیررضا پیرزاده نوری و علیرضا پیرزاده نوری به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند. در این نمایش دستیاری کارگردان و برنامه‌ریزی با فرزانه شریفی است.

ترانه سرا، خواننده و آهنگساز این نمایش، محمد سعید هرندی بوده و طراحی صحنه و نور آن را مجید یوسفی پور بر عهده دارد. همچنین عکاس این نمایش حورا مصری نژاد بوده و طراح لباس آن زینب شریفی است.

نمایش «ماه روی تپه» تا ۱۲ دی‌ماه هر شب رأس ساعت ۱۹:۰۰ در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا