عناوین اخبار

هواوی پی ۲۰، پی ۲۰ پلاس و پی ۲۰ تصاویرش پرو لو رفت

ر سه سال اخیر، هواوی سه گوشی پرچم‌دار پی ۸، پی ۹ و پی ۱۰ را عرضه کرده است؛ به همین جهت انتظار می‌رود که سال ۲۰۱۸ خانواده پی ۱۱ معرفی شود. البته ممکن است روند نام‌گذاری گوشی‌های پرچم‌دار سری پی در سال جدید دستخوش تغییر شود؛ براساس تصاویر فاش‌شده از چین، پی ۲۰ پرچم‏‌دار جدید هواوی خواهد بود.

هواوی پی ۲۰ پلاس

تصاویر تازه منتشرشده، طراحی احتمالی سه گوشی هواوی پی ۲۰، پی ۲۰ پلاس و پی ۲۰ پرو را فاش می‏‌کند. به‌ نظر می‌رسد که در تمامی مدل‌ها، از دوربین سه‌گانه استفاده شده است؛ ولی چینش دوربین‌ها در هر مدل با دیگری تفاوت دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها در رابطه با پرچم‌‍‏داران جدید هواوی، پی ۲۰ به لطف دوربین سه‌گانه می‌تواند تصاویر ۴۰ مگاپیکسلی به ثبت برساند و زوم هیبریدی پنج برابری ارائه می‌دهد. روی کاغذ، به‌ نظر می‌رسد اعضای جدید سری پی جزو بهترین گوشی‌ها در زمینه‌ی عکاسی در سال ۲۰۱۸ خواهند بود؛ هرچند مشخص نیست دوربین سه‌گانه هواوی پی ۲۰ چه قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد.

به‌ نظر می‌رسد جانشین هواوی پی ۱۰ و هواوی پی ۱۰ پلاس از نظر طراحی مشابه خواهند بود؛ هر دو مدل، سنسور اثر انگشت در پنل جلو دارند و دوربین سه‌گانه آن‌ها به‌صورت نامتقارن در پنل پشتی جای گرفته است. باید اشاره کرد که مانند پی ۱۰، چینش دوربین‌ها در پی ۲۰ به‌صورت افقی است و در هواوی پی ۲۰ پلاس، دوربین‌ها به‌صورت عمودی چیده شده‌اند. ظاهراْ در تمامی مدل‌ها، بخشی از پنل پشتی با بافتی متفاوت متمایز شده است؛ مانند آنچه در میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ دیده‌ بودیم. در حال‌ حاضر مشخص نیست نسخه عادی و پلاس پرچم‌دار بعدی هواوی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت؛ اما به‌ نظر می‌رسد اندازه نمایشگر آن‌ها، باعث تمایز این دو مدل از یکدیگر می‌‏شود.

هواوی پی ۲۰ پرو

سومین مدل از سری پی ۲۰ گوشی‌های پرچم‌دار هواوی با پسوند «پرو» عرضه خواهد شد که احتمالاً نسبت ابعاد بدنه به نمایشگر آن، بالاتر از سایر مدل‌ها است. این مدل به تبعیت از آیفون ۱۰ اپل، در بالای نمایشگر بریدگی دارد و برخلاف پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوپرتینویی‌ها، پی ۲۰ پرو حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده است. همان‏طور که گفته شد، پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس به سنسور اثر انگشت در زیر دکمه‌ی هوم مجهز شده‌اند؛ این در حالی است که پی ۲۰ پرو از یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند. هواوی با عرضه پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس، حسگر اثر انگشت را به پنل جلوی گوشی‌های پرچم‏‌دار خود انتقال دادِ اما در فبلت میت ۱۰ پرو، مجدداً از یک سنسور اثر انگشت در پنل پشتی استفاده کرده است.

تراشه کرین ۹۷۰، پردازش محتوای مختلف را در هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس بر عهده خواهد گرفت؛ شرکت چینی از این پردازنده بالارده‌، در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو استفاده کرده است. به احتمال زیاد، هواوی پی ۲۰ پرو با نسخه ارتقاء یافته پردازنده جدید خود یعنی کرین ۹۷۵ عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود هر سه مدل، حداقل به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده باشند.

هواوی پی ۲۰

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که هواوی پی ۲۰ به همراه دیگر اعضای جدید سری پی در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون معرفی خواهد شد. کنگره جهانی موبایل از تاریخ ۲۶ فوریه (هفتم اسفندماه) برگزار خواهد شد و به مدت چهار روز ادامه پیدا می‌کند. باید منتظر ماند و دید هواوی چه برنامه‌هایی برای غافلگیری طرفداران خود دارد. در همین نمایشگاه، سامسونگ از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رونمایی خواهد کرد و همچنین ممکن است ال‌جی جی ۷ به‌صورت رسمی معرفی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا