پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت وقف جدیدی در نجف آباد برای نشر معارف قرآن

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: وراث مرحوم انتشاری با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد وقف جدیدی را به نام پدر مرحومشان به ثبت رساندند تا باقیات و صالحاتی برای آن مرحوم باشد.

وی در ادامه افزود: این افراد نیک اندیش یک باب منزل مسکونی به مساحت ۲۸۰ متر مربع واقع در خیابان مولوی نجف آباد و به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون را وقف نمودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد افزود: براساس وقف نامه ای که توسط آنان به ثبت رسیده است عواید حاصل از یان موقوف۶ در راستای نشر و ترویج قرآن کریم، امور مذهبی و ترویج سیره اهل بیت اهل(ع) صرف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی خاطر نشان شد: از اول سال جاری تاکنون با اجرای برنامه های مختلف با هدف ترویج فرهنگ وقف در شهرستان نجف آباد ۹ وقف جدید در این شهرستان توسط واقفان نیک اندیش به ثبت رسیده است.

**اجرای کاشی کاری امامزاده احمدرضا(ع) تیران و کرون

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: پروژه کاشی کاری امامزاده احمد رضا(ع) تیران و کرون با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در حال اجرا است.

* اکبر صادقی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای زیبا سازی حرم مطهر امامزاده احمد رضا(ع) تیران و کرون پروژه کاشی کاری این امامزاده عظیم الشان در حال اجرا است.

وی افزود: در این پروژه از کاشی های معرق استفاده می شود و مساحت آن نیز ۲۰۰ متر مربع است که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال از محل درآمد های این امامزاده جلیل القدر در مدت ۵ ماه اجرا می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: آستان امامزاده احمدرضا (علیه السلام) در شهرستان تیران و کرون، بخش کرون، روستای چشمه احمدرضا واقع شده است.

**فعالان قرآنی بادرود و خالد آباد تجلیل شدند

مسئول اوقاف و امور خیریه امامزاده آقاعلی عباس(ع) گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان چلهمین دوره مسابقات قرآن و تعدادی از قرآن پژوهان طرح حافظان قرآن بخش امامزاده (بادرود) در سالن اجتماعات آستان مقدس آقاعلی عباس وشاهزاده  محمد (علیهماالسلام) برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: در راستای تشویق و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی طی مراسمی از ۲۵ برگزیده چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم که در رشته های مختاف رتبه های برتر را در بخش امامزاده کسب کرده بودند و همچنین از ۲۵ نفر قرآن پژوه که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: این مراسم با حضور امام جمعه بادرود، فعالان قرآنی و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات این امامزاده جلیل القدر برگزار شد.

مسئول اوقاف و امور خیریه امامزاده آقاعلی عباس(ع) خاطر نشان شد: امسال نیز تاکنون ۳۸۰ نفر قرآن پژوه در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التکریم در حال برگزاری است ثبت نام کرده اند و از مزایای این کلاس ها بهرمند شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا