پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

گردشگری در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه و خاصی دارد/گردشگران با آرامش و آسایش در ایام نوروز به اصفهان سفر کنند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حیدر قاسمی با بیان این که اصفهان در مرکز ثقل کشور است  ادامه داد:  این موضوع منجر شده تا مسافران و گردشگران به صورت گذرا نیز از این شهر تردد کنند، با توجه به این موضوع ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تشکیل شده تا مسافرانی که به این شهر می آیند هم از لحاظ آرامشی و آسایشی خدمات خوبی دریافت کنند.

وی با تاکید بر این که در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان  مدیران علاوه بر فعالیت های خود مسئولیتی در این ستاد بر عهده می گیرند اذعان داشت: این ستاد شامل کمیته هایی می باشدکه دو کمیته این ستاد کمیته اسکان و اصناف به منظور انسجام بیشتر در هم ادغام شده  و از امروز فعالیت کمیته ها آغاز می شود.

قاسمی افزود: کمیته خدمات شهری از قالب کمیته خارج شد و به فردی به عنوان مسئول خدمات شهری در این ستاد تعریف شده است.

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به این که در مبادی وردی شرقی و غربی باید تجدید نظری شود تا شرایط اسکان اضطراری یک شب مسافران فراهم شود اظهارداشت: برای دسترسی مسافران به اطلاعات لازم باید یک سایت طراحی شود تا مسافران دچار سردرگمی نشوند، همچنین ممکن است امسال بارش هایی وجود داشته باشد تا چادرخواب ها  دچار مشکلاتی نشوند.

وی تاکید کرد: گردشگری موضوعی است که در کل سال باید برای آن برنامه وجود داشته باشد و مشکلات منطقه هفت و باغ فدک نیز باید رفع شود.

قاسمی با اشاره به موضوع مدیریت واحد شهری تصریح کرد: این مهم در کشورهای توسعه یافته نیز اجرایی شده و باید اصفهان نیز به این مهم برسد البته لازم است قبل از آن مدیریت هماهنگی شهری اجرایی شود تا از هزینه های اضافی و موازی کاری ها پیشگیری شود.

لزوم ارائه خدمات آنلاین به گردشگران نوروزی

مدیر کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان گفت: خدمات مورد نیاز مسافران باید آنلاین و بوسیله نقشه موبایل اصفهان مشخص شود تا نیازهای مسافران  احصا شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی در جلسه ستاد هماهنگی ستاد سفر شهر اصفهان گفت: در این جلسه نکات مهمی در حوزه گردشگری و حمل و نقل بیان شد و هرچه تمرکز بیشتری روی این مباحث داشته باشیم کار بهتری انجام خواهد شد.

وی افزود: لازم است تمام جوانب از برای گردشگری دیده شود و پیشنهاد من این است از ابزار خوبی که در کسب و کار ها نیز استفاده می شود به کار ببریم، مسافران به نوعی مشتریان خدمات ما هستند.

مدیر کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر این که خدمات مورد نظرمسافران باید بوسیله نقشه موبایلی اصفهان مشخص شود  اذعان داشت:  از این طریق می توان نیازهای  مسافران را  احصا کنیم، از این رو این نیازها قابل اندازه گیری خواهد شد لذا لازم است این مهم در دستور کار قرار گیرد.

تنها محل روباز اسکان مسافران باغ فدک است

شاطوری مدیر منطقه ۷ اصفهان با اشاره به اینکه تنها محل روباز اسکان مسافران باغ فدک است گفت: در سال بیش از شش ماه این باغ به مسافران خدمات می دهد.

وی افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان صرفا برای ایام نوروز فعالیت می کند اما در برخی ایام تابستان در باغ فدک به مسافران خدمات ارائه می شود به طوری که امسال در اواسط شهریور هزار و ۸۰۰ شب خواب در باغ فدک را پذیرا بودیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با تاکید بر این که لازم است نیروی انتظامی در باغ فدک در ایام نوروز بهتر از گذشته مستقر و فعالیت کند اذعان داشت:  ۱۸ فروردین ماه سال گذشته  نیروهای انتظامی از این باغ رفتند و تامین امنیت باغ از عهده منطقه هفت شهرداری ساقط است، این موضوعی است که صرفا به عهده شهرداری نیست.

مدیر منطفه هفت شهرداری اضافه کرد: مدیران شهری علاوه بر مسئولیت های خود روزانه در باغ فدک نیز حضور دارند و امید است این موضوع امسال بیشتر مورد توجه باشد.

 ناژوان بعد از اماکن تاریخی، پر استقبال ترین مکان گردشگری است

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان(شهرداری اصفهان) در ادامه این جلسه اظهار کرد: نباید تنها مسافران در منطقه هفت اسکان یابند این درحالی است که افرادی که از ورودی های جنوبی شهر وارد این شهر می شوند به صورت ناخواسته به خروجی شهر راه می یابند.

علی معینی ادامه داد: ناژوان بعد از اماکن تاریخی، پر استقبال ترین مکان گردشگری است که باید خدمات بهتری در منطقه ناژوان ارائه شود.

 امسال در ایام نورزو از پتانسیل و ظرفیت مترو استفاده کنیم

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه  با بیان این که امسال در ایام نورزو از پتانسیل و ظرفیت مترو استفاده کنیم بیان کرد:البته اطلاع رسانی مناسبی هم برای استفاده از مترو نیز باید صورت گیرد.

علیرضا صلواتی افزود: در برنامه های سه شنبه های بدون خودرو در زمینه استقبال و استفاده از قطار شهری اقدامات خوبی انجام داد.

وی با تاکید بر این که برای استفاده از پارکینگ ها نیز باید از طلاع رسانی خوبی صورت گیرد ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار است، امیدواریم پلیس راهور نیز نیروهای خود را از ۲۵ اسفند هماهنگ کند.

تمام پرسنل  محل های اقامتی و هتل ها  آموزش ایمنی می بینند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه تصریح کرد: امسال در نظر داریم تمام پرسنل  محل های اقامتی و هتل ها و مکانهای پذیرش مسافران مورد آموزش عملی قرار گیرند تا در صورت بروز رخداد خدمه هتل ها بتوانند اقدامات تدافعی انجام دهند.

بهزاد بزرگزاد افزود: اگر آب رودخانه جاری شود غواص های سازمان آماده هستند تا در صورت بروز حادثه امداد رسانی کنند، همچنین در کوه صفه و پارک میرزاکوچک خان نیز از محل هایی اند که نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه چادر خواب ها در باغ فدک از پیک نیک استفاده می کنند گفت: این خود عامل مهمی است زیرا خفگی خطرناکترین عام مرگ و میر است، امیدورایم شرایط ایمنی شهروندان و گردشگران در نوروز به خوبی فراهم شود.

اولویت اسکان مسافران و گردشگران  هتل ها و مهمانپذیرها است

مدیر مدیریت بحران شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: شهر اصفهان همیشه یکی از گزینه های بازدید در ایام نوروز و اقامت بوده و این موضوع باعث می شود تا ما برنامه ریزی دقیقی برای این موضوع داشته باشیم.

مرادی افزود: موضوع اول  برای گردشگران  انتخاب مقصد و  پس از آن موضوع اسکان مطرح می شود و پس از آن خوراک و مکان های گردشگری و خرید سوغات به ترتیب از دغدغه های دیگر گردشگر است و اگر این موضوعات حل شود سایر مشکلات نیز حل می شود.

وی با تاکید بر این که اولویت اسکان مسافران و گردشگران  هتل ها و مهمانپذیرها است بیان کرد: ۱۵ هزار تخت بالاترین ظرفیت هتل های اصفهان است از این جهت دومین اولویت منازل استیجاری شهری  بوده که در سالهای گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در چرخه هماهنگی بوده است، مدارس آموزش و پرورش با شش هزار و ۵۰۰ کلاس سومین اولویت و سپس خوابگاه های دانشجویی و چادرخواب ها در اولویت های آخر اسکان قرار دارند.

مرادی اضافه کرد: محل چادرخوابها در باغ فدک انجام می شود که مباحث ایمنی، آتش نشانی، خدماتی و بهداشی در آنجا مورد توجه بوده است.

وی اضافه کرد: سالهای گذشته افراد «کلید به دست» مورد نظارت بودند تا با کنترل آنها از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم و گفته می شود تعداد این افراد به صفر رسیده است.

مدیر مدیریت بحران شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین مباحث ایمنی و امنیتی به گردشگران آموزش داده شده است، در این میان وجود ستادهای هدایت مسافران  در سال های گذشته منجر به کاهش ترافیک و دریافت اطلاعات دقیق از شهر بوده است. همچنین کیوسک های اطلاع رسانی نیز در این راستا فعالیت هایی خوبی داشتند.

 وی تاکید کرد:  سامانه ۱۳۷ و برنامه رادیویی نیز در امر اطلاع رسانی اقدامات خوبی انجام می دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا