شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

اتصال یک شهر و ۲۵۰ روستا در خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز کشور

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی  اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای دوهزار و ۵۲۸ روستای واجد شرایط بهره مندی از نعمت گاز طبیعی است که در حال حاضر یکهزار و ۶۳۱ روستا باضریب نفوذ ۳/۷۷ گازدار و ان شاا… با بهره برداری از پروژه های در حال اجرا این رقم به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر همت آباد و  ۲۰۵ روستای دیگر این استان با جمعیتی بالغ بر ۲۹هزار و ۷۸۷ خانوار گازدار و در هفته گذشته نیز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بار به عنوان تنها شهر فاقد گاز طبیعی و ۱۷۰ روستای دیگر استان آغاز شد.

فانی ادامه داد: در بخش شهری نیز از مجموع ۷۳ شهر واجد شرایط استان، ۷۲ شهر گازدار و با بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر بار شاهد بهره مندی ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حوزه گازرسانی به واحدهای صنعتی نیز هم اکنون

۱۲ هزار و ۵۸۴ واحد صنعتی استان از سوخت گاز طبیعی استفاده می کنند و عملیات گازرسانی به

یکهزار و ۶۵۰ واحد صنعتی دیگر نیز در دست برنامه است.

وی با بیان این مطلب که برنامه سال آینده شرکت گاز خراسان رضوی اتمام پروژه های در حال اجراست گفت: با خود عهد کرده ایم در سال ۹۶ هر ۱۲ ساعت یک روستا گازرسانی شود. امیدواریم در سایه تلاش های انجام شده طی سال آینده شاهد بسته شدن پرونده گازرسانی استان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا