پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مدارس شهر اصفهان  میزبان لیگ بازی های فکری حرکتی “کندوی بازی”

به گزارش سرمایه گستران،  رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری با اشاره به نام این برنامه، گفت: این برنامه با الهام از زنبورعسل و فعالیت فراوان او برای تولید عسل از شیره تلخ گیاهان گرفته شده است که با توجه به مفید بودن بازی برای تمام گروه‌های سنی و با تشبیه بازی به عسل آن را نوعی سرگرمی شیرین برای تمام گروه‌های سنی معرفی کنیم.

صفیه‌سادات موسویان، ادامه داد: منظور ما از ارائه این برنامه با عنوان کندوی بازی این است که بازی مانند عسل شیرین بوده و شیرینی آن موجب شادابی جسم و روح انسان می‌شود.

وی بازی را شیواترین زبان تربیتی عنوان کرد و گفت: برخی معتقدند بازی تنها مختص گروه سنی کودک است در حالیکه بسیاری از روانشناسان معتقدند بازی ویژه تمام گروه‌های سنی بوده که از طریق آن می‌توان مسائل تربیتی را به افراد منتقل کرد.

وی بازی را الگوی مناسبی برای ایجاد نشاط در جامعه دانست و اظهار داشت: بازی تأثیر بسیار مثبتی در جامعه داشته و علاوه بر آن، در کنار شبکه‌های اجتماعی می‌توان بازی‌های هیجانی حرکتی را به نوجوانان ارائه داد.

موسویان با اشاره به طرح ارائه انواع بازی‌ها در مدارس دوره اول متوسط از اول آبان سال جاری، گفت: این کار با همراهی شورای تبلیغات اسلامی اصفهان و خانه خلاقیت انجام گرفت.

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری با دسته‌بندی این بازی‌ها به دو بخش بازی‌های هیجانی و فکری، گفت: بازی‌های هیجانی شامل دست‌‌چین، جنگا، بازی‌های حرکتی، بازی‌های هیجانی انسانی مانند  فوتبال فوتی، بازی‌های توپی و نشانه‌گیری و در بخش بازی‌های فکری شامل اتللو، جنگا، نبرد سنگ و تخته، رانی پارک، هام هام و… است.

لیگ بازی های فکری حرکتی “کندوی بازی” از سوی دفتر تخصصی بازی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با حضور در مدارس ویژه دانش آموزان اول و دوم متوسطه اصفهان با منویی متفاوت برگزار می شود.

بازی‌های فکری شامل ۳۰۰ نمونه بازی جدید خارجی و داخلی مانند اتللو، جنگل، هام هام، سنگ‌چین، نبرد سنگ و تخته، معماهای چوب کبریتی و… است که عامل مهمی در درگیر ساختن فکر و هوش افراد بدون اشغال فضای زیادی در آپارتمان به شمار می‌رود.

بازی‌های حرکتی نیز  به دو بخش آپارتمانی و میدانی دسته‌بندی شده که با کمترین هزینه و با ساده‌ترین وسایل بدون نیاز به زمین ورزش و توپ طراحی شده است.

این برنامه از یکم آذرماه آغاز شده و تا ۲۶ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۳ برگزار خواهد شد که مرحله اول آن در مداس و مرحله دوم آن در خانه خلاقیت و رستوران بازی برگزار می‌شود. که مدارس علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می توانند با شماره ۳۲۶۸۳۴۸۴ تماس حاصل کنند.

** روایت داستان “تئوری میس کال” شنیدنی نیست

نمایش “تئوری میس کال” به نویسندگی محسن رهنما و با طراحی و کارگردانی رهام بحیرایی تا ۲۲ دی ماه توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در سالن کوچک تالار هنر اصفهان به روی صحنه می‌رود.

رهام بحیرایی طراح و کارگردان نمایش “تئوری میس کال” در توضیح داستان نمایش این متن را در بروشور به مخاطبان خود ارائه داده است: “تئوری میس کال خواندنی نیست، تئوری میس کال شنیدنی نیست، تئوری میس کال دیدنی است”.

کارگردان نمایش “تئوری میس کال” در زمینه اجرای این نمایش گفت: نمایشنامه تئوری میس کال نوشته محسن رهنما یکی از دوستان نزدیک من است که همکاری‌های تئاتری زیادی تا به حال با او داشته‌ام. پس از مطالعه و خوانش این نمایش فضای متفاوت آن من را به طراحی و کارگردانی نمایش تئوری میس کال ترغیب کرد.

رهام بحیرایی روایت داستان این نمایش را نگفتنی عنوان کرد و افزود: فرآیند کار نمایش، دیدن و درک آن است. غیرممکن است که شما نمایش را با تعریف و تفسیر بتوانید درک کنید و به خوبی متوجه شوید. اما می‌توان گفت این نمایش یک درام اجتماعی روز متناسب با شرایط جامعه است.

او با بیان اینکه باید قبول کنیم واقعیت با واقع‌گرایی فرق دارد، تصریح کرد: من بیشتر به روابط میان انسان‌ها می‌پردازم و به صورت منطقی از ایده‌آل گرایی دوری می‌کنم. ممکن است جایی به یک بحث تخیلی بپردازیم اما این تخیل یک بحث منطقی در روابط بین انسان‌ها باشد. سبک این نمایش رئالیستی است اما در فضای کار و اجرا نمایشی مینیمالیستی را مشاهده خواهید کرد. تنها با مشاهده این نمایش می‌توان در مورد موضوع این نمایش نظر داد و به صورت زبانی روایت این داستان شنیدنی نیست.

بحیرایی در مورد نقش بازیگران و طراحی فضای نمایش افزود: بازیگران حاضر در این نمایش همه حرفه‌ای هستند و هر کدام در جایگاه خود نقش‌ خود را به خوبی اجرا کرده‌اند. طراحی دکور، لباس و نورپردازی کار خودم است و ارتباطی با نمایشنامه‌نویس ندارد. این که نمایش برای سالن کوچک طراحی شده است طرح اصلی و اولیه خود من در مورد این نمایش است و از ابتدا همین طرح در ذهن من بوده و آن را به اجرا گذاشته‌ام.

نمایش “تئوری میس کال” از یکم دی‌ماه به اجرا در آمده و تا ۲۲ دی‌ماه هر شب رأس ساعت ۱۷:۳۰ در سالن کوچک تالار هنر اصفهان به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا