پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت حق بیمه زنان کمتر از ۴۵ سال از سه ماهه چهارم

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گزارشی از عملکرد این نهاد در خصوص بیمه‌های تأمین اجتماعی ارائه داد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه هشت هزار و ۷۱۳خانوار تحت حمایت این نهاد از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند، گفت: حق بیمه چهار هزار و ۷۹۰نفر از زنان سرپرست خانوار ، دو هزار و ۳۴خانوار مجری طرح‌های اشتغال و هزار و ۸۸۹خانوار اشتغال غیر یارانه‌ای این نهاد در ۹ ماهه سال جاری پرداخت‌شده است.

شیران با اشاره به اینکه طرح بیمه تأمین اجتماعی مددجویان از بهترین طرح‌های اجراشده برای خانوارهای مددجو بوده است افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۱میلیارد و ۷۷۹میلیون تومان هزینه حق بیمه مددجویان باهدف توانمند شدن خانواده‌های نیازمند و خروج آنان از حمایت کمیته امداد پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی مددجویان موجب ارتقاء سطح اعتمادبه‌نفس، امید به آینده‌ای بهتر و حفظ منزلت اجتماعی آنان می‌شود عنوان کرد: با ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی، مددجویان از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و غرامت فوت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان درباره بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، گفت: چهار هزار و ۱۸۷ زن سرپرست خانوار شهری کمتر از ۴۵ سال که در سه‌ماهه سوم حق بیمه آنان پرداخت نشد، بر اساس بخشنامه جدید حوزه حمایت و سلامت مرکز از سه‌ماهه چهارم مجدداً ادامه بیمه پردازی برای زنان سرپرست خانوار انجام خواهد شد.

وی به تأثیر مثبت بیمه تأمین اجتماعی در توانمندی خانوارهای تحت حمایت تأکید کرد و افزود: این نهاد تلاش می‌کند شرایطی را فراهم کند تا همه مددجویان تحت حمایت بتوانند از مزایای بیمه های اجتماعی بهره‌مند شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا