عناوین اخبار

افزایش قیمت مرغ و گوشت در آخرین روزهای سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از ایسنا ،با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ،قیمت انواع گوشت قرمز تقریبا از یک ماه پیش در حال افزایش است ،به گونه‌ای که به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت گوساله در مغازه‌های تهران ۳۶ هزار تومان، هر کیلوگرم ماهیچه گوسفندی ۴۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده گوساله ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین در میان سایر اقلام گوشت قرمز، گوشت شقه با گردن کیلویی ۳۴ هزار تومان، گوشت گردن ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، مخلوط گوساله ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ران گوساله ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، راسته گوسفندی ۴۰ هزار تومان و گوشت استیکی ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین گوشت مرغ در روزهای اخیر با افزایش قیمت همراه شده است و در حال حاضر به طور متوسط کیلویی ۶۴۰۰ تومان عرضه می‌شود. هر کیلوگرم فیله مرغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود که نشان‌دهنده افزایش قیمت در مقایسه با هفته‌های گذشته است.

به گفته برخی فروشندگان، نزدیک شدن به آخر سال و بالا رفتن تقاضا مهمترین دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

در میان سایر اقلام پروتئینی هر کیلوگرم گوشت بوقلمون که مشتریان خاص خود را دارد ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و فیله بوقلمون ۱۳ هزار تومان قیمت دارد.

در بازار ماهی نیز هر کیلوگرم ماهی قزل آلای پاک شده ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم ماهی شوریده ۱۳ هزار تومان، هر کیلوگرم ماهی کپور ۱۲ هزار و ۵۰۰ و هر کیلوگرم ماهی حلوا سیاه ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود؛ قیمت‌هایی که بیان‌گر ثبات نسبی در مقایسه با قیمت‌های ماه گذشته است.

از دیگر اقلام پروتئینی می‌توان به تخم مرغ اشاره کرد که در حال حاضر هر دانه آن ۴۰۰ تومان و هر شانه ۳۰ تایی آن ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود.

مجموع قیمت‌ها از بازار محصولات پروتئینی از چند هفته گذشته تا به امروز نشان‌دهنده روند افزایشی قیمت‌هاست. اتفاقی که معمولا با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا و نبود نظارت کافی رخ می‌دهد و زمینه را برای سوء استفاده برخی افراد فراهم می‌آورد.

موضوعی که در سال گذشته باعث شد قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۹۰۰۰ تومان هم برسد؛ از این روی به نظر می‌رسد کنترل و نظارت بر بازار و عرضه محصولات در روز‌های پایانی سال بیش از پیش احساس می‌شودتاقیمت ها به سمت قیمت های واقعی و قبلی برگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا