پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اقامه نماز طلب باران در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: ساعت ۹:۳۰ صبح جمعه ۲۲ دی ماه برای نزول رحمت الهی و آمدن باران در اصفهان نماز طلب و درخواست نزول باران و رحمت الهی در جوار حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان اقامه می‌شود.

ویدر افزود: نماز باران مثل نماز عید دو رکعت است، در رکعت اول پنج قنوت و رکعت دوم‏ چهار قنوت دارد و بهتر است که به صورت جماعت‏ اقامه شود و همچنین مردم برای اقامه این نماز سه روز روزه بگیرند و با دهان روزه این نماز خوانده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این نماز براى جلب رحمت پروردگار است و بهتر است فرزندان را نیز همراه خود بیاوریم، عنوان کرد: در مستحبات نماز امورى ذکر شده که همه حالت رقت و زارى و نیاز بندگان را می‌‏رساند تا جلب رحمت کند و قطعاً خداوند بخشنده و مهربان است و ما وظیفه داریم تا به درگاه خداوند دعا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه جهت اقامه هرچه باشکوهتر این نماز از عموم مردم شهید پرور اصفهان برای حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد.

 

**اعزام ۵۰۰ نفر فعال قرآنی شهرستان فلاورجان به اردوهای زیارتی و سیاحتی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: با هدف تشویق قرآن پژوهان و فعالان قرآنی شهرستان فلاورجان ۵۰۰ نفر به اردوهای زیارتی و سیاحتی در استان اعزام می شوند.

 احمد آزادگی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای تشویق قرآن پژوهانی که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان حضوری فعال داشته اند و همچنین به منظور تقدیر از متسابقین چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم تاپایان سال جاری ۵۰۰ نفر از آنان در قالب اردوهای زیارتی و سیاحتی به زیارت بقاع متبرکه در استان اصفهان اعزام می شوند.

وی در ادامه افزود: زیارت روح بخش ومعرفت افزای امامزادگان عظیم الشان بر قلب و رفتار هر انسان جویای کمال اثار ونتایج گرانقدری دارد و به یقین این امر برای نسل جوان که خود از یادگاران قشری فداکار وازخود گذشته اند ودر آینده خویش نیز می بایست میراث دار این فرهنگ واندیشه باشند از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: در مرحله اول ۵۳ نفر از این فعالان قرآنی به زیارت امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان اعزام شده اند و با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده نیز مابقی قرآن پژوهان و فعالان قرانی در مراحل بعدی و در هفته آتی به زیارت امامزاده جعفر(ع) اصفهان و امامزاده آقاعلی عباس(ع) اعزام می شوند.

احمد آزادگی خاطر نشان شد: امسال ۷۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند و ۵۰۰ نفر نیز در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کرده اند و از مزایای این طرح بهرمنده شده اند.

**ثبت سومین وقف جدید شهرضا در سال جاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: یک واحد تجاری به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرضا به عنوان سومین وقف جدید این شهرستان در سال جاری به ثبت رسید.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: ابوالفضل ابافت در اقدامی نیک اندیشانه و با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا سومین وقف جدید این شهرستان را به نام خود به ثبت رساند.

وی افزود: این واقف نیک اندیش یک واحد تجاری به مساحت ۲۰ متر مربع و به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را در بلوار آیت الله مطهری شهرضا وقف کرد.

رئیسادارهاوقافوامورخیریهشهرستانشهرضا ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف خیر اندیش تنظیم شده است عواید حاصل از این موقوفه در راستای تامین هزینه ها نگهداری و تعمیرات حسینیه سیدالشهدا شهرضا صرف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا