شهر و جامعهعناوین اخبار

در مصرف عشق صرفه جویی نکنید

به گزارش سرمایه گستران،با توجه به اهمیت عشق ورزیدن موضوع تابلوهای تبلیغات شهری در نیمه دوم دی ماه از سوی کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به بیان راهکارهای عشق ورزیدن  اختصاص یافته است.

در این تابلوهای تبلیغاتی به موضوع “عشق ورزیدن” اشاره شده و موضوعاتی شامل بیان جمله دوستت دارم، قدم زدن با همسرتان، هدیه دادن، گل خریدن، تشکر کردن و …  مطرح شده است.

این دوره از تبلیغات کمیته فرهنگ شهروندی با عبارت‌ “در مصرف عشق صرفه جویی نکنید” به بیان راهکارهای عشق ورزیدن در بین همسران پرداخته است.

علاقه‌مندان برای دریافت و مشاهده طرح‌های تبلیغات شهری کمیته فرهنگ شهروندی می‌توانند به سایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به نشانی esfahanfarhang.ir مراجعه کنند

** گز به عنوان سوغات اصفهان باید به جهان معرفی شود

همایش “فرصت‌ها و چالش‌های گردشگری اصفهان” به همت مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

ندا ترابی فارسانی، دارنده دکترای توریسم پایدار در ژئوپارک‌ها از طریق شبکه و ژئوتوریسم از کشور پرتغال و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان در این برنامه با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع گردشگری برای تمام اقشار جامعه، گفت: این شعار زمانی محقق می‌شود که بتوان این خدمات را برای تمام اقشار جامعه از کودک و پیر تا حتی افراد معلول ارائه کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری خدمات گردشگری در دسترس در جهان، بیان کرد: این گردشگری در ایران تنها در حد متون بوده و از آن فراتر نرفته است. در حالیکه با اجرای آن می‌توان خدمات گردشگری بهتر و با کیفیت‌تری را به سالخوردگان و حتی معلولان ارائه کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به عدم برخورداری از تقویم گردشگری در شهر اصفهان، بیان کرد: شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی ثبت شد و با به فال نیک گرفتن این ثبت می‌توان با برگزاری جشنواره‌ها مشترک و بین‌المللی این صنایع را به دیگر کشورها نشان داد  و با تداوم این کار در ثبت و امتداد تولید صنایع دستی کوشا بود.

این مربی گردشگری با اشاره به گردشگری ادبی و توسعه آن در شهر اصفهان، افزود: اصفهان شهر شاعران بزرگی مانند کمال، هاتف، صائب، مشتاق و … است که نام بسیاری از خیابان‌های اصفهان به نام آنان مزین شده، بنابراین با معرفی این شاعران در جذب گردشگر ادبی نیز موفق خواهیم بود.

این فعال حوزه گردشگری با تأکید بر معرفی صحیح و اصولی اصفهان همراه با شناخت صحیح آن، گفت: بازارهای گردشگری در اصفهان مانند گردشگری ادبی و موسیقی نیازمند دقت و بررسی جامع است. منظور از گردشگری موسیقی تنها برگزاری کنسرت نیست بلکه باید هویت و مکتب را نگاه کرد و در معرفی بزرگان موسیقی ایران تلاش کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از توریست‌ها پل خواجو را به نام پل موسیقی اصفهان می‌شناسند، گفت: بسیاری این پل را به دلیل آوازخوانی‌هایی که در این پل انجام می‌شود را به نام پل موسیقی می‌شناسند. البته نمونه‌های اتاق‌‌های موسیقی زیادی در اصفهان وجود دارد که از آنها می‌توان به اتاق موسیقی در هتل عباسی و عالی‌قاپو اشاره کرد.

وی گردشگری معماری در اصفهان را از دیگر عرصه‌های مستعد برای جذب گردشگر دانست و گفت: در این بخش با معرفی معماری‌های مختلف به ویژه معماری اسلامی، با برگزاری تورهای معماری اسلامی به صورت تخصصی‌تر به این مقوله پرداخت.

وی با بیان اینکه در هلند چندین موزه بزرگ با محوریت پنیر وجود دارد، خاطرنشان کرد: سئوال من این است که گز اصفهان از پنیر هلند چه کم دارد!؟ بنابراین با برگزاری تورهای بازدید از گز و یا اختصاص موزه‌ای به نام گز این سوغات معروف اصفهان را به جهانیان معرفی کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا