تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان آماده همکاری با کشور ترکیه در زمینه هتل سازی است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هیاتی تجاری از کشور ترکیه ضمن حضور در اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.
نوروزی در این دیدار اظهار کرد: اصفهان بزرگترین شهر ایران در زمینه گردشگری بوده و شهری است به لحاظ سابقه تاریخی به جهان شهر معروف است.
وی با بیان اینکه امیدواریم این دیدار فرصتی را برای تعامل در زمینه های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی فراهم کند، تصریح کرد: ما دیدارهای بسیاری را با هیات های مختلف اروپایی داشته ایم اما این دیدار از سه جهت همسایه بودن، هم دین بودن و هم به لحاظ اینکه دو کشور ایران و ترکیه دوستی دیرینه ای با یکدیگر دارند برای ما بسیار حائز اهمیت است.
شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان به عنوان یک شهر گردشگری و ترکیه به عنوان کشوری که از بالاترین آمار گردشگری برخوردار است می تواند زمینه همکاری های مشترک گردشگری بین اصفهان و ترکیه را فراهم کند.
وی با اشاره به شرایط گردشگری در کشور ترکیه، تصریح کرد: این کشور در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۲ میلیون گردشگر را در خود پذیرا بوده که این آمار با توجه به شرایط بحران خاورمیانه در سال ۲۰۱۵ به ۳۶ میلیون و در سال ۲۰۱۶ به ۲۵ میلیون نفر کاهش داشته است. این آمار اهمیت صلح پایدار در منطقه را نشان می دهد.
نوروزی اضافه کرد: رابطه ایران و ترکیه به گونه ای است که هم شما و هم ما در ایران به ویژه در اصفهان به عنوان مرکز گردشگری می توانیم به آمار خوبی در رابطه با توریسم دست پیدا کنیم.
وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری اصفهان برای همکاری با هیات ترکیه ای افزود: ما در شهرداری اصفهان آماده واگذاری زمین به هیات ترکیه ای برای ساخت هتل بدون پرداخت هیچگونه عوارضی را داریم. اصفهان با توجه به سابقه تاریخی و پایتختی خود در دوره های صفویه و سلجوقی و برخورداری از میراث تاریخی و میدان بی نظیر نقش جهان می تواند برای شما بهترین مکان برای ساخت هتل باشد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه سیاست های ما حرکت به سمت انرژی های خورشیدی، فناوری های نوین، ساخت و ساز  و توسعه فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است، افزود: در این بخش ها می توانیم توافقات لازم برای همکاری با کشور ترکیه را فراهم کنیم.
نوروزی توجه به توریسم مذهبی برای همکاری میان دو کشور ترکیه و اصفهان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: کشور ترکیه با برخورداری از ۸۲ درصد مسلمان و کشور ایران با دارا بودن بیش از ۹۵ درصد مسلمان فرصتی طلایی برای ارائه راهکاری مناسب برای توسعه توریسم مذهبی فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه ۴ درصد از توریست های ترکیه ایرانی هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ترکیه تحت استاندارهای اتحادیه اروپا باید سالی ۲ میلیارد دلار جذب سرمایه برای دفع پسماند و فاضلاب ها سرمایه گذاری داشته باشد ما آمادگی لازم در این زمینه برای همکاری را داریم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه ما آمادگی لازم برای همکاری با هیات تجاری ترکیه به منظور ساخت هتل در اصفهان را داریم، افزود: ما می توانیم برای این منظور در  شهرداری زمین و پروانه ساخت را فراهم کنی

**امکان ساخت هتلی مانند هتل عباسی در اصفهان/ توریسم مذهبی زمینه ای برای همکاری میان ترکیه و شهر اصفهان
رییس هیاتی تجاری از کشور ترکیه گفت: ما با مشارکت اصفهانی ها توانایی ساخت هتلی مانند هتل عباسی در اصفهان با معماری صفویه و سلجوقی را دارا هستیم.
علی فاروق ایلدریم رییس هیاتی تجاری از کشور ترکیه به همراه تنی چند از تجار و متخصصین در علوم مختلف فنی و مهندسی و فناوری های نوین ضمن حضور در اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.
ایلدریم در این دیدار با بیان اینکه ما خواهان سرمایه گذاری در کشور دوست و برادر ایران هستیم، اظهار کرد: هیات ترکیه ای حاضر در اصفهان بسیار مشتاق سرمایه گذاری در این شهر هستند. ما سالهاست که در کشورهای عربی در زمینه های هتل سازی، ساختمان سازی و مواد غذایی سرمایه گذاری بسیاری داریم و به شدت خواهان این سرمایه گذاری در کشور ایران هستیم.
وی با بیان اینکه خواهان فراهم کردن شرایطی از سوی شهرداری اصفهان برای در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت هتل هستیم، تصریح کرد: در صورت فراهم شدن چنین امکانی ما با مشارکت اصفهانی ها توانایی ساخت هتلی مانند هتل عباسی اصفهان با معماری صفویه و سلجوقی را دارا هستیم.
رییس هیات تجاری از کشور ترکیه ادامه داد: پیش بینی های مورد نظر برای کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ توریسم بالای ۴۰ میلیون نفر است. وزارت توریسم ترکیه ۷۵۰ میلیون دلار بودجه برای توریسم ترکیه اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در ترکیه دوستداران اهل بیت بسیار زیاد هستند، افزود: زیارت امام رضا (ع) برای بسیاری از مردم ترکیه امری بسیار مقدس محسوب می شود. این موارد از بعد توریسم مذهبی می تواند مورد توجه دو کشور قرار بگیرد.
ایلدریم تاکید کرد: وجود متخصصان فناوری های نانو در حوزه تولید انرژی، مهندسان صنایع دفاعی، هتل سازی و متخصصان در حوزه ساخت و ساز در هیات تجاری ما می تواند زمینه های همکاری میان ترکیه و شهر اصفهان را فراهم کند.
وی گفت: با تشکیل هیاتی دوسویه می توانیم زمینه های مشترک برای همکاری را مورد بررسی قرار دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا