پیشخوانعناوین اخبار

با مصرف شیر بادام از آرایش بی‌نیاز شوید

مریم نواب‌زاده اظهار کرد: مصرف روزانه شیر بادام، برای بهبود بیماران عصبی، افسرده و نگران بسیار مؤثر است و ناراحتی‌های پوستی و کبدی و کسالت و فراموشی را از بین می‌برد و برای تمرکز فکر مفید است.

وی با اشاره به روش تهیه شیر بادام، گفت: ۵۰ گرم مغز بادام خام در آب جوش خیس شده و پوست آن گرفته ‌شود و همراه ۳ قاشق غذا خوری عسل و چهار لیوان آب سرد در مخلوط کن ۵ دقیقه مخلوط شود و یک لیوان از این شیر در عرض ۳ دقیقه خورده شود.

این پزشک و محقق طب اسلامی، با بیان اینکه این نوع از شیر بادام، شیر خوراکی بقه عمراهش ندارد اما رنگ آن همانند شیر سفید است، افزود: حال اگر به ترکیبات شیر بادام، موز نیز اضافه شود، بهترین نوشیدنی برای زیبایی خواهد بود.

نواب‌زاده با اشاره به علت اصلی درد دندان مادران در دوران بارداری تاکید کرد: جنین نیاز زیادی به کلسیم دارد و این کلسیم باید ازغذاها تامین شود، اما بیشتر غذاهای امروزی ویتامین، املاح و پروتئین‌های لازم بدن را تامین نمی‌کند، به همین علت مادران باردار نمی‌توانند کلسیم جنین را تامین کنند و جنین از کلسیم دندان مادر برای رفع نیازش استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین کلسیم مورد نیاز خانم‌های باردار می‌توان از شیر بادام استفاده کرد، ادامه داد: بادام سرشار از کلسیم، مواد ریز معذی، مفید برای استخوان‌بندی و پوکی استخوان و مفید برای حافظه و نیز آرام‌بخش و برای خانم‌ها در زمان شیردهی شیرافزاست.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران بیان کرد: خانم‌های باردار و حتی خانم‌های شیرده هر روز دو لیوان شیربادام درست کنند و یک لیوان صبح و یک لیوان بعداز ظهر میل کنند.

نواب‌زاده با اشاره به نکات لازم برای رشد قدی کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: ورزش‌های مخصوص رشد قد مانند شنا، ورزش‌های پرشی و کششی، استفاده از خوراک “گرم و تر” و خوراکی‌های دارای کلسیم، آهن و روی مانند شیربادام و انار و آب انار شیرین جهت هم طراز شدن نمودار رشد جسمی، جنسی و هوشی کودک مفید هستند.

منبع :ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا