اخبار استان ها

طاق‌بستان؛ میزبان طرفداران صنایع‌دستی و سوغات کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _پنجشنبه دوم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی و سوغات در ورودی محوطه تاریخی طاق‌بستان به مناسبت عید نوروز افتتاح شد.

وی افزود: این نمایشگاه ۳۴ غرفه دارد که در آن حدود ۴۰ هنرمند از کرمانشاه تولیدات خود را در معرض نمایش و عرضه قرار داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: گلیم‌بافی، گیوه بافی، چرم، میناکاری، ابزارآلات فلزی، البسه محلی، جاجیم‌بافی، نمد، ارغوان، سفال و سرامیک، سوخت روی چوب و… ازجمله رشته‌هایی است که در این نمایشگاه عرضه‌شده است.

فرمانی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی صنایع‌دستی کرمانشاه و کمک به فروش هنرمندان صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در اولین روز فعالیت خود مورد استقبال خوب گردشگران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ایام نوروز از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود، افزود: نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی طاق‌بستان تا پایان تعطیلات نوروز دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اضافه کرد: در محل راه‌آهن کرمانشاه نیز دو غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های احجام چوبی و چرم‌دوزی برپا شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا